Construction and Evaluation of Educational Therapy Programs
General data
Course ID: | WNP-PEZ-KPTP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Construction and Evaluation of Educational Therapy Programs |
Name in Polish: | Konstruowanie i ewaluacja programów terapii pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Konstruowanie i ewaluacja programów terapeutycznych dla określonych zaburzeń parcjalnych (np. dysleksja) oraz dla poszczególnych poziomów kształcenia ( wczesnoszkolne, szkoła podstawowa, gimnazjum, poziom ponadgimnazjaly). Analiza i uwzględnienie informacji zwrotnych z arkuszy ewaluacyjnych w pracy terapeutycznej. |
Full description: |
(in Polish) Zaburzenia parcjale, środowiskowe i szkolne i konstrukcja odpowiednich programów terapeutycznych dla dzieci na wszystkich poziomach kształcenia: przedszkolnym, wczesnoszkolnym, szkoły podstawowej, gimnazjum i ponadgimnazjalnym oraz budowanie ankiet ewaluacyjnych dla dzieci i rodziców. Budowa w oparciu o rzeczywiste i hipotetyczne przypadki. |
Bibliography: |
(in Polish) Dyslektyk 2, Dysleksja 2004 Ortofrajda - IX Zeszyty ćwiczeń i pomoce dydaktyczne dla dzieci ryzyka dysleksji i uczniów dyslektycznych Baran J., Zestaw ćwiczeń dla dzieci z trudnościami w nauce czytania, Warszawa 1993 Barańska M., Jadacka E., Wiem, jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas I-III, Kartuzy 1999 Bogdanowicz M., Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hanny Tymichowej, Gdańsk 2003 Bogdanowicz M., Szlagowska D., Piosenki do rysowania, Gdańsk 1996 Dembińska-Wola M., Chrzanowska-Boruszewska M., Ortografia w treningu pamięci, Warszawa 2000 Frostig M., Horne D., Wzory i obrazki, Warszawa 1986 Gawdzik W., Gramatyka i ortografia na wesoło, Warszawa 1990 Handzel Z., Dyktanda graficzne, Gdańsk 2001 Jurek A., Nie - razem czy osobno? Zeszyt ćwiczeń do nauki ortografii dla uczniów gimnazjum i liceum, Opole 2001 Jurek A., Skoncentruj się. Zestaw ćwiczeń dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych ze wskazówkami Jak uczyć się skutecznie, Gdańsk 2005 Kolasińska M., Układamy tangramy, Gdańsk 1999 Kujawa E., Kurzyna M., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych, Warszawa 1998 Mickiewicz J., Wojak M., Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania dla uczniów klas starszych Toruń 1997 (zestaw) Omiecińska A., Saduś Z., Ortografia kl. I-IV (zestaw) Opole 1995 Saduś Z., Zeszyty ćwiczeń do nauki ortografii (zestaw), Opole 1995 Zakrzewska B., Ortografia - twój sukces, Warszawa 1998 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: K_WO2 dobiera elementy i formułuje zasady i elementy konstrukcji programu terapii pedagogicznej, K_WO4 rozpoznaje i wskazuje obszary ioraz objawy wymagające terapii, K_WO5 objaśnia i wybiera najodpowiedniejsze działanie dla optymalnie skutecznych efektów terapeutycznych; Umiejętności: K_UO1 analizuje, dobiera i opracowuje program terapii, odpowiednio do potrzeb indywidualnych lub grupowych i arkusz ewaluacyjny, K_UO2 rozpoznaje, weryfikuje i wyprowadza wnioski dotyczące przyczyn i zakresu zaburzeń; Kompetecje; K_KO2 dobiera elementy i forułuje zasady konstruowania i ewaluacji, K_KO3 rozpoznaje i wskazuje obszary i objawy wymagające terapii, K_KO7 objaśnia i wybiera najodpowiedniejsze działania dla optymalnie skutecznej terapii.wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Konwersatorium jako metoda wiodąca uzupełniana dyskusją i " burzą mózgów" przy ustalaniu formy i treści IPET-ów, odnoszących się do hipotetycznych przypadków. Kryteria oceniania; dostateczny/dostateczny plus: sprawne posługiwanie się podstawową terminologią i słownictwem specjalistycznym; znajomość podstawowych zasad budowy IPET-u i arkusza ewaluacyjnego; dobry/dobry plus: jak wyżej oraz umiejętność zbudowania poprawnego programu terapeutycznego i arkusza ewaluacyjnego; bardzo dobry: jak wyżej oraz znajomość wybranych pozycji z najnowszej literatury specjalistycznej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.