Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Construction and Evaluation of Educational Therapy Programs

General data

Course ID: WNP-PEZ-KPTP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Construction and Evaluation of Educational Therapy Programs
Name in Polish: Konstruowanie i ewaluacja programów terapii pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Konstruowanie i ewaluacja programów terapeutycznych dla określonych zaburzeń parcjalnych (np. dysleksja) oraz dla poszczególnych poziomów kształcenia ( wczesnoszkolne, szkoła podstawowa, gimnazjum, poziom ponadgimnazjaly). Analiza i uwzględnienie informacji zwrotnych z arkuszy ewaluacyjnych w pracy terapeutycznej.

Full description: (in Polish)

Zaburzenia parcjale, środowiskowe i szkolne i konstrukcja odpowiednich programów terapeutycznych dla dzieci na wszystkich poziomach kształcenia: przedszkolnym, wczesnoszkolnym, szkoły podstawowej, gimnazjum i ponadgimnazjalnym oraz budowanie ankiet ewaluacyjnych dla dzieci i rodziców. Budowa w oparciu o rzeczywiste i hipotetyczne przypadki.

Bibliography: (in Polish)

Dyslektyk 2,

Dysleksja 2004

Ortofrajda - IX Zeszyty ćwiczeń i pomoce dydaktyczne dla dzieci ryzyka dysleksji i uczniów dyslektycznych Baran J.,

Zestaw ćwiczeń dla dzieci z trudnościami w nauce czytania, Warszawa 1993 Barańska M., Jadacka E.,

Wiem, jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas I-III, Kartuzy 1999 Bogdanowicz M.,

Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hanny Tymichowej, Gdańsk 2003 Bogdanowicz M., Szlagowska D.,

Piosenki do rysowania, Gdańsk 1996 Dembińska-Wola M., Chrzanowska-Boruszewska M.,

Ortografia w treningu pamięci, Warszawa 2000 Frostig M., Horne D.,

Wzory i obrazki, Warszawa 1986 Gawdzik W.,

Gramatyka i ortografia na wesoło, Warszawa 1990 Handzel Z.,

Dyktanda graficzne, Gdańsk 2001 Jurek A.,

Nie - razem czy osobno? Zeszyt ćwiczeń do nauki ortografii dla uczniów gimnazjum i liceum, Opole 2001 Jurek A.,

Skoncentruj się. Zestaw ćwiczeń dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych ze wskazówkami Jak uczyć się skutecznie, Gdańsk 2005 Kolasińska M.,

Układamy tangramy, Gdańsk 1999 Kujawa E., Kurzyna M.,

Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych, Warszawa 1998 Mickiewicz J., Wojak M.,

Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania dla uczniów klas starszych Toruń 1997 (zestaw) Omiecińska A., Saduś Z.,

Ortografia kl. I-IV (zestaw) Opole 1995 Saduś Z.,

Zeszyty ćwiczeń do nauki ortografii (zestaw), Opole 1995 Zakrzewska B.,

Ortografia - twój sukces, Warszawa 1998

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

K_WO2 dobiera elementy i formułuje zasady i elementy konstrukcji programu terapii pedagogicznej,

K_WO4 rozpoznaje i wskazuje obszary ioraz objawy wymagające terapii,

K_WO5 objaśnia i wybiera najodpowiedniejsze działanie dla optymalnie skutecznych efektów terapeutycznych;

Umiejętności:

K_UO1 analizuje, dobiera i opracowuje program terapii, odpowiednio do potrzeb indywidualnych lub grupowych i arkusz ewaluacyjny,

K_UO2 rozpoznaje, weryfikuje i wyprowadza wnioski dotyczące przyczyn i zakresu zaburzeń;

Kompetecje;

K_KO2 dobiera elementy i forułuje zasady konstruowania i ewaluacji,

K_KO3 rozpoznaje i wskazuje obszary i objawy wymagające terapii,

K_KO7 objaśnia i wybiera najodpowiedniejsze działania dla optymalnie skutecznej terapii.wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Konwersatorium jako metoda wiodąca uzupełniana dyskusją i " burzą mózgów" przy ustalaniu formy i treści IPET-ów, odnoszących się do hipotetycznych przypadków.

Kryteria oceniania;

dostateczny/dostateczny plus: sprawne posługiwanie się podstawową terminologią i słownictwem specjalistycznym; znajomość podstawowych zasad budowy IPET-u i arkusza ewaluacyjnego;

dobry/dobry plus: jak wyżej oraz umiejętność zbudowania poprawnego programu terapeutycznego i arkusza ewaluacyjnego;

bardzo dobry: jak wyżej oraz znajomość wybranych pozycji z najnowszej literatury specjalistycznej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)