Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The Methodology of Educational Research with Elements of Statistics

General data

Course ID: WNP-PEZ-MBPS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: The Methodology of Educational Research with Elements of Statistics
Name in Polish: Metodologia badań pedagogicznych z elementami statystyki
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) Pedagogika:


WIEDZA: NP1_W12, NP1_W24

UMIEJĘTNOŚCI: NP1_U05, NP1_U25

KOMPETENCJE: NP1_K01


Pedagogika specjalna:


WIEDZA: PSI_W16

UMIEJĘTNOŚCI: PSI_U03, PSI_U05

KOMPETENCJE: PSI_K01


Short description: (in Polish)

Ćwiczenia z Metodologii badań pedagogicznych z elementami statystyki przygotowują studenta do prawidłowego projektowania i przeprowadzania badań, a także uczą samodzielnie analizować i interpretować zebrane dane. Głównym celem prowadzonych zajęć jest wykazanie związków między metodologicznymi aspektami problematyki badawczej, a statystyczną analizą danych. Wszystkie obliczenia będą wykonywane z wykorzystaniem programu IBM SPSS Statistics.

Full description: (in Polish)

Ćwiczenia z Metodologii badań pedagogicznych z elementami statystyki przygotowują studenta do prawidłowego projektowania i przeprowadzania badań, a także uczą samodzielnie analizować i interpretować zebrane dane. Głównym celem prowadzonych zajęć jest wykazanie związków między metodologicznymi aspektami problematyki badawczej, a statystyczną analizą danych. Student zostanie zapoznany z prawidłową metodologicznie konstrukcją kwestionariusza ankiety. Następnie omówiony zostanie związek między formułowanymi pytaniami, a wskaźnikami zmiennych, które podlegają badaniu. Dalsza analiza danych będzie uwzględniała obliczenie statystyk opisowych (miar tendencji centralnej, miar rozproszenia, miar kształtu rozkładu), prezentację tabelaryczną i graficzną danych oraz wykonanie prostego wnioskowania statystycznego z wykorzystaniem m.in. testów chi-kwadrat, współczynników korelacji r-Pearsona czy testów t-Studenta. Wszystkie obliczenia będą wykonywane z wykorzystaniem programu IBM SPSS Statistics.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

EK_01. Student zna podstawowe pojęcia metodologiczno-statystyczne (m.in. schemat badania i jego rodzaje, operacjonalizacja, zmienne i ich klasyfikacje, pomiar i rodzaje skal pomiarowych)

EK_02. Student potrafi wymienić i scharakteryzować poszczególne etapy badań pedagogicznych.

EK_03. Student zna metodologiczne wytyczne do budowania własnego narzędzia badawczego, jakim jest kwestionariuz.

EK_04. Student potrafi wymienić i zdefiniować podstawowe statystyki opisowe (miary tendencji centralnej, miary rozproszenia, miary kształtu rozkładu).

EK_05. Student potrafi wymienić podstawowe testy wykorzystywane do wnioskowania statystycznego, podaje ich hipotezy zerowe i alternatywne oraz założenia.

UMIEJĘTNOŚCI

EK_01. Student wie, jak wprowadzić dane do programu IBM SPSS Statistics.

EK_02. Student potrafi obliczyć podstawowe statystyki opisowe z wykorzystaniem programu IBM SPSS Statistics.

EK_03. Student dokonuje graficznej prezentacji zmiennych za pomocą programu IBM SPSS Statistics.

EK_04. Student wykonuje prostą analizę danych przy zastosowaniu podstawowych testów statystycznych w programie IBM SPSS Statistics.

EK_05. Student potrafi prawidłowo opisać uzyskane wyniki, jak i dokonać ich interpretacji.

KOMPETENCJE

EK_01. Student dokonuje syntezy zebranych w badaniu informacji, umie poddać je krytycznej analizie i spójnie zaprezentować.

EK_02. Student potrafi podjąć właściwe decyzje w kwestii określania poziomu pomiaru zmiennych i doboru odpowiednich testów do ich analizy.

Planowany godzinowy nakład pracy studenta (rozliczenie punktów ECTS): (1 ECTS=25-30 godz)

Udział w ćwiczeniach - 8h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 25h

Konsultacje - 12h

Przygotowanie się do zaliczenia - 15h

SUMA GODZIN: 60h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)