Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-MEDP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03 UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć dotyczy funkcji edukacji środowiskowej w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasach I-III; poznawania i zrozumienia rzeczywistości przyrodniczej z uwzględnieniem środowiska lokalnego dziecka; rozwijania zainteresowań przyrodniczych w klasach I-III szkoły podstawowej; wychowawczego waloru edukacji przyrodniczej; świadomości ekologicznej; organizacyjnych form procesu kształcenia, celów, treści kształcenia dotyczącej edukacji przyrodniczej w klasach I-III, a także zasad i metod kształcenia oraz metod wychowania w procesie edukacji przyrodniczej w klasach I-III; środków dydaktycznych, innowacji dydaktyczno-wychowawczych w procesie edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: - Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym. - Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci. - Student ma elementarną wiedzę o metodyce/dydaktyce szczegółowej wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Umiejętności: - Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. - Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych). - Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie wszystkich obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki/dydaktyki szczegółowej edukacji wczesnoszkolnej. Kompetencje społeczne: - Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka. - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju. - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena zajęć ćwiczeniowych na podstawie prezentacji edukacyjnych (forma indywidualna zróżnicowana) oraz na podstawie kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita, pytania otwarte). Kryteria oceny na stronie 4-5. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.