Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-MEDP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03

UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04



Skrócony opis:

Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody.

Pełny opis:

Tematyka zajęć dotyczy funkcji edukacji środowiskowej w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasach I-III; poznawania i zrozumienia rzeczywistości przyrodniczej z uwzględnieniem środowiska lokalnego dziecka; rozwijania zainteresowań przyrodniczych w klasach I-III szkoły podstawowej; wychowawczego waloru edukacji przyrodniczej; świadomości ekologicznej; organizacyjnych form procesu kształcenia, celów, treści kształcenia dotyczącej edukacji przyrodniczej w klasach I-III, a także zasad i metod kształcenia oraz metod wychowania w procesie edukacji przyrodniczej w klasach I-III; środków dydaktycznych, innowacji dydaktyczno-wychowawczych w procesie edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

- Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

- Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci.

- Student ma elementarną wiedzę o metodyce/dydaktyce szczegółowej wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka.

Umiejętności:

- Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

- Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych).

- Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie wszystkich obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki/dydaktyki szczegółowej edukacji wczesnoszkolnej.

Kompetencje społeczne:

- Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka.

- Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju.

- Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena zajęć ćwiczeniowych na podstawie prezentacji edukacyjnych (forma indywidualna zróżnicowana) oraz na podstawie kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita, pytania otwarte). Kryteria oceny na stronie 4-5.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)