Methodology of Environmental Education in Grades I-III
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MEDP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Environmental Education in Grades I-III |
Name in Polish: | Metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody. |
Full description: |
(in Polish) Tematyka zajęć dotyczy funkcji edukacji środowiskowej w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasach I-III; poznawania i zrozumienia rzeczywistości przyrodniczej z uwzględnieniem środowiska lokalnego dziecka; rozwijania zainteresowań przyrodniczych w klasach I-III szkoły podstawowej; wychowawczego waloru edukacji przyrodniczej; świadomości ekologicznej; organizacyjnych form procesu kształcenia, celów, treści kształcenia dotyczącej edukacji przyrodniczej w klasach I-III, a także zasad i metod kształcenia oraz metod wychowania w procesie edukacji przyrodniczej w klasach I-III; środków dydaktycznych, innowacji dydaktyczno-wychowawczych w procesie edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: - Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym. - Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci. - Student ma elementarną wiedzę o metodyce/dydaktyce szczegółowej wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Umiejętności: - Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. - Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych). - Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie wszystkich obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki/dydaktyki szczegółowej edukacji wczesnoszkolnej. Kompetencje społeczne: - Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka. - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju. - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena zajęć ćwiczeniowych na podstawie prezentacji edukacyjnych (forma indywidualna zróżnicowana) oraz na podstawie kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita, pytania otwarte). Kryteria oceny na stronie 4-5. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.