Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Mathematical Education in Grades-III

General data

Course ID: WNP-PEZ-MEMAT
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Mathematical Education in Grades-III
Name in Polish: Metodyka edukacji matematycznej w klasach I-III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Full description: (in Polish)

1.Podstawa programowa kształcenia ogólnego a proces rozwoju matematycznych umiejętności dzieci. Cele edukacji matematycznej w klasach I-III.

2. Charakterystyka treści matematycznych w podstawie programowej kstzałcenia zintegrowanego.Teorie psychopedagogiczne wyjaśniające nabywanie umiejętności matematycznych przez dzieci.

3. Wymiary i charakterystyka dojrzałości dzieci do uczenia się matematyki.

4-5. Kształtowanie wybranych zagadnień matematycznych:

- orientacja w przestrzeni

- kształtowanie pojęcia zbioru

- liczby naturalne i działania na liczbach naturalnych

- rozwiązywanie równań i nierówności

- zadania tekstowe i sposoby ich rozwiązywania

- kształtowanie pojęć i umiejetności geometrycznych

6 Szkodliwe stereotypy dotyczące matematyki i jej nauczania. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć szkolnych. Ocena opisowa osiągnięć matematycznych. Praca domowa z matematyki.

7. Przyczyny niepowodzeń w uczeniu sie matematyki.

8. Kolokwium zaliczeniowe.

Bibliography: (in Polish)

- J. Nowik,Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Wyd. NOWIK, Opole 2009;

- E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno - wyrównawcze. Wyd. WSiP Warszawa1992;

- U. Oszwa, Zaburzenia rozwoju umięjętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii. Wyd. Impuls, Kraków, 2005

- H. Sowińska (red), Dziecko w szkolnej rzeczywistości: założony a rzecywisty obraz edukacji elementarnej. Wyd. UAM, Poznań, 2011;

- H. Siwek, Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej, Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004;

- D. Klus - Stańska, A. Kalinowska Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2004;

- D. Klus-Stańska, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej Wyd. WSiP Warszawa 2005;

- J. Bonar, A. Buła, Poznać, zrozumieć, doświadczyć. Teoretyczne podstawy praktycznego kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji Wyd. Impuls, Kraków 2011;

- A. Kalinowska, Pozwólmy dzieciom działać - mity i fakty o rowijaniu myślenia matematycznego, Wyd. CKE, 2010;

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK-1 student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki

EK-2 charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji

Umiejętności:

EK-3 potrafi skonstruować scenariusz zajęć zintegrowanych z uwaględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III.

EK-4 potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej

Kompetencje społeczne:

EK-5 ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych

EK-6 odznacza sie dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

Udział w ćwiczeniach: 30 godz

Przygotowanie do ćwiczeń: 25 godz

Przygotowanie scenariusza zajęć: 15 godz

Powtórzenie do kolokwium: 10 godz

Razem: 80 godz.=3 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

ocena dst (3,0) - student wybiórczo definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, wymienia niektóre kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji

ocena db (4,0) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, wymienia kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji

ocena bdb (5,0) - student w wyczerpujący sposób definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, wymienia wszystkie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji i rozumie ich sens.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) - student potrafi skonstruować prosty scenariusz zajęć zintegrowanych z uwaględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena db (4,0) - student potrafi skonstruować poprawny scenariusz zajęć zintegrowanych z uwaględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena bdb (5,0) - student potrafi skonstruować ciekawy scenariusz zajęć zintegrowanych z uwaględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

Kompetencje:

ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się wysoką dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

Warunki zaliczenia:

1. Obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność nieusprawiedliwiona).

2. Zaliczenie kolokwium pisemnego.

3. Przygotowanie referatu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)