Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III

General data

Course ID: WNP-PEZ-METPOL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu metod edukacji polonistycznej i projektowania zajęć w klasach I-III szkoły podstawowej.

Full description: (in Polish)

W ramach ćwiczeń omawiane są następujące kwestie: struktura programów nauczania języka polskiego oraz cele i zasady nauczania przedmiotu; podręczniki, zeszyty ćwiczeń i książki pomocnicze w kształceniu polonistycznym; początkowa nauka pisania i czytania w klasie I; ćwiczenia w czytaniu i opracowywaniu tekstów czytanek i wierszy; formy pracy z lekturą w klasach niższych; przysposobienie czytelnicze i informacyjne - wiadomości o książce i umiejętności korzystania z niej; redagowanie opowiadań w klasach I-III; opis jako forma wypowiedzi w klasach początkowych; nauczanie ortografii w klasach I-III; nauczanie gramatyki w klasach I-III.; ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i syntaktyczne w klasach I-III

Bibliography: (in Polish)

Kulpa J., Więckowski R. "Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych." WSiP, Warszawa 1983

Baczyńska H. "Metodyka nauczania języka polskiego w klasach I-III" WSiP, Warszawa 1985

Berthet D. "Wprowadzenie do nayki pisania", Cyklady, Warszawa 2002

Jakubowicz A., Lenartkowska K., "Metody nauki pisania i czytania we współczesnych elementarzach polskich", ARCANUS, Bydgoszcz 1997

artykuły podawane na zajęciach

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Po ukończeniu ćwiczeń student powinien posiadać wiedzę obejmującą szczegółowe metody nauczania języka polskiego w klasach I-III, podstawowe założenia teoretyczne związane z nauką pisania i czytania. Wiedzy teoretycznej powinna towarzyszyć umiejętność praktycznego wykorzystania poznanych w trakcie zajęć metod.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

obecność i aktywność na zajęciach;

systematyczne studiowanie literatury przedmiotu;

przedstawienie konspektu z działu "Nauka pisania i czytania w klasach I-III";

przygotowanie i zaprezentowanie projektu na wybrany spośród wskazanych przez prowadzącego temat.

Practical placement: (in Polish)

brak

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)