(in Polish) Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III
General data
Course ID: | WNP-PEZ-METPOL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu metod edukacji polonistycznej i projektowania zajęć w klasach I-III szkoły podstawowej. |
Full description: |
(in Polish) W ramach ćwiczeń omawiane są następujące kwestie: struktura programów nauczania języka polskiego oraz cele i zasady nauczania przedmiotu; podręczniki, zeszyty ćwiczeń i książki pomocnicze w kształceniu polonistycznym; początkowa nauka pisania i czytania w klasie I; ćwiczenia w czytaniu i opracowywaniu tekstów czytanek i wierszy; formy pracy z lekturą w klasach niższych; przysposobienie czytelnicze i informacyjne - wiadomości o książce i umiejętności korzystania z niej; redagowanie opowiadań w klasach I-III; opis jako forma wypowiedzi w klasach początkowych; nauczanie ortografii w klasach I-III; nauczanie gramatyki w klasach I-III.; ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i syntaktyczne w klasach I-III |
Bibliography: |
(in Polish) Kulpa J., Więckowski R. "Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych." WSiP, Warszawa 1983 Baczyńska H. "Metodyka nauczania języka polskiego w klasach I-III" WSiP, Warszawa 1985 Berthet D. "Wprowadzenie do nayki pisania", Cyklady, Warszawa 2002 Jakubowicz A., Lenartkowska K., "Metody nauki pisania i czytania we współczesnych elementarzach polskich", ARCANUS, Bydgoszcz 1997 artykuły podawane na zajęciach |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Po ukończeniu ćwiczeń student powinien posiadać wiedzę obejmującą szczegółowe metody nauczania języka polskiego w klasach I-III, podstawowe założenia teoretyczne związane z nauką pisania i czytania. Wiedzy teoretycznej powinna towarzyszyć umiejętność praktycznego wykorzystania poznanych w trakcie zajęć metod. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) obecność i aktywność na zajęciach; systematyczne studiowanie literatury przedmiotu; przedstawienie konspektu z działu "Nauka pisania i czytania w klasach I-III"; przygotowanie i zaprezentowanie projektu na wybrany spośród wskazanych przez prowadzącego temat. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.