Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

General data

Course ID: WNP-PEZ-METSSPE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
Course homepage: http://wixs709
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W05, NP2_W16,

NP2_W21, NP2_W26,

NP2_U11, NP2_U15,

NP2_K07

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EFEKTY UCZENIA SIĘ I OPIS ECTS

Efekty wiedzy:

EK 1

Student zna i rozumie subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym terminologię używaną w pedagogice specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym.

EK 2

Student zna i rozumie specyfikę rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym, bio-psycho-społeczne podstawy kształcenia i wychowania, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii.

EK 3

Student zna i rozumie terminologię, teorię i metodykę na poziomie rozszerzonym w obszarze edukacji włączającej.

EK 4

Student zna i rozumie cele, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, oświatowych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych, terapeutycznych, pogłębione w wybranych zakresach oraz problemy uczestników tych instytucji.

Efekty umiejętności:

EK 5

Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych pomocowych i terapeutycznych.

EK 6

Student potrafi pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do jego potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Efekty kompetencji społecznych:

EK 7

Student jest gotów do respektowania wartości, celów i zadań realizowanych w zakresie opieki, edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji, odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

Udział w ćwiczeniach - 15 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Czytanie literatury - 25 godz.

Przygotowanie projektu - 15 godz.

Suma godzin - 60[60/25(30) = 2]

Liczba ECTS: 2

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)