(in Polish) Metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
General data
Course ID: | WNP-PEZ-METSSPE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://wixs709 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W05, NP2_W16, NP2_W21, NP2_W26, NP2_U11, NP2_U15, NP2_K07 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EFEKTY UCZENIA SIĘ I OPIS ECTS Efekty wiedzy: EK 1 Student zna i rozumie subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym terminologię używaną w pedagogice specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. EK 2 Student zna i rozumie specyfikę rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym, bio-psycho-społeczne podstawy kształcenia i wychowania, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii. EK 3 Student zna i rozumie terminologię, teorię i metodykę na poziomie rozszerzonym w obszarze edukacji włączającej. EK 4 Student zna i rozumie cele, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, oświatowych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych, terapeutycznych, pogłębione w wybranych zakresach oraz problemy uczestników tych instytucji. Efekty umiejętności: EK 5 Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych pomocowych i terapeutycznych. EK 6 Student potrafi pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do jego potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne. Efekty kompetencji społecznych: EK 7 Student jest gotów do respektowania wartości, celów i zadań realizowanych w zakresie opieki, edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji, odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych. ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: Udział w ćwiczeniach - 15 godz. Konsultacje - 5 godz. Czytanie literatury - 25 godz. Przygotowanie projektu - 15 godz. Suma godzin - 60[60/25(30) = 2] Liczba ECTS: 2 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.