Master seminar
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MGR2-ZB |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Master seminar |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Seminarium magisterskie II rok II st. niestacjonarne Pedagogika 2021/22 |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aF7WxXs4GS3ETXhjHWc054i9z9hpRIvZpd1du7XiS2n01%40thread.tacv2/conversations?groupId=7f247ca4-ee25-4093-8e08-4607b95ddaf9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W04, NP2_W01, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) metodologia badań pedagogicznych |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2010. 2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2011. 3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Żak, 2002. 4. S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, Sopot, GWP, 2010. 5. S. Palka, Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, GWP, 2006. 6. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, PWN, 2020. 7. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, T. 1, 2, Warszawa, PWN, 2020. 8. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa, PWN, 2020. 9. D. Urbaniak-Zając, Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa, PWN, 2013. 10. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2013. 11. K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, WAiP, 2011. 12. A. Maszorek-Szymala, Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Kraków, Impuls, 2007. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekty wiedzy: Ek 1 Student posiada pogłębioną znajomość systematyki w obrębie pedagogiki specjalnej, jej przedmiotowych i metodologicznych relacji z innymi naukami. Ek 2 Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań. Zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Ek 3 Student prezentuje pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych uwarunkowań edukacji; rozumie istotę prawidłowości i odmienności rozwoju, normy i odchylenia od normy. Efekty umiejętności: Ek 4 Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju. Ek 5 Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin. Ek 6 Student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Ek 7 Student potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Ek 8 Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). Efekty kompetencji społecznych: Ek 9 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki specjalnej. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. EK 10 Student dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i doskonali umiejętności wykorzystywania dostępnych źródeł. Nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SEM
|
Type of class: |
Seminar, 15 hours, 13 places
|
|
Coordinators: | Zbigniew Babicki | |
Group instructors: | Zbigniew Babicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2010. 2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2011. 3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Żak, 2002. 4. S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, Sopot, GWP, 2010. 5. S. Palka, Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, GWP, 2006. 6. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, PWN, 2020. 7. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, T. 1, 2, Warszawa, PWN, 2020. 8. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa, PWN, 2020. 9. D. Urbaniak-Zając, Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa, PWN, 2013. 10. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2013. 11. K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, WAiP, 2011. 12. A. Maszorek-Szymala, Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Kraków, Impuls, 2007. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SEM
SEM
|
Type of class: |
Seminar, 15 hours, 13 places
|
|
Coordinators: | Zbigniew Babicki | |
Group instructors: | Zbigniew Babicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2010. 2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2011. 3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Żak, 2002. 4. S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, Sopot, GWP, 2010. 5. S. Palka, Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, GWP, 2006. 6. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, PWN, 2020. 7. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, T. 1, 2, Warszawa, PWN, 2020. 8. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa, PWN, 2020. 9. D. Urbaniak-Zając, Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa, PWN, 2013. 10. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2013. 11. K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, WAiP, 2011. 12. A. Maszorek-Szymala, Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Kraków, Impuls, 2007. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 15 hours, 1 places
|
|
Coordinators: | Zbigniew Babicki | |
Group instructors: | Zbigniew Babicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.