Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Master seminar

General data

Course ID: WNP-PEZ-MGR2-ZB
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Master seminar
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Seminarium magisterskie II rok II st. niestacjonarne Pedagogika 2021/22
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aF7WxXs4GS3ETXhjHWc054i9z9hpRIvZpd1du7XiS2n01%40thread.tacv2/conversations?groupId=7f247ca4-ee25-4093-8e08-4607b95ddaf9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W04, NP2_W01,

NP2_W25, NP2_U02,

NP2_U05, NP2_K01

Preliminary Requirements:

(in Polish) metodologia badań pedagogicznych

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2010.

2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2011.

3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Żak, 2002.

4. S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, Sopot, GWP, 2010.

5. S. Palka, Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, GWP, 2006.

6. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, PWN, 2020.

7. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, T. 1, 2, Warszawa, PWN, 2020.

8. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa, PWN, 2020.

9. D. Urbaniak-Zając, Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa, PWN, 2013.

10. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2013.

11. K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, WAiP, 2011.

12. A. Maszorek-Szymala, Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Kraków, Impuls, 2007.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Efekty wiedzy:

Ek 1 Student posiada pogłębioną znajomość systematyki w obrębie pedagogiki specjalnej, jej przedmiotowych i metodologicznych relacji z innymi naukami.

Ek 2 Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań. Zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody.

Ek 3 Student prezentuje pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych uwarunkowań edukacji; rozumie istotę prawidłowości i odmienności rozwoju, normy i odchylenia od normy.

Efekty umiejętności:

Ek 4 Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju.

Ek 5 Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin.

Ek 6 Student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej.

Ek 7 Student potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.

Ek 8 Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT).

Efekty kompetencji społecznych:

Ek 9 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki specjalnej. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

EK 10 Student dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i doskonali umiejętności wykorzystywania dostępnych źródeł. Nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours, 13 places more information
Coordinators: Zbigniew Babicki
Group instructors: Zbigniew Babicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2010.

2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2011.

3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Żak, 2002.

4. S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, Sopot, GWP, 2010.

5. S. Palka, Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, GWP, 2006.

6. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, PWN, 2020.

7. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, T. 1, 2, Warszawa, PWN, 2020.

8. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa, PWN, 2020.

9. D. Urbaniak-Zając, Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa, PWN, 2013.

10. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2013.

11. K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, WAiP, 2011.

12. A. Maszorek-Szymala, Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Kraków, Impuls, 2007.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours, 13 places more information
Coordinators: Zbigniew Babicki
Group instructors: Zbigniew Babicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentowi podstawowej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W rezultacie realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2010.

2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2011.

3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Żak, 2002.

4. S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, Sopot, GWP, 2010.

5. S. Palka, Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, GWP, 2006.

6. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, PWN, 2020.

7. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, T. 1, 2, Warszawa, PWN, 2020.

8. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa, PWN, 2020.

9. D. Urbaniak-Zając, Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa, PWN, 2013.

10. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2013.

11. K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, WAiP, 2011.

12. A. Maszorek-Szymala, Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Kraków, Impuls, 2007.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours, 1 places more information
Coordinators: Zbigniew Babicki
Group instructors: Zbigniew Babicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)