Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs

General data

Course ID: WNP-PEZ-MKSPE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs
Name in Polish: Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Ustalenia terminologiczne.

Wybrane zgadnienia metodologiczne na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego, szkoły podstawowwej i gimnazjum.

Metody zajęć pracy z dziećmi o różnorodnych deficytach ( trudności w pisaniu i czytaniu, matematyce, zaburzeń mowy, rozwoju ruchowego.

Full description: (in Polish)

Student rozróżnia precyzyjnie pojęcia korekcja, kompensacja. Potrafi zaplanować, przygotować i przeprowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z uwzględnieniem konkretnych zaburzeń parcjalnych dziecka. Dobór i wskazanie odpowiednich metod pracy. Analiza przykładowych i próba tworzenia autorskich programów korekcyjno-kompensacyjnych.

Bibliography: (in Polish)

Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji problem i diagnozowanie, Harmonia, Gdańsk 2004.

Bogdanowicz M., Uczeń z dysleksją w szkole, Operton, Gdynia 2005. Werning R., Lutje-Klose B.,

Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009.

Błachino K., Wybrane zagadnienia z metodyki i logoterapii i podręczny słownik terminów specjalistycznych używanych w logopedii,

Warszawa 1989.

Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, WSiP, Warszawa 1998.

Kaja B., Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka, Wyd. Akademii Bydgoskiej,

Bydgoszcz 2001.

Jastrzębowska G., Logopedia: pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, Opole 1999.

Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985.

Zakrzewska B., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1996.

Tomczak J, Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2005.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

Student definiuje i wyjaśnia terminologię fachową. Diagnozuje i poprawnie formułuje zadania do pracy korekcyjno-kompensacyjne, stosownie do występujących deficytów lub zaburzeń; monitoruje efekty pracy terapeutycznej i w razie potrzeby dokonuje bieżącej korekty.

Umiejętności

Planuje i proponuje optymalne działania korekcyjno-kompensacyjne, z uwzględnieniem najbardziej skutecznych metod. Wprowadza do realizacji wnioski wynikające z najnowszych osiągnięć w metodachb i formach zajęć.

Kompetencje

Postrzega relacje między dobranymi metodami, a efektami działań terapeutycznych. Jest otwarty i zorientowany na bieżące zmiany i treści bieżące w publikacjach zwartych i artykułach.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę zaliczeniaowa składają się: obecność i aktywność na zajęciach, przygotowanie indywidualnych i grupowych zadań, zgodnie z poczynionymi ustraleniami. Ponadto rozmowa/test sprawdzający znajomość literatury przedmiotu

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)