Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MKSPE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Corrective and Compensatory Classes for Children with Special Educational Needs |
Name in Polish: | Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Ustalenia terminologiczne. Wybrane zgadnienia metodologiczne na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego, szkoły podstawowwej i gimnazjum. Metody zajęć pracy z dziećmi o różnorodnych deficytach ( trudności w pisaniu i czytaniu, matematyce, zaburzeń mowy, rozwoju ruchowego. |
Full description: |
(in Polish) Student rozróżnia precyzyjnie pojęcia korekcja, kompensacja. Potrafi zaplanować, przygotować i przeprowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z uwzględnieniem konkretnych zaburzeń parcjalnych dziecka. Dobór i wskazanie odpowiednich metod pracy. Analiza przykładowych i próba tworzenia autorskich programów korekcyjno-kompensacyjnych. |
Bibliography: |
(in Polish) Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji problem i diagnozowanie, Harmonia, Gdańsk 2004. Bogdanowicz M., Uczeń z dysleksją w szkole, Operton, Gdynia 2005. Werning R., Lutje-Klose B., Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009. Błachino K., Wybrane zagadnienia z metodyki i logoterapii i podręczny słownik terminów specjalistycznych używanych w logopedii, Warszawa 1989. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, WSiP, Warszawa 1998. Kaja B., Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka, Wyd. Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2001. Jastrzębowska G., Logopedia: pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, Opole 1999. Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985. Zakrzewska B., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1996. Tomczak J, Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2005. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza Student definiuje i wyjaśnia terminologię fachową. Diagnozuje i poprawnie formułuje zadania do pracy korekcyjno-kompensacyjne, stosownie do występujących deficytów lub zaburzeń; monitoruje efekty pracy terapeutycznej i w razie potrzeby dokonuje bieżącej korekty. Umiejętności Planuje i proponuje optymalne działania korekcyjno-kompensacyjne, z uwzględnieniem najbardziej skutecznych metod. Wprowadza do realizacji wnioski wynikające z najnowszych osiągnięć w metodachb i formach zajęć. Kompetencje Postrzega relacje między dobranymi metodami, a efektami działań terapeutycznych. Jest otwarty i zorientowany na bieżące zmiany i treści bieżące w publikacjach zwartych i artykułach. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę zaliczeniaowa składają się: obecność i aktywność na zajęciach, przygotowanie indywidualnych i grupowych zadań, zgodnie z poczynionymi ustraleniami. Ponadto rozmowa/test sprawdzający znajomość literatury przedmiotu |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.