Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Re-socializing Work

General data

Course ID: WNP-PEZ-MPR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Re-socializing Work
Name in Polish: Metodyka pracy resocjalizacyjnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe + specjalizacyjne (PED.RES.) dla III roku Pedagogiki - studia I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP1_W10; NP1_W15; NP1_W16;NP1_U02; NP1_U03; NP1_U09;

NP1_U14; NP1_K03; NP1_K04, NP1_K09

Short description:

Level: advanced

Objective of the course

The aim of the course is to equip students with basic knowledge about the nature, objectives and regularities of the social reintegration process in educational, correctional and penal institutions and in the open environment; education students': basic skills in the diagnosis of social maladjustments, taking preventive and rehabilitation, the use of appropriate methods of educational and rehabilitation.

Full description:

Curriculum (content of training):

Contemporary trends and directions in methodology for correctional work.

Off-site forms of influence on the social reintegration of minors.

Analysis and selection of appropriate forms of activity in the process of rehabilitation of socially maladjusted individuals in the correctional facility.

Function of reward and punishment in the rehabilitation of socially maladjusted individuals.

The importance of authority and personal example, a teacher in the process of rehabilitation.

Characteristics of the institution which reclaim: penitentiary, correctional facility, police Chamber child custody investigator, a shelter for minors.

Methods and probation officer's work with clients.

Methods used in rehabilitation: the method of psychodrama, contract, creative rehabilitation.

Assessment methods:

Oral exam

Bibliography:

1.Bałandynowicz A. (2002). Probation. System of equitable punishment. Warsaw, Code

2.Górski S. (1985). Methodology rehabilitation. Warsaw, IWZZ.

3.Konopczyński M. (1996). Creative rehabilitation. Warsaw, OWN

4. Machel H. (2001). Psychosocial working conditions for correctional staff, prison, Gdańsk, University of Gdansk.

5. Machel H. (2003). Prison as an institution, and criminal offenders. Gdańsk, Wydawnictwo Arche

6.Pospiszyl K. (1998). Rehabilitation. Theoretical basis and examples of program impacts. Warsaw, ed. Academic "ZAK".

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o istocie, celach i prawidłowościach procesu wychowania resocjalizacyjnego w instytucjach i placówkach wychowawczych, poprawczych, zakładach karnych i w środowisku otwartym; Egzamin ustny P_WR_01

P_WR_04

K_U02

Znajomość teoretycznych podstaw dotyczących zasad wychowania resocjalizacyjnego i prezentacja uporządkowanej wiedzy w zakresie stosowania różnorodnych metod pracy resocjalizacyjnej w środowisku zamkniętym i otwartym Egzamin ustny P_WR1_08

P_WR1_05

K_U01

Znajomość narzędzi diagnostycznych pozwalających na przeprowadzenie diagnozy resocjalizacyjnej Egzamin ustny K_U03

Po ukończeniu kursu student potrafi dokonać analizy relacji między teorią w zakresie metodyki pracy resocjalizacyjnej a praktycznym jej wykorzystaniem. Wykształcenie u studentów podstawowych umiejętności w zakresie diagnozowania nieprzystosowania społecznego, podejmowania działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, stosowania odpowiednich metod wychowawczo-resocjalizacyjnych. Kolokwium P_UR1_02

P_UR1_03

K_U06

K_U04

Wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki pracy resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania sytuacji problemowych dzieci i młodzieży. Kolokwium P_UR1_04

K_U10

K_U09

Wykształcenie u studentów podstawowych umiejętności w zakresie diagnozowania nieprzystosowania społecznego, podejmowania działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, stosowania odpowiednich metod wychowawczo-resocjalizacyjnych. Weryfikacja w praktycznym działaniu P_UR1_05

P_UR1_09

K_U12

K_U11

Uzasadnia znaczenie nabytej wiedzy w procesie samodoskonalenia w zawodzie pedagoga resocjalizacyjnego. Kreatywny i aktywny w pracy resocjalizacyjnej. Obserwacja P_KR1_04

K_K02

K_K03

Uwzględnia znaczenie wiedzy interdyscyplinarnej w wyjaśnianiu i opisywaniu problemów wychowanka nieprzystosowanego społecznie Obserwacja w działaniu praktycznym P_KR1_01

K_K05

Student prezentuje postawę zaangażowania, empatii i kreatywności wnikliwie analizując sytuację osoby nieprzystosowanej społecznie, podejmując działania zmierzające do udzielenia wszechstronnej pomocy. Obserwacja w działaniu praktycznym P_KR1_08

K_K07

K_K08

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oceny:

Obecność na ćwiczeniach, przygotowanie prezentacji na zajęcia

Egzamin ustny - sesja egzaminacyjna

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)