Methodology of Re-socializing Work
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MPR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Re-socializing Work |
Name in Polish: | Metodyka pracy resocjalizacyjnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe + specjalizacyjne (PED.RES.) dla III roku Pedagogiki - studia I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP1_W10; NP1_W15; NP1_W16;NP1_U02; NP1_U03; NP1_U09; NP1_U14; NP1_K03; NP1_K04, NP1_K09 |
Short description: |
Level: advanced Objective of the course The aim of the course is to equip students with basic knowledge about the nature, objectives and regularities of the social reintegration process in educational, correctional and penal institutions and in the open environment; education students': basic skills in the diagnosis of social maladjustments, taking preventive and rehabilitation, the use of appropriate methods of educational and rehabilitation. |
Full description: |
Curriculum (content of training): Contemporary trends and directions in methodology for correctional work. Off-site forms of influence on the social reintegration of minors. Analysis and selection of appropriate forms of activity in the process of rehabilitation of socially maladjusted individuals in the correctional facility. Function of reward and punishment in the rehabilitation of socially maladjusted individuals. The importance of authority and personal example, a teacher in the process of rehabilitation. Characteristics of the institution which reclaim: penitentiary, correctional facility, police Chamber child custody investigator, a shelter for minors. Methods and probation officer's work with clients. Methods used in rehabilitation: the method of psychodrama, contract, creative rehabilitation. Assessment methods: Oral exam |
Bibliography: |
1.Bałandynowicz A. (2002). Probation. System of equitable punishment. Warsaw, Code 2.Górski S. (1985). Methodology rehabilitation. Warsaw, IWZZ. 3.Konopczyński M. (1996). Creative rehabilitation. Warsaw, OWN 4. Machel H. (2001). Psychosocial working conditions for correctional staff, prison, Gdańsk, University of Gdansk. 5. Machel H. (2003). Prison as an institution, and criminal offenders. Gdańsk, Wydawnictwo Arche 6.Pospiszyl K. (1998). Rehabilitation. Theoretical basis and examples of program impacts. Warsaw, ed. Academic "ZAK". |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę o istocie, celach i prawidłowościach procesu wychowania resocjalizacyjnego w instytucjach i placówkach wychowawczych, poprawczych, zakładach karnych i w środowisku otwartym; Egzamin ustny P_WR_01 P_WR_04 K_U02 Znajomość teoretycznych podstaw dotyczących zasad wychowania resocjalizacyjnego i prezentacja uporządkowanej wiedzy w zakresie stosowania różnorodnych metod pracy resocjalizacyjnej w środowisku zamkniętym i otwartym Egzamin ustny P_WR1_08 P_WR1_05 K_U01 Znajomość narzędzi diagnostycznych pozwalających na przeprowadzenie diagnozy resocjalizacyjnej Egzamin ustny K_U03 Po ukończeniu kursu student potrafi dokonać analizy relacji między teorią w zakresie metodyki pracy resocjalizacyjnej a praktycznym jej wykorzystaniem. Wykształcenie u studentów podstawowych umiejętności w zakresie diagnozowania nieprzystosowania społecznego, podejmowania działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, stosowania odpowiednich metod wychowawczo-resocjalizacyjnych. Kolokwium P_UR1_02 P_UR1_03 K_U06 K_U04 Wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki pracy resocjalizacyjnej w celu analizowania i interpretowania sytuacji problemowych dzieci i młodzieży. Kolokwium P_UR1_04 K_U10 K_U09 Wykształcenie u studentów podstawowych umiejętności w zakresie diagnozowania nieprzystosowania społecznego, podejmowania działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, stosowania odpowiednich metod wychowawczo-resocjalizacyjnych. Weryfikacja w praktycznym działaniu P_UR1_05 P_UR1_09 K_U12 K_U11 Uzasadnia znaczenie nabytej wiedzy w procesie samodoskonalenia w zawodzie pedagoga resocjalizacyjnego. Kreatywny i aktywny w pracy resocjalizacyjnej. Obserwacja P_KR1_04 K_K02 K_K03 Uwzględnia znaczenie wiedzy interdyscyplinarnej w wyjaśnianiu i opisywaniu problemów wychowanka nieprzystosowanego społecznie Obserwacja w działaniu praktycznym P_KR1_01 K_K05 Student prezentuje postawę zaangażowania, empatii i kreatywności wnikliwie analizując sytuację osoby nieprzystosowanej społecznie, podejmując działania zmierzające do udzielenia wszechstronnej pomocy. Obserwacja w działaniu praktycznym P_KR1_08 K_K07 K_K08 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceny: Obecność na ćwiczeniach, przygotowanie prezentacji na zajęcia Egzamin ustny - sesja egzaminacyjna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.