Methodology of social rehabilitation
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MPRCC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of social rehabilitation |
Name in Polish: | Metodyka pracy resocjalizacyjnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe + specjalizacyjne (PED.RES.) dla III roku Pedagogiki - studia I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP1_W10; NP1_W15; NP1_W16;NP1_U02; NP1_U03; NP1_U09; NP1_U14; NP1_K03; NP1_K04, NP1_K09 Wiedza 1. Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą teorii wychowania resocjalizującego, uczenia się i nauczania jednostek nieprzystosowanych społecznie. K_W12 2. Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki resocjalizacyjnej, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. K_WO3 3. Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice oraz procesach w nich zachodzących. K_W13 Umiejętności 4. Potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, działań praktycznych. K_UO8 5. Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów. K_UO5 6. Potrafi wybrać i zastosować sposób postępowania resocjalizującego, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania zadań zawodowych. K_UO10 Kompetencje 7. Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego oraz zawodowego. K_KO1 8. Student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny i budowania warsztatu pracy pedagoga resocjalizacyjnego. K_KO3 9. Student utożsamia się z wartościami, celami oraz z zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu oddziaływań resocjalizacyjnych. K_KO4 |
Short description: |
advanced Objective of the course The aim of the course is to equip students with basic knowledge about the nature, objectives and regularities in the social reintegration process of education in institutions and educational facilities, correctional, penal institutions and in the open environment; education students' basic skills in the diagnosis of social maladjustments, taking preventive and rehabilitation, the use of appropriate methods of educational and rehabilitation. Prerequisites: Fundamentals of correctional education, psychology and theory of education |
Full description: |
1. Contemporary trends and directions in methodology for correctional work (from correctional to creative to creative-developmental rehabilitation). 2. Off-site forms of influence on the social reintegration of minors. 3. Teaching Family Program as an alternative of Polish rehabilitational system. 4. The Idea of Repairing Justice in Conjunction with a Process of De-stigmatisation of Teenagier. 5. Methods used in rehabilitation - Methods of creative rehabilitation. |
Bibliography: |
1.Bałandynowicz A., Probation. System of equitable punishment, Code, Warsaw 2002. 2.Górski S., Methodology rehabilitation, IWZZ, Warsaw 1985. 3.Konopczyński M., Methods of creative rehabilitation, PWN-Pedagogium, Warsaw 2007. 4.Pospiszyl K., Rehabilitation. Theoretical basis and examples of program impacts, ed. Academic "ZAK", Warsaw 1998. 5.Urban B., Stanik J.M. (red.), Rehabilitation. Theory and pracitceof teaching, PWN-Pedagogium, Warszawa 2007. 8. Heckert D.M., Positive Deviance. W: P.A. Adler, P. Adler (red.), Constructions of Deviance. Social Power, Context and Interaction, Third Edition, Wadsworth 2000. 9. Nader L., Combs-Schilling E., Restitution in Cross-Cultural Perspectives. W: J. Hudson, B. Galaway (red.), Restorative Justice, International Perspectives, Amsterdam 1996. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 25 Przygotowanie się do egzaminu 25 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 25 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie ćwiczeń: Na ocenę końcową składają się: 1. obecność na zajęciach 2. przygotowanie do poszczególnych zajęć (opracowanie tekstów, przygotowanie wypowiedzi ustnej, przygotowanie projektu) 3. aktywność podczas zajęć |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.