Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of revalidation work with blind and sight-disabled people

General data

Course ID: WNP-PEZ-MPRN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of revalidation work with blind and sight-disabled people
Name in Polish: Metodyka pracy rewalidacyjnej z niewidomymi i słabo widzącymi
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest wyposażenie Studenta w podstawową współczesną wiedzę metodyczną w zakresie pracy edukacyjnej i terapeutycznej z uczniem niepełnosprawnym wzrokowo w wieku szkolnym; udzielenie Studentowi wsparcia w zakresie opanowania umiejętności wykorzystywania zdobytych teoretycznych treści do rozwiązywania problemów kształcenia i rehabilitacji, specyficznych dla wieku szkolnego i niepełnosprawności wzrokowej; wyposażenie Studenta w pożądane kompetencje osobowościowe i merytoryczne niezbędne w pracy pedagoga wspierającego dziecko z dysfunkcją wzroku w placówce ogólnodostępnej.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1 Student definiuje teorię, terminologię i metodykę tyflopedagogiki. Student opisuje prawidłowości psychofizycznego i społecznego funkcjonowania ucznia niewidomego i słabowidzącego w warunkach działalności edukacyjno-terapeutycznej.

EK 2 Student opisuje metodykę wykonywania zadań: norm, procedur i dobrych praktyk związanych z edukacją, stosowanych na rzecz ucznia z dysfunkcją wzroku.

EK 3 Student identyfikuje specyfikę wspierania edukacji specjalnej dzieci i młodzieży niewidomej słabowidzącej w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej.

EK 4 Student opisuje koncepcje rehabilitacji, edukacji i terapii osób z dysfunkcją wzroku i identyfikuje różnorodne uwarunkowania tych procesów.

Umiejętności:

EK 5 Student posługuje się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki tyflopedagogiki w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji tyflopedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w obrębie edukacji uczniów niepełnosprawnych wzrokowo.

EK 6 Student kieruje procesami rehabilitacji, kształcenia i wychowania uczniów z dysfunkcją wzroku; dobiera i wykorzystuje dostępne materiały, środki i metody pracy tyflopedagogicznej w celu zaprojektowania i efektywnego realizowania zajęć edukacyjnych, rehabilitacyjnych, terapeutycznych, stosownie do wymogów metodyki tyflopedagogiki.

EK 7 Student prowadzi dokumentację pracy terapeutycznej i edukacyjnej niezbędną do wspierania rozwoju uczniów niewidomych i słabowidzących; w tym samodzielnie konstruuje programy edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia z dysfunkcją wzroku.

EK 8 Student projektuje działania wspierające rozwój uczniów z dysfunkcją wzroku i zapobiegające powstawaniu trudności rozwojowych; konstruktywnie pracuje z grupą, indywidualizuje zadania i dostosowuje metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie wzroku oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.

Kompetencje:

EK 9 Student ma świadomość specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysfunkcją wzroku w wieku wczesnoszkolnym, wykazuje wrażliwość na specyfikę ich rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego.

EK 10 Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu w swojej pracy zawodowej; ma przekonanie o potrzebie refleksji nad etyką w teorii i praktyce tyflopedagogiki i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]:

udział w ćwiczeniach: 8 godz.

przygotowanie do ćwiczeń: 25 godz.

konsultacje: 5 godz.

czytanie wskazanej literatury: 27 godz.

przygotowanie do kolokwium: 25 godz.

suma godzin: 90 godzin [90/30(25)=3]

liczba ECTS: 3

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)