Methodology of revalidation work with blind and sight-disabled people
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MPRN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of revalidation work with blind and sight-disabled people |
Name in Polish: | Metodyka pracy rewalidacyjnej z niewidomymi i słabo widzącymi |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wyposażenie Studenta w podstawową współczesną wiedzę metodyczną w zakresie pracy edukacyjnej i terapeutycznej z uczniem niepełnosprawnym wzrokowo w wieku szkolnym; udzielenie Studentowi wsparcia w zakresie opanowania umiejętności wykorzystywania zdobytych teoretycznych treści do rozwiązywania problemów kształcenia i rehabilitacji, specyficznych dla wieku szkolnego i niepełnosprawności wzrokowej; wyposażenie Studenta w pożądane kompetencje osobowościowe i merytoryczne niezbędne w pracy pedagoga wspierającego dziecko z dysfunkcją wzroku w placówce ogólnodostępnej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1 Student definiuje teorię, terminologię i metodykę tyflopedagogiki. Student opisuje prawidłowości psychofizycznego i społecznego funkcjonowania ucznia niewidomego i słabowidzącego w warunkach działalności edukacyjno-terapeutycznej. EK 2 Student opisuje metodykę wykonywania zadań: norm, procedur i dobrych praktyk związanych z edukacją, stosowanych na rzecz ucznia z dysfunkcją wzroku. EK 3 Student identyfikuje specyfikę wspierania edukacji specjalnej dzieci i młodzieży niewidomej słabowidzącej w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej. EK 4 Student opisuje koncepcje rehabilitacji, edukacji i terapii osób z dysfunkcją wzroku i identyfikuje różnorodne uwarunkowania tych procesów. Umiejętności: EK 5 Student posługuje się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki tyflopedagogiki w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji tyflopedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w obrębie edukacji uczniów niepełnosprawnych wzrokowo. EK 6 Student kieruje procesami rehabilitacji, kształcenia i wychowania uczniów z dysfunkcją wzroku; dobiera i wykorzystuje dostępne materiały, środki i metody pracy tyflopedagogicznej w celu zaprojektowania i efektywnego realizowania zajęć edukacyjnych, rehabilitacyjnych, terapeutycznych, stosownie do wymogów metodyki tyflopedagogiki. EK 7 Student prowadzi dokumentację pracy terapeutycznej i edukacyjnej niezbędną do wspierania rozwoju uczniów niewidomych i słabowidzących; w tym samodzielnie konstruuje programy edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia z dysfunkcją wzroku. EK 8 Student projektuje działania wspierające rozwój uczniów z dysfunkcją wzroku i zapobiegające powstawaniu trudności rozwojowych; konstruktywnie pracuje z grupą, indywidualizuje zadania i dostosowuje metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie wzroku oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetencje: EK 9 Student ma świadomość specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysfunkcją wzroku w wieku wczesnoszkolnym, wykazuje wrażliwość na specyfikę ich rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego. EK 10 Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu w swojej pracy zawodowej; ma przekonanie o potrzebie refleksji nad etyką w teorii i praktyce tyflopedagogiki i przestrzegania zasad etyki zawodowej. ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]: udział w ćwiczeniach: 8 godz. przygotowanie do ćwiczeń: 25 godz. konsultacje: 5 godz. czytanie wskazanej literatury: 27 godz. przygotowanie do kolokwium: 25 godz. suma godzin: 90 godzin [90/30(25)=3] liczba ECTS: 3 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.