Selection and recruitment methods
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MRISE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Selection and recruitment methods |
Name in Polish: | Metody rekrutacji i selekcji |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | P_WD2_03 P_WD2_08 P_UD2_01 P_KD2_01 P_KD2_05 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wyzwaniami współczesnego rynku pracy, w tym dotyczącymi obszaru rekrutacji i selekcji oraz rozwinięcie umiejętności: aktywnego poszukiwania zatrudnienia, zaprojektowania dokumentów aplikacyjnych z wykorzystaniem technologicznych narzędzi, a także umiejętności samooceny i odpowiedniej autoprezentacji. |
Full description: |
(in Polish) Zakres realizowanych tematów: 1. Przemiany pracy ludzkiej oraz karier zawodowych a współczesny proces rekrutacji. Wprowadzenie w problematykę zajęć; 2. Klasyczne oraz nowoczesne metody rekrutacji. Rekrutacja w social media, rekrutacje z wykorzystaniem gier; 3. Znaczenie odpowiedniej autoprezentacji w procesie rekrutacji i selekcji. Wybrane problemy; 4. Rekrutacja młodych talentów: przykłady innowacyjnych narzędzi wykorzystywanych w aplikacji na stanowiska; 5. Wyzwania w obszarze rekrutacji i selekcji. Trudności pracodawców z pozyskiwaniem kandydatów do pracy. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2003 2. Borkowska S., Kowalski J., Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa 2010 3. Jeruszka U., Kwalifikacje zawodowe: poglądy teoretyczne a rzeczywistość, Warszawa 2006 4. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2008 5. Suchar M., Modele karier. Przewidywanie następnego kroku, Warszawa 2010 Dodatkowa: 1. Kryńska E. (red.), Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy a popyt na pracę w Polsce, Warszawa 2003 2. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2004 3. Mckay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2005 4. Sekuła Z., Planowanie zatrudnienia, Kraków 2001 5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Kraków 2006 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, a w szczególności instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych, instytucjach samorządowych i pozarządowych realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej. Zna terminologię używaną w pedagogice, w szczególności na poziomie rozszerzonym z zakresu pedagogiki pracy, doradztwa zawodowego, diagnozy i analizy rynku pracy, zarządzania zasobami ludzkimi. Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji na temat problemów edukacyjno - społecznych. Student posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności. Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, samodoskonalenia, podejmowania różnych ról związanych z rynkiem pracy i placówkami oświatowymi, w tym dla dorosłych, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania problemów edukacyjno - społecznych w skali lokalnej i makrospołecznej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów - Projekt studencki, samodzielnie wykonany w konsultacji z prowadzącym zajęcia (P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05) - Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym także udział w ćwiczeniach realizowanych podczas spotkań (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.