Methodology of social and environmental education in classes I-III (practical classes)
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MSP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of social and environmental education in classes I-III (practical classes) |
Name in Polish: | Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach I-III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko przyrody, którego człowiek stanowi integralną część, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska społecznego, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody. Proponowany nakład pracy studentki/studenta: - czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie) - 15 godz. dydaktycznych - przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu) - 35 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta (dyżur) - przygotowanie prezentacji ćwiczebnej - 20 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych Ogółem 90 godzin dydaktycznych (3 ECTS). Metody kształcenia: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda projektu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: - Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym. - Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci. - Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej) wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie. Umiejętności: - Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego. - Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych). - Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej). Kompetencje społeczne: - Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze. - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju. - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.