Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of social and environmental education in classes I-III (practical classes)

General data

Course ID: WNP-PEZ-MSP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of social and environmental education in classes I-III (practical classes)
Name in Polish: Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach I-III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko przyrody, którego człowiek stanowi integralną część, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska społecznego, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody.

Proponowany nakład pracy studentki/studenta:

- czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie) - 15 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu) - 35 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb studentki/studenta (dyżur)

- przygotowanie prezentacji ćwiczebnej - 20 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych

Ogółem 90 godzin dydaktycznych (3 ECTS).

Metody kształcenia: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda projektu.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

- Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

- Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci.

- Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej) wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie.

Umiejętności:

- Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego.

- Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych).

- Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej).

Kompetencje społeczne:

- Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze.

- Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju.

- Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)