Methodology of the pedagogue's cooperation with parents and teachers
General data
Course ID: | WNP-PEZ-MWPR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of the pedagogue's cooperation with parents and teachers |
Name in Polish: | Metodyka współpracy pedagoga z rodzicami i nauczycielami |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot dotyka bardzo istotnej sfery pracy pedagoga szkolnego, jaką jest nawiązywanie i utrzymywanie relacji z nauczycielami i rodzicami. Jest to rzeczywistość międzyludzka, wymagająca znajomości komunikacji intra i interpersonalnej w teorii i praktyce, w tym znajomości i świadomości wielu jej barier. |
Full description: |
(in Polish) Praca pedagoga szkolnego łączy w sobie interesy uczniów, nauczycieli, dyrekcji i rodziców. Sam pedagog ma również swoją osobistą wizję pracy i potrzebę spełnienia zawodowego. W praktyce przedszkolnej i szkolnej znajdzie się na styku różnych rzeczywistości z koniecznością ich powiązania. Kompetencje społeczne są tu niezwykle wymagane, jak również skłonność do prowadzenia mediacji. W tym kontekście, świadomość pedagoga opiera się również na wiedzy dotyczącej mechanizmów rządzących ludzką podświadomością i z tym związanych mechanizmów obronnych, lękowych, racjonalizacji i racjonalności, jakie mogą pojawiać się na styku łączenia różnych podmiotów i ich zachowania. |
Bibliography: |
(in Polish) Grzelak, Sz., Dziki Ojciec, Poznań, 2015 Śliwerski, B., Paluch, M., Uwolnić szkołę z systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków, 2021 Hajnicz, W., Konieczna, A. (2018). Proces włączenia się dziecka do grupy o sformalizowanych regułach funkcjonowania. Warszawa: Wydawnictwo APS. Konieczna, A., Analiza struktury interakcji w sytuacji rozmowy nauczycieli z rodzicami o problemach szkolnych ucznia, Warszawa, 2009 Starnawski, W., Pedagogia osoby Jana Pawła II. Interpretacja egzystencjalna, Warszawa, 2020 E. Czerwińska-Klemke, Rodzic w przedszkolu, wyd. Raabe, 2012 A. Ogonowska, Komunikacja i porozumienie Sztuka bycia razem tworzenia więzi i rozwiązywania konfliktów, WE, 2015 J. Andrzejewska, Teoria i praktyka kształcenia: w dialogu i perspektywie, Trans Humana, 2003 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1) Student definiuje własnymi słowami podstawowe terminy i pojęcia z obszaru relacji intra i interpersonalnej, 2) Wyróżnia cechy charakterystyczne personalizmu, jako nurtu filozoficznego mogącego wyjaśnić zawiłe zależności w relacjach wewnątrz ludzkich i międzyludzkich 3) Odnajduje we własnym doświadczeniu pracy z innymi osobami momenty wzbogacające i deprecjonujące osobowość człowieka. 4) Przeprowadza cześć zajęć eksponując wybrany problem współpracy międzyludzkiej i próbę jego rozwiązania. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena efektów kształcenia od nr: 1 do 4 zależna jest od poziomu zaangażowania poznawczego i ekspresji opanowanej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studenta: - na ocenę 2 (nast..): nie umie zdefiniować własnymi słowami podstawowych terminów teoretycznych; - na ocenę 3 (dst.): własnymi słowami, poprawnie definiuje do 3 terminów i pojęć teoretycznych; - na ocenę 4 (db.): poprawnie definiuje większość poznanych pojęć, potrafi je ze sobą powiązać, znajdując w nich kluczowe zależności; - na ocenę 5 (bdb.): definiuje zaproponowane w trakcie zajęć terminy, koncepcje, nurty teoretyczne na wielu poziomach wzajemnych powiązań i zależności. Podchodzi to tematu interdyscyplinarnie wskazując różne przyczyny analizowanego zjawiska i jego społeczne konsekwencje. Wykazuje własną inicjatywę do podejmowania akademickiego dyskursu. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 8 hours, 21 places
|
|
Coordinators: | Michał Paluch | |
Group instructors: | Michał Paluch | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.