Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diploma Internship

General data

Course ID: WNP-PEZ-PDYPRES
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Diploma Internship
Name in Polish: Praktyki dyplomowe
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Praktyka dyplomowa odbywa się w trakcie 5 semestru studiów i obejmuje 60 godzin, na co składa się:

- 30 godzin praktyki w wybranej placówce opiekuńczo-wychowawczej spośród następujących: placówki wsparcia dziennego realizujące zadania o charakterze opiekuńczo-wychowawczym; domy dziecka; świetlice szkolne; świetlice środowiskowe; ogniska TPD; domy samotnej matki; domy pomocy społecznej; bursy; internaty; inne organizacje, fundacje i stowarzyszenia zajmujące się w sposób profesjonalny opieką i wychowaniem.

- 30 godzin praktyki w wybranej placówce resocjalizacyjnej: zakłady poprawcze; młodzieżowe ośrodki szkolno-wychowawcze; schroniska dla nieletnich; policyjne izby dziecka; zespoły kuratorskiej służby sądowej wykonujące orzeczenia w sprawach karnych lub nieletnich; organizacje, fundacje i stowarzyszenia, w których realizowane są w sposób profesjonalny wszelkiego rodzaju inicjatywy o charakterze resocjalizacyjnym.

Full description: (in Polish)

Praktyka dyplomowa odbywa się w trakcie 5 semestru studiów i obejmuje 60 godzin, na co składa się:

- 30 godzin praktyki w wybranej placówce opiekuńczo-wychowawczej spośród następujących: placówki wsparcia dziennego realizujące zadania o charakterze opiekuńczo-wychowawczym; domy dziecka; świetlice szkolne; świetlice środowiskowe; ogniska TPD; domy samotnej matki; domy pomocy społecznej; bursy; internaty; inne organizacje, fundacje i stowarzyszenia zajmujące się w sposób profesjonalny opieką i wychowaniem.

- 30 godzin praktyki w wybranej placówce resocjalizacyjnej: zakłady poprawcze; młodzieżowe ośrodki szkolno-wychowawcze; schroniska dla nieletnich; policyjne izby dziecka; zespoły kuratorskiej służby sądowej wykonujące orzeczenia w sprawach karnych lub nieletnich; organizacje, fundacje i stowarzyszenia, w których realizowane są w sposób profesjonalny wszelkiego rodzaju inicjatywy o charakterze resocjalizacyjnym.

Każda z w/w części praktyk obejmuje:

- 5 godzin zapoznania się z charakterem placówki, organizacją pracy, dokumentacją,

- 5 godzin samodzielnego przygotowania zajęć wraz z konsultacją z opiekunem praktyk,

- 20 godzin samodzielnie prowadzonych zajęć.

Celem praktyki dyplomowej jest doskonalenie własnego warsztatu pracy, w szczególności nabywanie doświadczenia prowadzenia zajęć w placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz resocjalizacyjnej. Efektem prawidłowo zorganizowanej i odbytej praktyki winno być pogłębione i refleksyjne poznanie oraz rozumienie sytuacji i problemów wychowawczych, procedur realizowanych w różnych placówkach. Praktyka powinna pomóc także studentom w ocenie własnych czynników osobowościowych i dyspozycji do wykonywania zawodu.

Student samodzielnie planuje i przeprowadza zajęcia, analizuje własną pracę i jej efekty. Ponadto, dokumentuje przebieg procesu wychowawczego, opiekuńczego i resocjalizującego.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student w zakresie:

Wiedzy:

W_01 - zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę;

W_02 - zna podstawy prawne funkcjonowania placówki;

W_03 - zna metody, techniki i narzędzia pracy stosowane w placówce;

W_04 - prawidłowo stosuje terminologię związaną ze specyfiką placówki;

Umiejętności:

U_01 - posiada umiejętność prowadzenia arkuszy obserwacji;

U_02 - potrafi zaplanować plan pracy/oddziaływań;

U_03 - potrafi wykorzystać standaryzowane narzędzia do diagnozy i pomiarów różnych zjawisk i problemów wychowawczych (jeśli takie są wykorzystywane na terenie placówki);

U_04 - ma wiedzę na temat uwarunkowań problemów podopiecznych placówek i ich rodzin, specyfiki pracy personelu w poszczególnych placówkach;

U_05 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej;

Kompetencji:

K_01 - wykazuje się kulturą osobistą, kulturą słowa i taktem;

K_02 - jest zainteresowany problematyką zajęć;

K_03 - przejawia pozytywny stosunek do dzieci/grupy/klientów/podopiecznych;

K_04 - wykazuje umiejętności współpracy z opiekunem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem;

K_05 - identyfikuje się z rolą i zadaniami opiekuna praktyk.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę 2:

- nie zna założeń organizacyjnych i specyfiki funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę; jej podstaw prawnych; nie zna metod, technik, i narzędzi pracy stosowanych w placówce;

- nie potrafi prowadzić arkuszy obserwacji;

- nie posiada wiedzy na temat uwarunkowań problemów podopiecznych placówek i ich rodzin, specyfiki pracy personelu w poszczególnych placówkach;

- nie ma uporządkowanej wiedzy, dotyczącej zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej

Na ocenę 3:

- zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę; jej podstawy prawne; zna w podstawowym zakresie metody, techniki i narzędzia pracy stosowane w placówce;

- posiada umiejętność prowadzenia arkuszy obserwacji;

- ma wiedzę na temat uwarunkowań problemów podopiecznych placówek i ich rodzin, specyfiki pracy personelu w poszczególnych placówkach;

- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej

Na ocenę 3,5:

- zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę; jej podstawy prawne; zna metody, techniki i narzędzia pracy stosowane w placówce;

- prawidłowo stosuje terminologię związaną ze specyfiką placówki;

- posiada umiejętność prowadzenia arkuszy obserwacji;

- potrafi wykorzystać standaryzowane narzędzia do diagnozy i pomiarów różnych zjawisk i problemów wychowawczych (jeśli takie są wykorzystywane na terenie placówki);

- ma wiedzę na temat uwarunkowań problemów podopiecznych placówek i ich rodzin, specyfiki pracy personelu w poszczególnych placówkach;

- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej

Na ocenę 4:

- zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę; jej podstawy prawne; zna metody, techniki i narzędzia pracy stosowane w placówce;

- prawidłowo stosuje terminologię związaną ze specyfiką placówki;

- posiada umiejętność prowadzenia arkuszy obserwacji;

- potrafi zaplanować plan pracy/oddziaływań;

- potrafi wykorzystać standaryzowane narzędzia do diagnozy i pomiarów różnych zjawisk i problemów wychowawczych (jeśli takie są wykorzystywane na terenie placówki);

- ma wiedzę na temat uwarunkowań problemów podopiecznych placówek i ich rodzin, specyfiki pracy personelu w poszczególnych placówkach;

- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej

- przejawia pozytywny stosunek do dzieci/grupy/klientów/podopiecznych;

- wykazuje umiejętności współpracy z opiekunem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem;

Na ocenę 4,5:

- zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę; jej podstawy prawne; zna metody, techniki i narzędzia pracy stosowane w placówce;

- prawidłowo stosuje terminologię związaną ze specyfiką placówki;

- posiada umiejętność prowadzenia arkuszy obserwacji;

- potrafi zaplanować plan pracy/oddziaływań;

- potrafi wykorzystać standaryzowane narzędzia do diagnozy i pomiarów różnych zjawisk i problemów wychowawczych (jeśli takie są wykorzystywane na terenie placówki);

- ma wiedzę na temat uwarunkowań problemów podopiecznych placówek i ich rodzin, specyfiki pracy personelu w poszczególnych placówkach;

- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej

- wykazuje się kulturą osobistą, kulturą słowa i taktem;

- jest zainteresowany problematyką zajęć;

- przejawia pozytywny stosunek do dzieci/grupy/klientów/podopiecznych;

- wykazuje umiejętności współpracy z opiekunem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem;

Na ocenę 5:

- zna doskonale założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę; jej podstawy prawne; zna metody, techniki i narzędzia pracy stosowane w placówce;

- prawidłowo stosuje terminologię związaną ze specyfiką placówki;

- posiada umiejętność prowadzenia arkuszy obserwacji w stopniu bardzo dobrym;

- potrafi samodzielnie zaplanować plan pracy/oddziaływań;

- potrafi prawidłowo wykorzystać standaryzowane narzędzia do diagnozy i pomiarów różnych zjawisk i problemów wychowawczych (jeśli takie są wykorzystywane na terenie placówki);

- ma wiedzę na temat uwarunkowań problemów podopiecznych placówek i ich rodzin, specyfiki pracy personelu w poszczególnych placówkach;

- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej

- wykazuje się wysoką kulturą osobistą, kulturą słowa i taktem;

- jest bardzo zainteresowany problematyką zajęć;

- przejawia bardzo pozytywny stosunek do dzieci/grupy/klientów/podopiecznych;

- wykazuje umiejętności współpracy z opiekunem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem;

- identyfikuje się z rolą i zadaniami opiekuna praktyk.

Podstawą zaliczenia praktyk jest przedstawienie wydziałowemu pełnomocnikowi ds. praktyk:

- karty praktykanta,

- dziennika praktyk,

- arkuszy obserwacji hospitowanych zajęć oraz różnych form pracy z dzieckiem,

- konspektów z przeprowadzonych zajęć, zaakceptowanych przez opiekuna praktyk,

- kart kompetencji praktykanta,

- innych materiałów, opracowanych podczas praktyk, np. przygotowane pomoce dydaktyczne, zdjęcia dokumentujące realizację zajęć i efekty pracy, wykaz przeczytanej literatury, wykaz aktów prawnych, z którymi student się zapoznał itp.

Practical placement: (in Polish)

Przed przystąpienia do odbywania praktyk należy zapoznać się z Regulaminem Praktyk WNP UKSW.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)