Special pedagogy
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PESPC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Special pedagogy |
Name in Polish: | Pedagogika specjalna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe + specjalizacyjne (PED.REW.) dla II roku Pedagogiki - studia I stopnia |
Course homepage: | http://lxj6v8v |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Realizacja przedmiotu służy: - uzyskaniu przez studenta podstawowej wiedzy o miejscu, charakterze, znaczeniu pedagogiki specjalnej w systemie nauk, jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej, jak również w obrębie subdyscyplin pedagogiki specjalnej, a ponadto: - nabyciu podstawowych umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii, wsparcia i resocjalizacji; - celem przedmiotu jest również wyposażenie studenta w kompetencje społeczne uzdatniające do odpowiedzialnego podejmowania profesjonalnych wyzwań w zakresie edukacji włączającej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty uczenia się i opis ECTS Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. - NP1_W13; Efekt przedmiotowy 2. - NP1_W14, Efekt przedmiotowy 3. - NP1_W15, Efekt przedmiotowy 4. - NP1_W32 Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 5. - NP1_U02; Efekt przedmiotowy 6. - NP1_U24 Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 7. - NP1_K01; Efekt przedmiotowy 8. - NP1_K09 Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. Student posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę. Efekt przedmiotowy 2. Student posiada podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji specjalnej; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych działających na rzecz osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. Efekt przedmiotowy 3. Student zna i rozumie zachowania uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, terapeutycznej oraz zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania placówek dotyczące adaptacji organizacji procesu kształcenia, wychowania i terapii. Efekt przedmiotowy 4. Student zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasad inkluzji społecznej dzieci z niepełnosprawnościami, problemami i zaburzeniami, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 5. Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych, opiekuńczych i kulturalnych osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Efekt przedmiotowy 6. Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do planowania i realizacji zadań wspierających i pomocowych na rzecz osób z trudnościami rozwoju i adaptacji społecznej. Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 7. Student jest gotowy do podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji inkluzyjnej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Efekt przedmiotowy 8. Student jest gotowy do prowadzenia działalności zgodnie z dyrektywami metodycznymi w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej. ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: Udział w wykładzie - 15 godz. Konsultacje – 5 godz. Przygotowanie do wykładu - 5 godz. Czytanie literatury - 20 godz. Przygotowanie do egzaminu - 45 godz. Suma godzin - 90 [90/25(30) = 3 Liczba ECTS: 3 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.