(in Polish) Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PID |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | knowledge: P_WP1_08 skills: P_UP1_02 P_UP1_04 P_UP1_06 P_UP1_08 P_UP1_10 P_UP1_05 P_UP1_06 social competence P_KP1_02 |
Full description: |
(in Polish) Praca nauczyciela przedszkola aby przynosiła oczekiwane rezultaty powinna być systematyczna i zaplanowana. Efekty jej muszą być widoczne w dokumentacji i pracy przedszkola. Student na zajęciach zapozna się z przepisami dotyczącymi organizacji pracy w przedszkolu, rodzajami dokumentacji pracy pedagogicznej i sposobów jej prowadzenia. Pozna zasady planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej z uwzględnieniem uwarunkowań psychologiczno-pedagogicznych, prawnych i organizacyjnych. |
Bibliography: |
(in Polish) Programy wychowania przedszkolnego zatwierdzone przez MEN Podstawa programowa wychowania w przedszkolu |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: 1. Student analizuje i charakteryzuje programy wychowania przedszkolnego, posługuje się podstawową wiedzą teoretyczną i wykazuje znajomość przepisów. 2. Samodzielnie interpretuje wybrane rozwiązania metodyczne w planowaniu i dokumentowaniu pracy przedszkola. Umiejętności: 1. Student zaplanuje pracę wychowawczo-dydaktyczną z dziećmi w wybranej grupie wiekowej lub grupie mieszanej wraz ze sformułowaniem celów i form pracy zgodnie z kryteriami psychologiczno-pedagogicznymi i prawnymi. 2. Posługuje się narzędziami pedagogicznymi do diagnozy rozwoju dziecka i wykorzystuje je do planowania pracy indywidualnej oraz współpracy z rodziną dziecka. 3. Samodzielnie konstruuje plany miesięczne i scenariusze zajęć zgodne z wybranym programem nauczania oraz podstawą programową w danej grupie przedszkolnej. Kompetencje społeczne: 1. Student uzasadnia wartość planowania działań wychowawczo-dydaktycznych i ich znaczenie dla jakości pracy nauczyciela i placówki przedszkolnej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.