Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu

General data

Course ID: WNP-PEZ-PID
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

knowledge:

P_WP1_08

skills:

P_UP1_02

P_UP1_04

P_UP1_06

P_UP1_08

P_UP1_10

P_UP1_05

P_UP1_06

social competence

P_KP1_02

Full description: (in Polish)

Praca nauczyciela przedszkola aby przynosiła oczekiwane rezultaty powinna być systematyczna i zaplanowana. Efekty jej muszą być widoczne w dokumentacji i pracy przedszkola.

Student na zajęciach zapozna się z przepisami dotyczącymi organizacji pracy w przedszkolu, rodzajami dokumentacji pracy pedagogicznej i sposobów jej prowadzenia. Pozna zasady planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej z uwzględnieniem uwarunkowań psychologiczno-pedagogicznych, prawnych i organizacyjnych.

Bibliography: (in Polish)

Programy wychowania przedszkolnego zatwierdzone przez MEN

Podstawa programowa wychowania w przedszkolu

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

1. Student analizuje i charakteryzuje programy wychowania przedszkolnego, posługuje się podstawową wiedzą teoretyczną i wykazuje znajomość przepisów.

2. Samodzielnie interpretuje wybrane rozwiązania metodyczne w planowaniu i dokumentowaniu pracy przedszkola.

Umiejętności:

1. Student zaplanuje pracę wychowawczo-dydaktyczną z dziećmi w wybranej grupie wiekowej lub grupie mieszanej wraz ze sformułowaniem celów i form pracy zgodnie z kryteriami psychologiczno-pedagogicznymi i prawnymi.

2. Posługuje się narzędziami pedagogicznymi do diagnozy rozwoju dziecka i wykorzystuje je do planowania pracy indywidualnej oraz współpracy z rodziną dziecka.

3. Samodzielnie konstruuje plany miesięczne i scenariusze zajęć zgodne z wybranym programem nauczania oraz podstawą programową w danej grupie przedszkolnej.

Kompetencje społeczne:

1. Student uzasadnia wartość planowania działań wychowawczo-dydaktycznych i ich znaczenie dla jakości pracy nauczyciela i placówki przedszkolnej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)