Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Clinical psychology

General data

Course ID: WNP-PEZ-PKLI
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Clinical psychology
Name in Polish: Psychologia kliniczna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W01

NP2_U08

NP2_U09

NP2_K06

NP2_K10

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami teoretycznymi w psychologii klinicznej. Ukazanie wybranych zagadnień z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a także ukazanie psychologicznych następstw choroby ze szczególnym uwzględnieniem stresu.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć zostaną omówione następujące obszary:

1. Modele teoretyczne psychologii klinicznej/ modele powstawania zaburzeń psychicznych

2. Klasyfikacja zaburzeń zdrowia psychicznego

3. Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej dzieci i młodzieży

4. Psychologia zaburzeń osobowości

5. Choroba psychiczna w paradygmacie stresu psychologicznego

Bibliography: (in Polish)

- Sęk H., Psychologia kliniczna 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013

- Rola J., Zalewska M., Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2002

- Seligmann E.P., Walker E.F., Rosenhan D.L., Psychopatologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003

- Bilikiewicz A., Psychiatria, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007

-Meyer Robert G, Psychopatologia, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, Gdańsk 2003

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Knowledge: the student has knowledge of the general psychopathology, he/she knows the cause of explaining the behavior disorders, he/she is able to characterize the main theoretical models in clinical psychology and selected mental disorders

Skills: the student understands the issues of the psychopathology, he/she able to use the correct concepts in the description of the issues of the ​​clinical psychology

Competencies: the student can differentiate mental disorders and he/she identifies appropriate methods for the problem of diagnosis and treatment of psychological

Description ECTS

Participation in the lecture: 8 hours

Time to read literature: 15 hours

Preparation for the exam: 10 hours

TOTAL HOURS 33

NUMBER 33 ECTS hours/15 hours ~ 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody:

wykład, prezentacja multimedialna

Kryteria oceniania:

egzamin pisemny na koniec semestru letniego

Student na ocenę:

3 w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, odróżnia grupy zaburzeń zdrowia psychicznego

3+ w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego

4 w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego

4+ w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym

5 w bardzo dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, bardzo dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym, aktywnie uczestniczy w zajęciach podczas dyskusji

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)