(in Polish) Psychologia kliniczna
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PKLIN-CW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia kliniczna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W07, NP2_U06, NP_K02 |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest zapoznanie z podstawowymi modelami teoretycznymi w psychologii klinicznej, a także metod diagnozy w kierunku zaburzeń psychologiczno-pedagogicznych. |
Full description: |
(in Polish) MS Teams kod zespołu: yq2007i https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNjJ-CdBSGpLk6nEGOSoXGnJQnbd_2_WGJyNGq_4F1q01%40thread.tacv2/conversations?groupId=7f021627-7b42-4c19-a151-c92e05808185&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 ------ Podczas ćwiczeń student będzie miał okazję poznać podstawowe narzędzia do diagnozy klinicznej, które stosowane są przez psychologów, lekarzy i pedagogów, a także zapoznać się z modelami powstawania zaburzeń zdrowia psychicznego. Omówione zostaną sposoby diagnozy, symptomy i sposoby pomocy osobom z diagnozą zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń zachowania, schizofrenii, zaburzeń odżywiania itp. Student dowie się także, jak wygląda obraz kliniczny osób z zaburzeniami osobowości. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN. Obuchowska I. (2008). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży - wybrane zagadnienia. W: Psychologia kliniczna. H. Sęk (red). Warszawa: PWN Sęk H. (2005). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP. Sęk H., Cieślak R. (red.) (2004). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN. Czabała Cz., Sęk. H. (2000) Wprowadzenie do psychologii klinicznej. W: J. Strelau (red.): Psychologia, Podręcznik akademicki, T.3. Gdańsk: GWP. (Rozdz. 60). Rola J., Zalewska M., (2002). Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka. Warszawa: APS. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student posiada wiedzę na temat powiązań metodologicznych pomiędzy psychologią kliniczną a pedagogiką. Student jest świadomy celów i metod diagnozy psychologicznej; potrafi opisać najczęściej stosowane narzędzia badawcze w psychologii klinicznej. Student zna źródła i objawy najczęściej występujących psychopatologii dziecka i człowieka dorosłego. Student potrafi określić podstawowy zakres zadań diagnostycznych i pomocowych adekwatny do określonego problemu klinicznego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywny udział w zajęciach, przeprowadzenie diagnozy w kierunku zaburzeń zachowania lub zachowań opozycyjno-buntowniczych, a następnie opisanie wyników w formie opinii pedagogicznej. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
|
Type of class: |
Classes, 8 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Sebastian Skalski-Bednarz | |
Group instructors: | Sebastian Skalski-Bednarz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.