Methodology of working with children with special educational needs in kindergarten and school
General data
Course ID: | WNP-PEZ-POT |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of working with children with special educational needs in kindergarten and school |
Name in Polish: | Metodyka pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i szkole |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://ictrsd0 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Pedagogics: P_WP1_01, P_WP1_06, P_UP1_08, P_UP1_03, P_UP1_02, P_KP1_02 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze specyfiką funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zapoznanie z metodyką wykonywania zadań: normami, procedurami i dobrymi praktykami stosowanymi w przedszkolu i szkole, ze szczególnym uwzględnieniem założeń inkluzyjnych; kształtowanie umiejętności diagnostycznych, pozwalających na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EFEKTY UCZENIA SIĘ I OPIS ECTS Efekty wiedzy: EK 1 Student definiuje prawidłowości psychofizycznego i społecznego funkcjonowania dziecka odmiennego rozwojowo w warunkach działalności edukacyjnej i terapeutycznej przedszkola i szkoły podstawowej. EK 2 Student identyfikuje specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz opisuje strategie ich zaspokajania, a także organizowania wsparcia, metodyki wykonywania typowych zadań, norm, procedur stosowanych w wychowaniu, edukacji i terapii dziecka. Efekty umiejętności: EK 3 Student projektuje działania wspierające rozwój uczniów o odmiennych potrzebach i efektywnie kieruje procesami ich edukacji i terapii, stosownie do wymogów dydaktyki pedagogiki specjalnej na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. EK 4 Student przygotowuje pomoce dydaktyczne oraz wykorzystuje w toku zajęć środki multimedialne i technologie informacyjne i komunikacyjne, a także stosuje uniwersalny przekaz dydaktyczny za pomocą technik cyfrowych, dostępny dla uczniów o specjalnych potrzebach w zakresie dostępu do informacji wzrokowych, słuchowych, dotykowych i innych. EK 5 Student prowadzi dokumentację pracy terapeutycznej i edukacyjnej niezbędną do wspierania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówce przedszkolnej i szkolnej na I etapie edukacyjnym; w tym samodzielnie konstruuje programy edukacyjne i terapeutyczne dostosowane do indywidualnych i specjalnych potrzeb i możliwości ucznia odmiennego rozwojowo. Efekty kompetencji społecznych: EK 6 Student rozumie potrzeby dzieci zróżnicowanych rozwojowo w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne. Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych, wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: Udział w ćwiczeniach - 15 godz. Konsultacje - 5 godz. Przygotowanie do ćwiczeń - 25 godz. Czytanie literatury - 30 godz. Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń - 15 godz. Suma godzin - 90[90/25(30) = 3] Liczba ECTS: 3 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.