Care and educational projects
General data
Course ID: | WNP-PEZ-POW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Care and educational projects |
Name in Polish: | Projekty opiekuńczo-wychowawcze |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP1_W05, NP1_W06, NP1_W15, NP1_W16 NP1_U02, NP1_U10, NP1_U22 NP1_K08 |
Short description: |
(in Polish) W czasie zajęć studenci poznają konstrukcję projektu socjalnego i edukacyjnego – omówione zostaną szczegółowo poszczególne etapy tworzenia projektu. Przedstawione zostaną możliwości współpracy ze środowiskiem lokalnym, sposoby pozyskiwania funduszy do realizacji projektu. Omówione zostaną przykładowe projekty działań społecznych, realizowane w placówkach opiekuńczo – wychowawczych |
Full description: |
(in Polish) 1. Konstruowanie poszczególnych etapów tworzenia projektu socjalnego i edukacyjnego. 2. Prezentacja różnorodnych możliwości współpracy ze środowiskiem lokalnym. 3. Sposoby pozyskiwania funduszy do realizacji projektu. 4. Prezentacja przykładowych projektów działań społecznych, realizowanych w wybranych placówkach opiekuńczo – wychowawczych. |
Bibliography: |
Marynowicz – Hetka E., Pedagogika społeczna cz.1, Warszawa 2006. Marynowicz – Hetka E., Wokół problemów działania społecznego, Katowice 1998. Gajewska G., Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka. Stan i perspektywy rozwoju, Zielona Góra, 1999. Gajewska G.: Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania, Zielona Góra 2001. Stochmiałek J. (red.), Kierunki rozowju współczesnej pedagogiki opiekuńczej i specjalnej, Częstochowa 1993. Branka Z., Kuźma J. (red.), Stan i koncepcje rozwoju opieki i wychowania w Polsce, Kraków 1996. Dąbrowski Z.: Pedagogika opiekuńcza w zarysie, t. I i II, Olsztyn 1998. Marzec- Holka K.(red.): Marginalizacja w problematyce pedagogiki społecznej i praktyce pracy socjalnej, Bydgoszcz 2005. Dąbrowski Z.: Teoretyczne podstawy opieki i wychowania opiekuńczego, Toruń 1980. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student posiada podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym. Ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach. Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej. Ma elementarną wiedzę o metodyce pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz o procedurach stosowanych w tym obszarze działalności. Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki opiekuńczo-wychowawczej w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych, opiekuńczych. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu budowania projektów opiekuńczo-wychowawczych. Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opieku ńczych. Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. |
Assessment methods and assessment criteria: |
ocena niedostateczna: student nie umie wykorzystać podstawowych pojęć z zakresu pracy socjalnej, nie rozróżnia etapów tworzenia projektu socjalnego i edukacyjnego, ocena dostateczna: student poprawnie kwalifikuje etapy tworzenia projektu socjalnego i edukacyjnego, wskazuje najważniejsze problemy w poszczególnych obszarach; ocena dobry: student definiuje główne problemy pracy socjalnej , potrafi wykorzystać tę wiedzę przy tworzeniu projektów , potrafi samodzielnie wymienić wskaźniki projektu; ocena bardzo dobry: student zna zadania i problemy pracy socjalnej, potrafi wykorzystać tę wiedzę przy tworzeniu projektów |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.