Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Care and educational projects

General data

Course ID: WNP-PEZ-POW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Care and educational projects
Name in Polish: Projekty opiekuńczo-wychowawcze
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP1_W05, NP1_W06, NP1_W15, NP1_W16


NP1_U02, NP1_U10, NP1_U22


NP1_K08

Short description: (in Polish)

W czasie zajęć studenci poznają konstrukcję projektu socjalnego i edukacyjnego – omówione zostaną szczegółowo poszczególne etapy tworzenia projektu. Przedstawione zostaną możliwości współpracy ze środowiskiem lokalnym, sposoby pozyskiwania funduszy do realizacji projektu. Omówione zostaną przykładowe projekty działań społecznych, realizowane w placówkach opiekuńczo – wychowawczych

Full description: (in Polish)

1. Konstruowanie poszczególnych etapów tworzenia projektu socjalnego i edukacyjnego.

2. Prezentacja różnorodnych możliwości współpracy ze środowiskiem lokalnym.

3. Sposoby pozyskiwania funduszy do realizacji projektu.

4. Prezentacja przykładowych projektów działań społecznych, realizowanych w wybranych placówkach opiekuńczo – wychowawczych.

Bibliography:

Marynowicz – Hetka E., Pedagogika społeczna cz.1, Warszawa 2006.

Marynowicz – Hetka E., Wokół problemów działania społecznego, Katowice 1998.

Gajewska G., Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka. Stan i perspektywy rozwoju, Zielona Góra, 1999.

Gajewska G.: Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania, Zielona Góra 2001.

Stochmiałek J. (red.), Kierunki rozowju współczesnej pedagogiki opiekuńczej i specjalnej, Częstochowa 1993.

Branka Z., Kuźma J. (red.), Stan i koncepcje rozwoju opieki i wychowania w Polsce, Kraków 1996.

Dąbrowski Z.: Pedagogika opiekuńcza w zarysie, t. I i II, Olsztyn 1998.

Marzec- Holka K.(red.): Marginalizacja w problematyce pedagogiki społecznej i praktyce pracy socjalnej, Bydgoszcz 2005.

Dąbrowski Z.: Teoretyczne podstawy opieki i wychowania opiekuńczego, Toruń 1980.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student posiada podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym.

Ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach.

Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej.

Ma elementarną wiedzę o metodyce pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz o procedurach stosowanych w tym obszarze działalności.

Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki opiekuńczo-wychowawczej w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych, opiekuńczych.

Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu budowania projektów opiekuńczo-wychowawczych.

Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opieku ńczych.

Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.

Assessment methods and assessment criteria:

ocena niedostateczna: student nie umie wykorzystać podstawowych pojęć z zakresu pracy socjalnej, nie rozróżnia etapów tworzenia projektu socjalnego i edukacyjnego,

ocena dostateczna: student poprawnie kwalifikuje etapy tworzenia projektu socjalnego i edukacyjnego, wskazuje najważniejsze problemy w poszczególnych obszarach;

ocena dobry: student definiuje główne problemy pracy socjalnej , potrafi wykorzystać tę wiedzę przy tworzeniu projektów , potrafi samodzielnie wymienić wskaźniki projektu;

ocena bardzo dobry: student zna zadania i problemy pracy socjalnej, potrafi wykorzystać tę wiedzę przy tworzeniu projektów

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)