Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychological and Pedagogical Foundations of Therapy

General data

Course ID: WNP-PEZ-PPPT
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Psychological and Pedagogical Foundations of Therapy
Name in Polish: Psychologiczne i pedagogiczne podstawy terapii
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Teoretyczne i praktyczne elementy i uwarunkowania terapii. Metody terapeutyczne. Techniki koncentracji uwagi. Relaksacja.

Podstawowe założenia terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne terapii. Zasady i etapy pracy terapeutycznej.

Full description: (in Polish)

Postępowanie terapeutyczne na gruncie nauk społecznych. Podzial terapii w/g Kupisiewicza. Zasady oddziaływania terapeutycznego w/g J. Zienkiewicza. Rozwiązywanie problemów dzieci z zaburzeniami w/g E. Philips. Sfery zaburzeń w/g M. Tyszkowej. Metody stosowane w terapii dzieci. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy oddziaływań terapeutycznych zależnie od typu zaburzeń / trudności i poziomu edukacyjnego ( przedszkole, nauczanie wczesnoszkolne, szkoła podstawowa, gimnazja, kształcenie ponadgimnazjalne).

Bibliography: (in Polish)

B. Kaja, Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998

E. M. Skorek (red.), Terapia Pedagogiczna, t.I i II

E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997.

R. Arends, Uczymy się nauczać, Warszawa 1998.

M. Guzik - Tkacz, Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, Warszawa 2011.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

P_TW2_01 Zna terminologię używaną w terapii pedagogicznej

P_TW2_02 Charakteryzuje teorie terapeutyczne

P_TW2_03 Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej

P_TW2_04 Dysponuje uporządkowaną i ugruntowaną wiedzą pozwalającą optymalnie skutecznie prowadzić zajęcia terapeutyczne.

P_TW2_05 Posiada i potrafi zastosować wiedzę w zakresie organizacji i zasad udzielania pomocy dzieciom z trudnościami w nauce.

P_TU2_01 Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psycho-pedagogicznych podstaw terapii.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria i elementy oceny:

- aktywność na zajęciach,

- prezentacje multimedialne,

- znajomość literatury przedmiotu,

- budowanie scenariuszy zajęć terapeutycznych, z uwzględnieniem rodzaju i charakteru trudności oraz poziomu kształcenia.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)