Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Basis of special pedagogy

General data

Course ID: WNP-PEZ-PPS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Basis of special pedagogy
Name in Polish: Podstawy pedagogiki specjalnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty wiedzy:

Ek 1 - Student ma wiedzę z zakresu specyfiki terminologicznej, przedmiotowej, dydaktycznej pedagogiki specjalnej i jej szczegółowych subdyscyplin.

Ek 2 - Student posiada uporządkowaną wiedzę na temat systemów wspierania osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, koncepcji rehabilitacji, edukacji, terapii, resocjalizacji oraz ich różnorodnych podstaw i uwarunkowań.

Ek 3 - Student posiada uporządkowaną znajomość zaburzeń psychofizycznego rozwoju człowieka i specyfiki jego zakłóconych procesów socjalizacji społecznej w kontekście prawidłowości rozwojowych.

Ek 4 - Student zna tradycyjne nurty i odtwarza pedagogikę specjalną w jej historycznym ujęciu.

Ek 5 - Student potrafi dostrzegać i interpretować nowe paradygmaty i zmiany aktualnie zachodzące w systemie współczesnej rehabilitacji, kształcenia, wychowania i profilaktyki osób ze specjalnymi potrzebami rozwoju.

Efekty umiejętności:

Ek 6 - Student potrafi dokonywać obserwacji zjawisk społecznych w obszarze pedagogiki specjalnej, posiada umiejętność ich rozumienia i interpretowania.

Ek 7 - Student potrafi łączyć i wykorzystywać podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej i dyscyplin pokrewnych w celu analizowania i interpretacji problemów kształcenia, wychowania, rehabilitacji, terapii, wsparcia i resocjalizacji.

Ek 8 - Student umie analizować i oceniać przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk w realizacji zadań związanych z działalnością terapeutyczną, rehabilitacyjną i resocjalizacyjną, edukacyjną, opiekuńczą i pomocową.

Ek 9 - Student posługuje się elementarną wiedzą teoretyczną w celu interpretacji i projektowania strategii wspierania w pedagogice specjalnej, tworzy sposoby skutecznego rozwiązywania problemów, potrafi odpowiednio przewidywać konsekwencje planowanej działalności.

Ek 10 - Student dostrzega i analizuje dylematy etyczne i potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności.

Efekty kompetencji społecznych:

Ek 11 - Student posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny swych kompetencji, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, posiada zdolność wyznaczania kierunków swojej autokreacji.

Ek 12 - Student doskonali własne umiejętności w praktyce działań edukacyjnych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych i resocjalizacyjnych.

Ek 13 - Student nabył postawę otwartości i wspierania osób z trudnościami psychofizycznego i społecznego rozwoju.

Ek 14 - Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność i cechuje się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych profesjonalnych działań zawodowych.

Ek 15 - Student jest zdolny do konstruktywnej komunikacji z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w dziedzinie pedagogiki specjalnej.

Ek 16 - Student jest przekonany o sensowności i znaczeniu profesjonalnych działań wspierających i uwzględnia potrzebę ich podejmowania w środowisku społecznym.

Ek 17 - Student ma przekonanie o potrzebie refleksji etycznej w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

Ek 18 - Student dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych, kreowaniu środowiska wychowawczego i wspieraniu integralnego rozwoju człowieka.

ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

udział w wykładzie - 15 godz.

konsultacje - 5 godz.

przygotowanie do wykładu - 25 godz.

czytanie literatury - 15 godz.

przygotowanie do egzaminu - 30 godz.

suma godzin - 90 [90/25(30) = 3

liczba ECTS: 3

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)