Assistantt ships
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PRAPZ2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Assistantt ships |
Name in Polish: | Praktyki asystenckie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W10; NP2_W15; NP2_W16; NP2_W18; NP2_W20; NP2_U02; NP2_U03; NP2_U07; NP2_U08; NP2_U09; NP2_U10; NP2_U11; NP2_U14; NP2_U15; NP2_U17; NP2_U18; NP2_K01;NP2_K04; NP2_K07; NP2_K10; NP2_K11; P_WP2_03; P_WP2_04; P_WP2_05; P_WP2_07; P_WP2_08; P_UP2_01; P_UP2_02; P_UP2_03; P_UP2_05; P_UP2_06; P_KP2_02; P_KP2_04 |
Short description: |
(in Polish) I etap praktyk ma charakter asystencki. Studenci poznają organizację pracy przedszkola i szkoły, zapoznają się z dokumentacją placówek, obserwują zajęcia prowadzone z dziećmi, asystują nauczycielowi. Studenci dokumentują swoje obserwacje, podejmują próby samodzielnego planowania, prowadzenia i dokumentowania niektórych zajęć. Wraz z nauczycielem analizują pracę nauczyciela i uczniów oraz pracę własną. Pożądanym jest, aby poznali umiejętności dydaktyczne opiekuna praktyki, metody pracy z uczniami, strategie uzyskiwania zakładanych efektów edukacyjnych itp. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: W_01 zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę (w tym zakres treści i obszarów programowych realizowanych w ramach działalności dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej placówki) W_02 zna założenia programowe, podstawę programową oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych w danej placówce na określonym etapie edukacyjnym, a także zadania pracowników, uczestników procesów pedagogicznych W_03 zna sposób prowadzenia dokumentacji w placówce; W_04 prawidłowo stosuje terminologię z zakresu dydaktyki ogólnej i specjalnej; W_05 potrafi dokonać charakterystyki grupy przedszkolnej, klasy szkolnej, oddziału specjalnego W_06 poprawnie określa cele zajęć opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych, metody, formy pracy, środki dydaktyczne stosowane w placówce; U_01 potrafi przeprowadzić rozmowę z nauczycielem, pedagogiem , psychologiem, logopedą, innymi specjalistami, na temat: dziecka i zespołu klasowego/grupy przedszkolnej U_02 prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych i sporządza pisemną analizę oraz ocenę zajęć w wybranych aspektach metodycznych K_01 wykazuje się empatią w stosunku do dzieci, kulturą osobistą, kulturą słowa i taktem K_02 jest zainteresowany problematyką zajęć K_03 przejawia pozytywny stosunek do dzieci/grupy K_04 wykazuje umiejętności współpracy z nauczycielem – opiekunem praktyk w placówce, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem przedszkola; K_05 identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, w rzeczywistości opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej podejmuje adekwatne do różnych sytuacji działania. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.