Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Assistantt ships

General data

Course ID: WNP-PEZ-PRAPZ2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Assistantt ships
Name in Polish: Praktyki asystenckie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W10; NP2_W15; NP2_W16; NP2_W18; NP2_W20; NP2_U02; NP2_U03; NP2_U07; NP2_U08; NP2_U09; NP2_U10; NP2_U11; NP2_U14; NP2_U15; NP2_U17; NP2_U18; NP2_K01;NP2_K04; NP2_K07; NP2_K10; NP2_K11; P_WP2_03; P_WP2_04; P_WP2_05; P_WP2_07; P_WP2_08; P_UP2_01; P_UP2_02; P_UP2_03; P_UP2_05; P_UP2_06; P_KP2_02; P_KP2_04

Short description: (in Polish)

I etap praktyk ma charakter asystencki. Studenci poznają organizację pracy przedszkola i szkoły, zapoznają się z dokumentacją placówek, obserwują zajęcia prowadzone z dziećmi, asystują nauczycielowi. Studenci dokumentują swoje obserwacje, podejmują próby samodzielnego planowania, prowadzenia

i dokumentowania niektórych zajęć. Wraz z nauczycielem analizują pracę nauczyciela i uczniów oraz pracę własną. Pożądanym jest, aby poznali umiejętności dydaktyczne opiekuna praktyki, metody pracy z uczniami, strategie uzyskiwania zakładanych efektów edukacyjnych itp.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student:

W_01 zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę (w tym zakres treści i obszarów programowych realizowanych w ramach działalności dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej placówki)

W_02 zna założenia programowe, podstawę programową oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych w danej placówce na określonym etapie edukacyjnym, a także zadania pracowników, uczestników procesów pedagogicznych

W_03 zna sposób prowadzenia dokumentacji w placówce;

W_04 prawidłowo stosuje terminologię z zakresu dydaktyki ogólnej i specjalnej;

W_05 potrafi dokonać charakterystyki grupy przedszkolnej, klasy szkolnej, oddziału specjalnego

W_06 poprawnie określa cele zajęć opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych, metody, formy pracy, środki dydaktyczne stosowane w placówce;

U_01 potrafi przeprowadzić rozmowę z nauczycielem, pedagogiem , psychologiem, logopedą, innymi specjalistami, na temat: dziecka i zespołu klasowego/grupy przedszkolnej

U_02 prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych i sporządza pisemną analizę oraz ocenę zajęć w wybranych aspektach metodycznych

K_01 wykazuje się empatią w stosunku do dzieci, kulturą osobistą, kulturą słowa i taktem

K_02 jest zainteresowany problematyką zajęć

K_03 przejawia pozytywny stosunek do dzieci/grupy

K_04 wykazuje umiejętności współpracy z nauczycielem – opiekunem praktyk w placówce, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem przedszkola;

K_05 identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, w rzeczywistości opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej podejmuje adekwatne do różnych sytuacji działania.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)