Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Assistant Internship

General data

Course ID: WNP-PEZ-PRASEDP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Assistant Internship
Name in Polish: Praktyka asystencka
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:


Short description: (in Polish)

I etap praktyk ma charakter asystencki. Studenci poznają organizację pracy przedszkola i szkoły, zapoznają się z dokumentacją placówek, obserwują zajęcia prowadzone z dziećmi, asystują nauczycielowi. Studenci dokumentują swoje obserwacje, podejmują próby samodzielnego planowania, prowadzenia

i dokumentowania niektórych zajęć. Wraz z nauczycielem analizują pracę nauczyciela i uczniów oraz pracę własną. Pożądanym jest, aby poznali umiejętności dydaktyczne opiekuna praktyki, metody pracy z uczniami, strategie uzyskiwania zakładanych efektów edukacyjnych itp.

Full description: (in Polish)

Praktyka odbywa się po 2 semestrze studiów i obejmuje 50 godzin, na co składa

się:

• 20 godzin praktyki w przedszkolu,

• 20 godzin praktyki w klasach I-III.

 W każdej z tych placówek 5 godzin powinno być przeznaczone na

obserwowanie zajęć terapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych,

rewalidacji indywidualnej, nauczania indywidualnego, terapii

logopedycznej itp.

• 10 godzin obserwacji w placówce, zajmującej się opieką, terapią, rewalidacją

dzieci z niepełnosprawnością – szkole specjalnej, przedszkolu specjalnym,

Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, poradni rehabilitacyjnej, poradni

psychologiczno-pedagogicznej itp.

2. Studenci poznają organizację pracy przedszkola i szkoły, zapoznają się z

dokumentacją placówek, obserwują zajęcia prowadzone z dziećmi, asystują

nauczycielowi.

3. Studenci dokumentują swoje obserwacje, podejmują próby samodzielnego

planowania, prowadzenia i dokumentowania niektórych zajęć. Wraz z

nauczycielem analizują pracę nauczyciela i uczniów oraz pracę własną.

Pożądanym jest, aby poznali umiejętności dydaktyczne opiekuna praktyki,

metody pracy z uczniami, strategie uzyskiwania zakładanych efektów

edukacyjnych itp.

Bibliography: (in Polish)

Gruszczyk – Kolczyńska E, Zielińska E. Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP, Warszawa 1999

Natorff A, Wasiluk K, Wychowanie plastyczne w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1990

Jurek A., Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania, Harmonia Universalis, Gdańsk 2012

Czasopisma: "Bliżej Przedszkola", "Wychowanie w przedszkolu", "Edukacja w Przedszkolu"

Blek A., Przedszkole przyjazne dzieciom, Akapit, Toruń 20

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student:

W_01 zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę (w tym zakres treści i obszarów programowych realizowanych w ramach działalności dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej placówki)

W_02 zna założenia programowe, podstawę programową oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych w danej placówce na określonym etapie edukacyjnym, a także zadania pracowników, uczestników procesów pedagogicznych

W_03 zna sposób prowadzenia dokumentacji w placówce;

W_04 prawidłowo stosuje terminologię z zakresu dydaktyki ogólnej i specjalnej;

W_05 potrafi dokonać charakterystyki grupy przedszkolnej, klasy szkolnej, oddziału specjalnego

W_06 poprawnie określa cele zajęć opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych, metody, formy pracy, środki dydaktyczne stosowane w placówce;

U_01 potrafi przeprowadzić rozmowę z nauczycielem, pedagogiem , psychologiem, logopedą, innymi specjalistami, na temat: dziecka i zespołu klasowego/grupy przedszkolnej

U_02 prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych i sporządza pisemną analizę oraz ocenę zajęć w wybranych aspektach metodycznych

K_01 wykazuje się empatią w stosunku do dzieci, kulturą osobistą, kulturą słowa i taktem

K_02 jest zainteresowany problematyką zajęć

K_03 przejawia pozytywny stosunek do dzieci/grupy

K_04 wykazuje umiejętności współpracy z nauczycielem – opiekunem praktyk w placówce, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem przedszkola;

K_05 identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, w rzeczywistości opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej podejmuje adekwatne do różnych sytuacji działania.

PUNKTY (3) ECTS:

praktyka: 50 h

Przygotowanie arkuszy obserwacji: 35 h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia praktyk i uzyskania wpisu do indeksu jest złożenie przez studenta do uczelnianego opiekuna dokumentacji według wzorów w załącznikach:

zaświadczenia o odbyciu praktyki,

wypełnionego Dzienniczka praktyk, potwierdzonego przez Dyrektora Placówki, w której student odbywał praktykę,

wypełnionych przez studenta i opiekuna kart kompetencji,

oceny końcowej zaliczenia praktyk nauczycielskich,

wypełnionych arkuszy obserwacji z hospitowanych lekcji/zajęć oraz różnych form pracy z dzieckiem, zaakceptowanych przez opiekuna praktyk, innych materiałów, opracowanych podczas praktyk, np. przygotowane pomoce dydaktyczne, zdjęcia dokumentujące realizację zajęć i efekty pracy, wykaz przeczytanej literatury, wykaz aktów prawnych, z którymi student się zapoznał itp., arkusza ewaluacji praktyk.

Ocena bdb:

- spełnione wszystkie wymogi formalne oraz bardzo dobrze, merytorycznie poprawne, wypełnione arkusze obserwacji z obserwowanych zajęć - z każdej z placówek ( min.: 10 10 i 5 szt.)

Ocena db/ db+: spełnione wszystkie wymogi formalne oraz dobrze, merytorycznie poprawne, wypełnione arkusze obserwacji z obserwowanych zajęć - z każdej z placówek (( min.: 10 10 i 5 szt.))

Ocena dst/ dst+: spełnione wszystkie wymogi formalne oraz poprawnie wypełnione arkusze obserwacji zajęć - z każdej z placówek (( min.: 10 10 i 5 szt.))

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)