Assistantt ships
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PRASZ1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Assistantt ships |
Name in Polish: | Praktyki asystenckie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP1_W10; NP1_W14;NP1_W15; NP1_W16; NP1_W17; NP1_U01; NP1_U02; NP1-U03; NP1_U07; NP1_U09; NP1_U10; NP1_U12; NP1_U14; NP1_U18; NP1_U20; NP1_U23; NP1_K01; NP1_K03; NP1_K04, NP1_K07; NP1_K07; NP1_K08; NP1_K09; NP1_K12; P_WP1_03; P_WP1_05; P_WP1_07; P_WP1_08; P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_04; P_UP1_05; P_UP1_06; P_UP1_07; P_UP1_11; P_KP1_01; P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04 |
Short description: |
(in Polish) I etap praktyk ma charakter asystencki. Studenci poznają organizację pracy przedszkola i szkoły, zapoznają się z dokumentacją placówek, obserwują zajęcia prowadzone z dziećmi, asystują nauczycielowi. Studenci dokumentują swoje obserwacje, podejmują próby samodzielnego planowania, prowadzenia i dokumentowania niektórych zajęć. Wraz z nauczycielem analizują pracę nauczyciela i uczniów oraz pracę własną. Pożądanym jest, aby poznali umiejętności dydaktyczne opiekuna praktyki, metody pracy z uczniami, strategie uzyskiwania zakładanych efektów edukacyjnych itp. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: W_01 zna założenia organizacyjne i specyfikę funkcjonowania placówki, w której odbywa praktykę (w tym zakres treści i obszarów programowych realizowanych w ramach działalności dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej placówki) W_02 zna założenia programowe, podstawę programową oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych w danej placówce na określonym etapie edukacyjnym, a także zadania pracowników, uczestników procesów pedagogicznych W_03 zna sposób prowadzenia dokumentacji w placówce; W_04 prawidłowo stosuje terminologię z zakresu dydaktyki ogólnej i specjalnej; W_05 potrafi dokonać charakterystyki grupy przedszkolnej, klasy szkolnej, oddziału specjalnego W_06 poprawnie określa cele zajęć opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych, metody, formy pracy, środki dydaktyczne stosowane w placówce; U_01 potrafi przeprowadzić rozmowę z nauczycielem, pedagogiem , psychologiem, logopedą, innymi specjalistami, na temat: dziecka i zespołu klasowego/grupy przedszkolnej U_02 prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych i sporządza pisemną analizę oraz ocenę zajęć w wybranych aspektach metodycznych K_01 wykazuje się empatią w stosunku do dzieci, kulturą osobistą, kulturą słowa i taktem K_02 jest zainteresowany problematyką zajęć K_03 przejawia pozytywny stosunek do dzieci/grupy K_04 wykazuje umiejętności współpracy z nauczycielem – opiekunem praktyk w placówce, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem przedszkola; K_05 identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, w rzeczywistości opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej podejmuje adekwatne do różnych sytuacji działania. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.