Diploma Internship
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PRATER2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Diploma Internship |
Name in Polish: | Praktyka dyplomowa |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem praktyki dyplomowej jest odbycie 60 godzin praktyki w (30h) placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym oraz (30h) w poradni psychologiczno- pedagogicznej. Podczas praktyki dyplomowej student powinien samodzielnie zaplanowań i przeprowadzić terapię pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w nauce pisania, czytania, liczenia, a także samodzielnie zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne, arteterapeutyczne, wspomagające dla dzieci o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności. |
Full description: |
(in Polish) Celem praktyki dyplomowej jest nabycie umiejetności samodzielnego rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych podopiecznych, samodzielna analiza niepowodzeń szkolnych oraz planowanie, dokumentowanie i samodzielne przeprowadzanie zajęć z zakresu terapii pedagogicznej, arteterapii, rewalidacji oraz umiejętność wykorzystania wszelkiego rodzaju form wspomagania rozwoju dzieci i młodziey o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności. Ponadto, praktyka powinna pomóc studentowi w ocenie własnych kompetencji osobowościowych i dyspozycji do wykonywania zawodu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna funkcjonowanie placówek edukacyjnych o charakterze integracyjnym oraz poradni psychologiczno- pedagogicznych, zna ich podstawowe zadania, stosowane metody pracy oraz procesury organizacyjne. Student umie samodzielnie zaplanowań i przeprowadzić terapię pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w nauce pisania, czytania, liczenia Student umie samodzielnie zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne, arteterapeutyczne, wspomagające dla dzieci o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności. Opis ECTS udział w zorganizownej we własnym zakresie praktyce w placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym gdzie prowadzona jest terapia pedagogiczna (30 godzin) oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej (30 godzin): 60 godzin wieloaspektowe poznanie funkcjonowania placówki, jej podstawowych zadań, stosowanych metod pracy oraz procedur organizacyjnych: 10 godzin samodzielne planowanie i prowadzenie terapii pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w nauce czytania, pisania, liczenia: 15 godzin samodzielne planowanie i prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, arteterapeutycznych, wspomagających dla dzieci o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności: 10 godzin przygotowanie dokumentacji praktykanta: 60 godzin współpraca z opiekunem praktyk: 60 godzin udział w spotkaniu organizacyjnym, zapoznanie się z regulaminem praktyki dla danej specjalności, zapoznanie się z kartą przedmiotu: 5 godzin systematyczne konsultacje z wydziałowym opiekunem praktyk: 20 godzin 60+10+15+10+60+60+5+20=240 godzin / 4 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę: 2- student nie nabył wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie obserwowania, diagnozy i analizy sytuacji edukacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; nie potrafi poprowadzić samodzielnie zajęć terapeutycznych; 3- student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej w związku z tym nie podejmuje pełnej współpracy z terapeutą (opiekunem); w sposób niekompletny dokonuje diagnozy 3+ - student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej ale jest świadomy swoich braków i stara się je uzupełniać nawiązując współpracę ze specjalistami (terapeutą- opiekunem); w sposób niekompletny dokonuje diagnozy i nie w pełni właściwie przeprowadza zajęcia terapeutyczne 4- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych, w sposób właściwy dobiera metody, techniki i narzędzia do działań pomocowych, dokonuje prawidłowej diagnozy przypadku, przeprowadza zajęcia terapeutyczne w sposób prawidłowy, popełniając przy tym nieliczne błędy metodyczne; 4+- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych, w sposób właściwy dobiera metody, techniki i narzędzia do działań pomocowych, dokonuje prawidłowej diagnozy przypadku, przeprowadza zajęcia terapeutyczne w sposób prawidłowy; 5- student bardzo dobrze przyswoił wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie obserwowanych i tworzonych działań w terapii pedagogicznej; w sposób twórczy przeprowadza zajęcia terapeutyczne tworząc samodzielnie stosowne karty pracy; METODY I SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA analiza dokumentów: analiza scenariusza przeprowadzonych zajęć analiza arkusza obserwacji analiza arkusza ewaluacji praktyk analiza Karty Kompetencji Praktykanta - ocena opiekuna praktyk - samoocena studenta weryfikacja Dziennika Praktyk analiza dodatkowych materiałów stworzonych przez studenta podczas praktyk rozmowa ze studentem |
Practical placement: |
(in Polish) II rok II stopnia - Terapia pedagogiczna z edukacją włączającą |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.