Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diploma Internship

General data

Course ID: WNP-PEZ-PRATER2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Diploma Internship
Name in Polish: Praktyka dyplomowa
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem praktyki dyplomowej jest odbycie 60 godzin praktyki w (30h) placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym oraz (30h) w poradni psychologiczno- pedagogicznej. Podczas praktyki dyplomowej student powinien samodzielnie zaplanowań i przeprowadzić terapię pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w nauce pisania, czytania, liczenia, a także samodzielnie zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne, arteterapeutyczne, wspomagające dla dzieci o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności.

Full description: (in Polish)

Celem praktyki dyplomowej jest nabycie umiejetności samodzielnego rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych podopiecznych, samodzielna analiza niepowodzeń szkolnych oraz planowanie, dokumentowanie i samodzielne przeprowadzanie zajęć z zakresu

terapii pedagogicznej, arteterapii, rewalidacji oraz umiejętność wykorzystania wszelkiego rodzaju form wspomagania rozwoju dzieci i młodziey o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności.

Ponadto, praktyka powinna pomóc studentowi w ocenie własnych kompetencji osobowościowych i dyspozycji do wykonywania zawodu.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna funkcjonowanie placówek edukacyjnych o charakterze integracyjnym oraz poradni psychologiczno- pedagogicznych, zna ich podstawowe zadania, stosowane metody pracy oraz procesury organizacyjne.

Student umie samodzielnie zaplanowań i przeprowadzić terapię pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w nauce pisania, czytania, liczenia

Student umie samodzielnie zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne, arteterapeutyczne, wspomagające dla dzieci o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności.

Opis ECTS

udział w zorganizownej we własnym zakresie praktyce w placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym gdzie prowadzona jest terapia pedagogiczna (30 godzin) oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej (30 godzin): 60 godzin

wieloaspektowe poznanie funkcjonowania placówki, jej podstawowych zadań, stosowanych metod pracy oraz procedur organizacyjnych: 10 godzin

samodzielne planowanie i prowadzenie terapii pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w nauce czytania, pisania, liczenia: 15 godzin

samodzielne planowanie i prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, arteterapeutycznych, wspomagających dla dzieci o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności: 10 godzin

przygotowanie dokumentacji praktykanta: 60 godzin

współpraca z opiekunem praktyk: 60 godzin

udział w spotkaniu organizacyjnym, zapoznanie się z regulaminem praktyki dla danej specjalności, zapoznanie się z kartą przedmiotu: 5 godzin

systematyczne konsultacje z wydziałowym opiekunem praktyk: 20 godzin

60+10+15+10+60+60+5+20=240 godzin / 4 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę:

2- student nie nabył wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie obserwowania, diagnozy i analizy sytuacji edukacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; nie potrafi poprowadzić samodzielnie zajęć terapeutycznych;

3- student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej w związku z tym nie podejmuje pełnej współpracy z terapeutą (opiekunem); w sposób niekompletny dokonuje diagnozy

3+ - student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej ale jest świadomy swoich braków i stara się je uzupełniać nawiązując współpracę ze specjalistami (terapeutą- opiekunem); w sposób niekompletny dokonuje diagnozy i nie w pełni właściwie przeprowadza zajęcia terapeutyczne

4- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych, w sposób właściwy dobiera metody, techniki i narzędzia do działań pomocowych, dokonuje prawidłowej diagnozy przypadku, przeprowadza zajęcia terapeutyczne w sposób prawidłowy, popełniając przy tym nieliczne błędy metodyczne;

4+- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych, w sposób właściwy dobiera metody, techniki i narzędzia do działań pomocowych, dokonuje prawidłowej diagnozy przypadku, przeprowadza zajęcia terapeutyczne w sposób prawidłowy;

5- student bardzo dobrze przyswoił wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie obserwowanych i tworzonych działań w terapii pedagogicznej; w sposób twórczy przeprowadza zajęcia terapeutyczne tworząc samodzielnie stosowne karty pracy;

METODY I SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

analiza dokumentów:

analiza scenariusza przeprowadzonych zajęć

analiza arkusza obserwacji

analiza arkusza ewaluacji praktyk

analiza Karty Kompetencji Praktykanta

- ocena opiekuna praktyk

- samoocena studenta

weryfikacja Dziennika Praktyk

analiza dodatkowych materiałów stworzonych przez studenta podczas praktyk

rozmowa ze studentem

Practical placement: (in Polish)

II rok II stopnia - Terapia pedagogiczna z edukacją włączającą

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)