Assistantt ships
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PRATZ2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Assistantt ships |
Name in Polish: | Praktyka asystencka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem praktyki asystenckiej jest poznanie roli placówki edukacyjnej oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej w systemie oświaty, celów, zadań i sposobów ich realizacji. |
Full description: |
(in Polish) Student w czasie trwania praktyki asystenckiej obserwuje zajęcia prowadzone dla jednostek ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz dla jednostek przejawiających zaburzenia zachowania (zajęcia terapeutyczne, profilaktyczne, psychoedukacyjne). Poznaje zasady przeprowadzania diagnozy pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej oraz podstawowe narzędzia diagnostyczne. Zapoznaje się z procedurami diagnozowania zespołu orzekającego oraz zasadami wydawania opinii i orzeczeń. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA Student zna założenia organizacyjne oraz strukturę funkcjonowania instytucji. Zna zakres zadań i obowiązków nauczycieli- terapeutów. Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. Zna założenia diagnostyczno- terapeutyczne podejmowanych w danej placówce działań oraz metody i narzędzia do pracy. Ma wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w placówce, w której odbywa praktykę. Ma wiedzę w zakresie terminologii używanej w terapii pedagogicznej i edukacji włączającej. Ma wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. UMIEJĘTNOŚCI Potrafi integrować wiedzę z zakresu nauk pedagogicznych i wykorzystać ją na płaszczyźnie pomocy i terapii. Posiada umiejętności nawiązywania współpracy ze specjalistami placówki w której odbywa praktyki. Student potrafi dokonać prawidłowego zapisu obserwacji zajęć terapeutycznych oraz sporządzić pisemną analizę i ocenę Potrafi przeprowadzić obserwację aktywności uczniów oraz dokonać jej właściwej oceny. Potrafi skrupulatnie obserwować i oceniać przebieg terapii pedagogicznej. Umie ocenić przydatność konkretnych metod, technik, narzędzi wykorzystywanych w terapii. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest świadomy nabytej wiedzy i chęci dalszego rozwoju. Jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce. Wykazuje umiejętności współpracy z nauczycielem- terapeutą- opiekunem praktyk w placówce. Jest świadomy rzetelności w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych obserwacji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) METODY I SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA analiza dokumentów: analiza arkusza obserwacji/ scenariusza zajęć analiza arkusza ewaluacji praktyk analiza Karty Kompetencji Praktykanta - ocena opiekuna praktyk - samoocena studenta weryfikacja Dziennika Praktyk rozmowa ze studentem KRYTERIA OCENIANIA: Na ocenę: 2- student nie nabył wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie obserwowania i analizy sytuacji edukacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 3- student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej w związku z tym nie podejmuje pełnej współpracy z terapeutą (opiekunem); 3+ - student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej ale jest świadomy swoich braków i stara się je uzupełniać nawiązując współpracę ze specjalistami (terapeutą- opiekunem); 4- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w analizie obserwacji działań podejmowanych przez terapeutę, ma problem z oceną przebiegu terapii i metod w niej wykorzystanych; 4+- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w analizie obserwacji działań podejmowanych przez terapeutę, prawidłowo ocenia przebieg terapii i metody w niej wykorzystywane; 5- student bardzo dobrze przyswoił wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie obserwowanych działań w terapii pedagogicznej; |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.