Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Assistantt ships

General data

Course ID: WNP-PEZ-PRATZ2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Assistantt ships
Name in Polish: Praktyka asystencka
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem praktyki asystenckiej jest poznanie roli placówki edukacyjnej oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej w systemie oświaty, celów, zadań i sposobów ich realizacji.

Full description: (in Polish)

Student w czasie trwania praktyki asystenckiej obserwuje zajęcia prowadzone dla jednostek ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz dla jednostek przejawiających zaburzenia zachowania (zajęcia terapeutyczne, profilaktyczne, psychoedukacyjne). Poznaje

zasady przeprowadzania diagnozy pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej oraz podstawowe narzędzia diagnostyczne. Zapoznaje się z procedurami diagnozowania zespołu orzekającego oraz zasadami wydawania opinii i orzeczeń.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

Student zna założenia organizacyjne oraz strukturę funkcjonowania instytucji.

Zna zakres zadań i obowiązków nauczycieli- terapeutów.

Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej.

Zna założenia diagnostyczno- terapeutyczne podejmowanych w danej placówce działań oraz metody i narzędzia do pracy.

Ma wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w placówce, w której odbywa praktykę.

Ma wiedzę w zakresie terminologii używanej w terapii pedagogicznej i edukacji włączającej.

Ma wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi integrować wiedzę z zakresu nauk pedagogicznych i wykorzystać ją na płaszczyźnie pomocy i terapii.

Posiada umiejętności nawiązywania współpracy ze specjalistami placówki w której odbywa praktyki.

Student potrafi dokonać prawidłowego zapisu obserwacji zajęć terapeutycznych oraz sporządzić pisemną analizę i ocenę

Potrafi przeprowadzić obserwację aktywności uczniów oraz dokonać jej właściwej oceny.

Potrafi skrupulatnie obserwować i oceniać przebieg terapii pedagogicznej.

Umie ocenić przydatność konkretnych metod, technik, narzędzi wykorzystywanych w terapii.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student jest świadomy nabytej wiedzy i chęci dalszego rozwoju.

Jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce.

Wykazuje umiejętności współpracy z nauczycielem- terapeutą- opiekunem praktyk w placówce.

Jest świadomy rzetelności w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych obserwacji.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

METODY I SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

analiza dokumentów:

analiza arkusza obserwacji/ scenariusza zajęć

analiza arkusza ewaluacji praktyk

analiza Karty Kompetencji Praktykanta

- ocena opiekuna praktyk

- samoocena studenta

weryfikacja Dziennika Praktyk

rozmowa ze studentem

KRYTERIA OCENIANIA:

Na ocenę:

2- student nie nabył wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie obserwowania i analizy sytuacji edukacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

3- student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej w związku z tym nie podejmuje pełnej współpracy z terapeutą (opiekunem);

3+ - student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej ale jest świadomy swoich braków i stara się je uzupełniać nawiązując współpracę ze specjalistami (terapeutą- opiekunem);

4- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w analizie obserwacji działań podejmowanych przez terapeutę, ma problem z oceną przebiegu terapii i metod w niej wykorzystanych;

4+- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w analizie obserwacji działań podejmowanych przez terapeutę, prawidłowo ocenia przebieg terapii i metody w niej wykorzystywane;

5- student bardzo dobrze przyswoił wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie obserwowanych działań w terapii pedagogicznej;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)