Teaching practice
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PRPTZ2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Teaching practice |
Name in Polish: | Praktyki pedagogiczne |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA Student zna założenia organizacyjne oraz strukturę funkcjonowania instytucji. Zna zakres zadań i obowiązków nauczycieli- terapeutów. Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. Zna założenia diagnostyczno- terapeutyczne podejmowanych w danej placówce działań oraz metody i narzędzia do pracy. Ma wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w placówce, w której odbywa praktykę. Ma wiedzę w zakresie terminologii używanej w terapii pedagogicznej i edukacji włączającej. Ma wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. UMIEJĘTNOŚCI Potrafi integrować wiedzę z zakresu nauk pedagogicznych i wykorzystać ją na płaszczyźnie pomocy i terapii. Posiada umiejętności nawiązywania współpracy ze specjalistami placówki w której odbywa praktyki. Potrafi przeprowadzić obserwację aktywności uczniów wraz z dokonaniem jej analizy, w oparciu o diagnozę jednostkowych stanów rozwoju fizycznego, intelektualnego, społecznego i emocjonalnego dziecka. Potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu dokonania prawidłowego zapisu obserwacji zajęć specjalistycznych oraz sporządzania pisemnej analizy i oceny zajęć w wybranych aspektach metodycznych. Potrafi tworzyć programy terapeutyczne. Potrafi dokonywać operacjonalizacji celów zajęć terapeutycznych, precyzować formy, metody, techniki, narzędzia pracy. Potrafi w sposób twórczy i oryginalny organizować pracę z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Potrafi dokonywać analizy, weryfikacji i modyfikacji działań terapeutycznych, które wykorzystuje w pracy z uczniem. Potrafi tworzyć zindywidualizowane programy terapeutyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dostosowując formy, metody, techniki i narzędzia pracy. Potrafi skrupulatnie obserwować i oceniać przebieg terapii oraz dokonywać analizy diagnozy pedagogicznej. Umie ocenić przydatność konkretnych metod, technik, narzędzi wykorzystywanych w terapii. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest świadomy nabytej wiedzy i chęci dalszego rozwoju. Jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce. Wykazuje umiejętności współpracy z nauczycielem- terapeutą- opiekunem praktyk w placówce. Jest świadomy konieczności tworzenia zindywidualizowanych programów terapeutycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jest świadomy rzetelności w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych obserwacji i działań terapeutycznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) METODY I SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA analiza dokumentów: analiza scenariusza przeprowadzonych zajęć analiza arkusza obserwacji analiza arkusza ewaluacji praktyk analiza Karty Kompetencji Praktykanta - ocena opiekuna praktyk - samoocena studenta weryfikacja Dziennika Praktyk analiza dodatkowych materiałów stworzonych przez studenta podczas praktyk rozmowa ze studentem KRYTERIA OCENIANIA: Na ocenę: 2- student nie nabył wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie obserwowania, diagnozy i analizy sytuacji edukacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; nie potrafi poprowadzić przy pomocy specjalisty zajęć terapeutycznych 3- student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej w związku z tym nie podejmuje pełnej współpracy z terapeutą (opiekunem); w sposób niekompletny dokonuje analizy diagnozy 3+ - student ma ograniczoną wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nie potrafi w pełni zintegrować jej zakresu w terapii pedagogicznej ale jest świadomy swoich braków i stara się je uzupełniać nawiązując współpracę ze specjalistami (terapeutą- opiekunem); w sposób niekompletny dokonuje analizy diagnozy 4- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w tworzeniu programów terapeutycznych, przy współpracy ze specjalistą dobiera metody, techniki i narzędzia do działań pomocowych, dokonuje prawidłowej analizy diagnozy przypadku 4+- student opanował dobrze wiedzę z zakresu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umie zastosować ją w tworzeniu programów terapeutycznych, w większości przypadków samodzielnie dobiera metody, techniki i narzędzia do działań pomocowych, dokonuje prawidłowej analizy diagnozy przypadków 5- student bardzo dobrze przyswoił wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie obserwowanych i tworzonych działań w terapii pedagogicznej; |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.