(in Polish) Psychologia rozwoju człowieka - ćwiczenia
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PSRCC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia rozwoju człowieka - ćwiczenia |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z rozwojem dziecka - od okresu wczesnego dzieciństwa do okresu późnego dzieciństwa |
Full description: |
(in Polish) Podczas ćwiczeń student zdobędzie wiedzę na temat osiągnięć rozwojowych zachodzących we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka od momentu narodzin do okresu późnego dzieciństwa. Zmiany rozwojowe scharakteryzowane zostaną kolejno do poszczególnych sfer - sfery fizycznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej, moralnej, osobowości, rozwoju mowy i komunikacji. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka. T. 2 Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Jan Trempała, Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa 2019 Matczak A., Zarys psychologii rozwoju, Wyd. Edukacyjne Żak, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca: Anna Brzezińska, Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, GWP, Gdańska 2005 Appelt Karolina, Brzezińska Anna I., Ziółkowska Beata, Psychologia rozwoju człowieka, GWP, Gdańsk 2019 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia EK_ W01, W03 - Student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości EK_W05, W06- Student charakteryzuje zmiany rozwojowe które zachodzą w poszczególnych okresach rozwojowych EK_U02, U04, - Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania ludzkich zachowań oraz projektowania właściwych działań pedagogicznych uwzględniając charakterystyczne dla danego okresu rozwojowego cechy kluczowe; potrafi dokonać analizy zjawisk społecznych uwzględniając rozwój człowieka i konstruować działania pedagogiczne EK_K02, K11 - ma świadomość swojej wiedzy, potrzeby indywidualizacji działań i rozpoznawania potrzeb dzieci w zależności od ich możliwości rozwojowych; widzi stałą potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji Opis ECTS Udział w zajęciach: 15 godzin Zapoznanie się z literaturą omawianą na zajęciach: 5 godzin Przygotowanie się do kolokwium: 15 godzin Aktywny udział podczas zajęć, praca w grupach: 10 godzin 15+5+15+10=45 godzin / 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: - kolokwium pisemne, obecność na zajęciach, dodatkowa aktywność podczas zajęć (praca w grupach - prezentacja z określonego tematu) kolokwium pisemne (3 pytania, łączna liczba pkt 8.) Skala: 0 - 3,5 pkt - 2 (ndst) 4 - 4,5 pkt - 3 (dst) 5 pkt - 3+ (dst+) 5,5 pkt- 6 pkt - 4 (db) 6,5 pkt - 4+ (db+) 7-8 pkt - 5 (bdb) Student, który zaliczył przedmiot wie / umie / potrafi na ocenę: 3.0 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, pomija jednak wiele istotnych kwestii lub popełnia błędy, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia 3.5 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym liczne błędy lub pomija istotne szczegóły 4.0 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym nieliczne błędy lub pomija istotne szczegóły 4.5 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka 5.0 Student potrafi scharakteryzować dokładnie rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowiek |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.