The basics of human resource management
General data
Course ID: | WNP-PEZ-PZL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The basics of human resource management |
Name in Polish: | Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | P_WD2_03 P_WD2_08 P_UD2_01 P_UD2_04 P_KD2_01 P_KD2_05 |
Short description: |
Subject: The basics of human resource management prepares students to work in the area of HR consultancy , in business and labor market institutions. |
Full description: |
(in Polish) Zakres realizowanych tematów: 1. Pojęcia i obszary związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Modele strategicznego zarządzania kadrami - 1 godz. 2. Proces rekrutacji pracowników, nowoczesne techniki selekcji. Problem odkrywania oraz pozyskiwania talentów - 1 godz. 3. Rozwój zawodowy pracowników a wsparcie organizacyjne; Wybrane formy i metody uczenia się w miejscu pracy - 2 godz. 4. Narzędzia motywowania w nowoczesnych przedsiębiorstwach. Formy wynagrodzeń – tendencje rozwoju - 2 godz. 5. Ocenianie w procesie pracy: cele, zasady, metody oceniania - 1 godz. 6. Budowanie kultury organizacyjnej. Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zarządzania kadrami - 1 godz. |
Bibliography: |
1. Armstrong M., Bibrowski W., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2010 2. Borkowska S., Kowalski J., Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa 2010 3. Drucker P., Zarządzanie w XXI wieku - wyzwania, Warszawa 2009 4. Król H., Ludwiczyński A. i in., Zarządzanie zasobami ludzkimi: tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Warszawa 2014 5. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody, Warszawa 2013 6. Suchar M., Modele karier. Przewidywanie następnego kroku, Warszawa 2010 Additional literature: 1. Król H., Ludwiczyński A. (Ed.), Najlepsze praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach. Warszawa 2004 2. Listwan T. (Ed.), Zarządzanie kadrami, Warszawa 2010 3. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Kraków 2006 4. Sekuła Z., Planowanie zatrudnienia, Kraków 2001 5. Suchar M., Kariera i rozwój zawodowy, Gdańsk 2003 6. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Kraków 2006 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: EK_01 Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, a w szczególności instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych, instytucjach samorządowych i pozarządowych realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej. EK_02 Zna terminologię używaną w pedagogice, w szczególności na poziomie rozszerzonym z zakresu pedagogiki pracy, doradztwa zawodowego, diagnozy i analizy rynku pracy, zarządzania zasobami ludzkimi. UMIEJĘTNOŚCI: EK_01 Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji na temat problemów edukacyjno - społecznych. EK_02 Student potrafi generować oryginalne rozwiązania w zakresie aktywizowania osób dorosłych w dziedzinie kształcenia i sferze pracy. KOMPETENCJE: EK_01 Student posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności. EK_02 Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, samodoskonalenia, podejmowania różnych ról związanych z rynkiem pracy i placówkami oświatowymi, w tym dla dorosłych, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania problemów edukacyjno - społecznych w skali lokalnej i makrospołecznej. Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS): 3 punkty ECTS razy 25 godzin pracy Studenta - godziny kontaktowe - konwersatoria - 8h - przygotowanie do zajęć, lektury - 15h - przygotowanie do zaliczenia - 25h - przygotowanie projektu, zebranie materiałów - 25h - udział w konsultacjach - 2h |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów - Prace domowe, przygotowanie do zajęć (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01); - Projekt studencki, zespołowy wykonany w konsultacji z prowadzącym zajęcia (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_UD2_04, P_KD2_01, P_KD2_05) - Obecność i aktywny udział w zajęciach (P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_05) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.