Sociology of education/Education sociology (lecture)
General data
Course ID: | WNP-PEZ-SE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Sociology of education/Education sociology (lecture) |
Name in Polish: | Socjologia edukacji |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe + specjalizacyjne (DOR. ZAW.) dla II roku Pedagogiki - studia I stopnia (in Polish) Przedmioty obowiązkowe + specjalizacyjne (PED.RES.) dla II roku Pedagogiki - studia I stopnia (in Polish) Przedmioty obowiązkowe + specjalizacyjne (PED.REW.) dla II roku Pedagogiki - studia I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) Efekty kształcenia na studiach I stopnia na kierunku Pedagogika: WIEDZA: NP1_W04; NP1_W06; NP1_W07 UMIEJĘTNOŚCI: NP1_U01; NP1_U02 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NP1_K01; NP1_K02; NP1_K04. Efekty kształcenia na studiach I stopnia na kierunku Pedagogika specjalna: WIEDZA: PSI_W07; PSI_W08 UMIEJĘTNOŚCI: PSI_U05; PSI_U09 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: PSI_K01; PSI_K07. |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: podstawowy. Celem wykładów z socjologii edukacji jest wyjaśnienie/zrozumienie kulturowych uwarunkowań procesu socjalizacji, stosunków społecznych w procesie wychowania, nabywania kompetencji społecznych w procesie socjalizacji. Metody kształcenia: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, praca z książką. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: 1. Student zna wybrane koncepcje człowieka stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej. Definiuje i rozumie pojęcia naukowe z socjologii edukacji - subdyscypliny pogranicza socjologii i pedagogiki. 2. Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach. Rozumie socjologiczno-pedagogiczne aspekty interakcji społecznych w procesie wychowania, socjalizacji. 3. Student ma elementarną wiedzę o strukturze, instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. Wyjaśnia wiedzę dotyczącą instytucji wychowania naturalnego, bezpośredniego i pośredniego. UMIEJĘTNOŚCI: 1. Student potrafi interpretować treści kształcenia dotyczące zjawisk społecznych w procesie wychowania, socjalizacji. 2. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu socjologi edukacji w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych. Samodzielnie zdobywa wiedzę z różnych źródeł. 3. Analizuje własne działania i umie zweryfikować własne błędy. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, doskonalenia zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Jest wrażliwy na dojrzałe postawy społeczne. 2. Student docenia znaczenie wiedzy naukowej dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowisku społecznym. 3. Student ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Prezentuje aktywną postawę w zakresie pracy nad sobą. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.