Bachelor Seminar
General data
Course ID: | WNP-PEZ-SEM-3-MD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Bachelor Seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wyposażenie Studenta w podstawową wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W wyniku realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (z wykorzystaniem ICT); potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Dla kierunku PEDAGOGIKA Efekty wiedzy: EK 1 Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. EK 2 Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących miedzy nimi relacjach. EK 3 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. EK 4 Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą sie poszczególne metody. Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych. Zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii. Efekty umiejętności: EK 5 Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych. EK 6 Student potrafi posługiwać sie podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej. EK 7 Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań. Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi i zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy. Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy, posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu, zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych, przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych. Weryfikuje przyjęte założenia w pracy badawczej, formułując wnioski i wytyczne do pracy pedagogicznej. EK 8 Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać sie w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. Efekty kompetencji społecznych: EK 9 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania sie zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. EK 10 Student przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych. Efekty kształcenia i opis ECTS Dla kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA Efekty wiedzy EK 1 Student posiada elementarną znajomość projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki niepełnosprawnych wzrokowo; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań; zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. EK 2 Student formułuje temat pracy naukowo-badawczej, kolejne jej etapy oraz jej koncepcję. Student prezentuje uporządkowaną wiedzę z zakresu literatury przedmiotu. Efekty umiejętności EK 3 Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu tyflopedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych wzrokowo. EK 4 Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku tyflopedagogiki, jak i innych dyscyplin. EK 5 Student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. EK 6 Student posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób niepełnosprawnych wzrokowo, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. EK 7 Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). EK 8 Student potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Efekty kompetencji społecznych EK 9 Student ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Student nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). EK 10 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych tyflopedagogiki, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: udział w ćwiczeniach: 45 godz. konsultacje: 45 godz. przygotowanie do ćwiczeń: 60 godz. czytanie wskazanej literatury: 100 godz. przygotowanie referatu/pracy: 200 godz. suma godzin: 450[450/25(30) = 15] Liczba ECTS: 15 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.