Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Seminarium magisterskie

General data

Course ID: WNP-PEZ-SEM-MGR1-BMD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest wyposażenie Studenta w podstawową wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W wyniku realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (z wykorzystaniem ICT); potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty wiedzy:

Ek 1 Student posiada pogłębioną znajomość systematyki w obrębie pedagogiki specjalnej, jej przedmiotowych i metodologicznych relacji z innymi naukami.

Ek 2 Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań. Zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody.

Ek 3 Student prezentuje pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych uwarunkowań edukacji; rozumie istotę prawidłowości i odmienności rozwoju, normy i odchylenia od normy.

Efekty umiejętności:

Ek 4 Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju.

Ek 5 Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin.

Ek 6 Student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej.

Ek 7 Student potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.

Ek 8 Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT).

Efekty kompetencji społecznych:

Ek 9 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki specjalnej. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

EK 10 Student dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i doskonali umiejętności wykorzystywania dostępnych źródeł. Nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).

ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

udział w ćwiczeniach: 60 godz.

konsultacje: 50 godz.

przygotowanie do ćwiczeń: 80 godz.

czytanie wskazanej literatury: 150 godz.

przygotowanie referatu/pracy: 250 godz.

przygotowanie do kolokwium: 10 godz.

suma godzin: 600[600/25(30) = 20]

Liczba ECTS: 20

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)