Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-SEM-MGR2-DST
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy: Seminarium magisterskie II rok II st. niestacjonarne Pedagogika 2021/22
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP2_W01, NP2_W01, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Pełny opis:

Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Tematyka seminarium obejmuje problemy wynikające z coraz większego udziału nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie dokonującego się w cyberprzestrzeni zjawiska kształcenia, które w coraz większym stopniu nabiera charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie „kształcenie 2.0”).

Badanie związane z pracą dyplomową zostanie przeprowadzone w wybranej społeczności internetowej z perspektywy pedagogicznej przy użyciu metody netnograficznej.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student zna i rozumie:

- na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w pedagogice, a w szczególności w zakresie pedagogiki ogólnej, metodologii badań pedagogicznych i edukacji medialnej,

- źródła i miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, a w szczególności socjologią, psychologią i szeroko rozumianą humanistyką,

- funkcjonowanie przedszkola, szkoły, rodziny i innych instytucji pedagogicznych oraz zachodzące między nimi relacje z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego.

Student potrafi:

- wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozować i projektować działania praktyczne, zachowując dyrektywy metodyczne,

- przygotować i przeprowadzić badanie; rozróżniać orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułować problemy badawcze, dobierać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia badawcze; opracować, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań, w obrębie sub-dyscyplin pedagogicznych.

Student jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza.

Opis ECTS:

- udział w spotkaniach seminarium – 15 godzin

- czytanie literatury przedmiotu – 15 godzin

- realizacja indywidualnych zadań badawczych – 20 godzin

- przygotowanie kolejnej części pracy dyplomowej – 75 godzin

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

Ocena bardzo dobry (5)

- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dobry plus (4.5)

- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dobry (4)

- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dostateczny plus (3.5)

- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dostateczny (3)

- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena niedostateczny

- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Stępkowski
Prowadzący grup: Dariusz Stępkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Tematyka seminarium oscyluje wokół problemów wynikających z coraz wyraźniejszej obecności nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w szeroko rozumianej edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie zmian dokonujących się w wy-chowaniu i kształceniu pod wpływem dostępnych w cyberprzestrzeni narzędzi techno-logicznych, które coraz bardziej nabierają charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie 2.0). Ze względu na wskazany zakres tematyczny prace dyplomowe powstające na seminarium dotyczą kwestii pedagogicznych z obszaru wychowania i nauczania-uczenia się. Badania przeprowadzone na potrzeby prac dyplomowych odbywać się będą z wykorzystaniem metody netnograficznej.

Wymagania wstępne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Stępkowski
Prowadzący grup: Dariusz Stępkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Tematyka seminarium oscyluje wokół problemów wynikających z coraz większym udziałem nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie dokonującego się w cyberprzestrzeni zjawiska kształcenia, które w coraz większym stopniu nabiera charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie „kształcenie 2.0”).

Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwe-stii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Badanie związane z pracą dyplomową zostanie przeprowadzone w wybranej społecz-ności internetowej z perspektywy pedagogicznej przy użyciu metody netnograficznej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin, 1 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Stępkowski
Prowadzący grup: Dariusz Stępkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

- udział w spotkaniach seminarium – 15 godzin

- wykonywanie zadań badawczych – 30 godzin

- czytanie literatury przedmiotu – 30 godzin

- przygotowanie kolejnego fragmentu pracy dyplomowej – 30 godzin

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)