Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Seminarium magisterskie

General data

Course ID: WNP-PEZ-SEM-MGR2-DST
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Seminarium magisterskie II rok II st. niestacjonarne Pedagogika 2021/22
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) NP2_W01, NP2_W01, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01

Short description: (in Polish)

Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Full description: (in Polish)

Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Tematyka seminarium obejmuje problemy wynikające z coraz większego udziału nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie dokonującego się w cyberprzestrzeni zjawiska kształcenia, które w coraz większym stopniu nabiera charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie „kształcenie 2.0”).

Badanie związane z pracą dyplomową zostanie przeprowadzone w wybranej społeczności internetowej z perspektywy pedagogicznej przy użyciu metody netnograficznej.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna i rozumie:

- na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w pedagogice, a w szczególności w zakresie pedagogiki ogólnej, metodologii badań pedagogicznych i edukacji medialnej,

- źródła i miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, a w szczególności socjologią, psychologią i szeroko rozumianą humanistyką,

- funkcjonowanie przedszkola, szkoły, rodziny i innych instytucji pedagogicznych oraz zachodzące między nimi relacje z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego.

Student potrafi:

- wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozować i projektować działania praktyczne, zachowując dyrektywy metodyczne,

- przygotować i przeprowadzić badanie; rozróżniać orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułować problemy badawcze, dobierać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia badawcze; opracować, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań, w obrębie sub-dyscyplin pedagogicznych.

Student jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza.

Opis ECTS:

- udział w spotkaniach seminarium – 15 godzin

- czytanie literatury przedmiotu – 15 godzin

- realizacja indywidualnych zadań badawczych – 20 godzin

- przygotowanie kolejnej części pracy dyplomowej – 75 godzin

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

Ocena bardzo dobry (5)

- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dobry plus (4.5)

- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dobry (4)

- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dostateczny plus (3.5)

- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena dostateczny (3)

- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Ocena niedostateczny

- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours, 10 places more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Tematyka seminarium oscyluje wokół problemów wynikających z coraz wyraźniejszej obecności nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w szeroko rozumianej edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie zmian dokonujących się w wy-chowaniu i kształceniu pod wpływem dostępnych w cyberprzestrzeni narzędzi techno-logicznych, które coraz bardziej nabierają charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie 2.0). Ze względu na wskazany zakres tematyczny prace dyplomowe powstające na seminarium dotyczą kwestii pedagogicznych z obszaru wychowania i nauczania-uczenia się. Badania przeprowadzone na potrzeby prac dyplomowych odbywać się będą z wykorzystaniem metody netnograficznej.

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours, 13 places more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Tematyka seminarium oscyluje wokół problemów wynikających z coraz większym udziałem nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie dokonującego się w cyberprzestrzeni zjawiska kształcenia, które w coraz większym stopniu nabiera charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie „kształcenie 2.0”).

Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwe-stii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Badanie związane z pracą dyplomową zostanie przeprowadzone w wybranej społecz-ności internetowej z perspektywy pedagogicznej przy użyciu metody netnograficznej.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours, 1 places more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) - udział w spotkaniach seminarium – 15 godzin

- wykonywanie zadań badawczych – 30 godzin

- czytanie literatury przedmiotu – 30 godzin

- przygotowanie kolejnego fragmentu pracy dyplomowej – 30 godzin

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)