(in Polish) Seminarium magisterskie
General data
Course ID: | WNP-PEZ-SEM-MGR2-DST |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Seminarium magisterskie II rok II st. niestacjonarne Pedagogika 2021/22 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) NP2_W01, NP2_W01, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01 |
Short description: |
(in Polish) Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze. |
Full description: |
(in Polish) Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze. Tematyka seminarium obejmuje problemy wynikające z coraz większego udziału nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie dokonującego się w cyberprzestrzeni zjawiska kształcenia, które w coraz większym stopniu nabiera charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie „kształcenie 2.0”). Badanie związane z pracą dyplomową zostanie przeprowadzone w wybranej społeczności internetowej z perspektywy pedagogicznej przy użyciu metody netnograficznej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna i rozumie: - na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w pedagogice, a w szczególności w zakresie pedagogiki ogólnej, metodologii badań pedagogicznych i edukacji medialnej, - źródła i miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi, a w szczególności socjologią, psychologią i szeroko rozumianą humanistyką, - funkcjonowanie przedszkola, szkoły, rodziny i innych instytucji pedagogicznych oraz zachodzące między nimi relacje z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego. Student potrafi: - wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozować i projektować działania praktyczne, zachowując dyrektywy metodyczne, - przygotować i przeprowadzić badanie; rozróżniać orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułować problemy badawcze, dobierać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia badawcze; opracować, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań, w obrębie sub-dyscyplin pedagogicznych. Student jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza. Opis ECTS: - udział w spotkaniach seminarium – 15 godzin - czytanie literatury przedmiotu – 15 godzin - realizacja indywidualnych zadań badawczych – 20 godzin - przygotowanie kolejnej części pracy dyplomowej – 75 godzin |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: Ocena bardzo dobry (5) - 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. Ocena dobry plus (4.5) - 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. Ocena dobry (4) - 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. Ocena dostateczny plus (3.5) - 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. Ocena dostateczny (3) - 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. Ocena niedostateczny - mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SEM
|
Type of class: |
Seminar, 15 hours, 10 places
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Tematyka seminarium oscyluje wokół problemów wynikających z coraz wyraźniejszej obecności nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w szeroko rozumianej edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie zmian dokonujących się w wy-chowaniu i kształceniu pod wpływem dostępnych w cyberprzestrzeni narzędzi techno-logicznych, które coraz bardziej nabierają charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie 2.0). Ze względu na wskazany zakres tematyczny prace dyplomowe powstające na seminarium dotyczą kwestii pedagogicznych z obszaru wychowania i nauczania-uczenia się. Badania przeprowadzone na potrzeby prac dyplomowych odbywać się będą z wykorzystaniem metody netnograficznej. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU SEM
SEM
|
Type of class: |
Seminar, 15 hours, 13 places
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Tematyka seminarium oscyluje wokół problemów wynikających z coraz większym udziałem nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych w edusferze. Chodzi o opisanie i wyjaśnienie dokonującego się w cyberprzestrzeni zjawiska kształcenia, które w coraz większym stopniu nabiera charakteru interaktywnego (stąd oznaczenie „kształcenie 2.0”). Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwe-stii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze. Badanie związane z pracą dyplomową zostanie przeprowadzone w wybranej społecz-ności internetowej z perspektywy pedagogicznej przy użyciu metody netnograficznej. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 15 hours, 1 places
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) - udział w spotkaniach seminarium – 15 godzin - wykonywanie zadań badawczych – 30 godzin - czytanie literatury przedmiotu – 30 godzin - przygotowanie kolejnego fragmentu pracy dyplomowej – 30 godzin |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium magisterskie ma za zadanie wspierać studiujących w przygotowaniu i zrealizowaniu indywidualnego projektu badawczego i pisemnej pracy dyplomowej na poziom magisterskim. Ze względu na temat seminarium problematyka prac dyplomowych ma dotyczyć kwestii szeroko rozumianego kształcenia, nie tylko w sensie dydaktycznym, tzn. nauczania i uczenia się na odległość, lecz również kształtowania osobowości w warunkach coraz większej obecności internetu w edusferze. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.