(in Polish) Seminarium magisterskie
General data
Course ID: | WNP-PEZ-SEM-MGR2-MD2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://rrpmd39 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W04, NP2_W01, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wyposażenie Studenta w wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. W wyniku realizacji zajęć, Student przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej: umie opracować część metodologiczną i badawczą pracy, projektuje i przeprowadza badania pedagogiczne; posiada umiejętność analizy badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych; nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty uczenia się i opis ECTS: Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. - NP2_W04, Efekt przedmiotowy 2. - NP2_W01, Efekt przedmiotowy 3. - NP2_W25 Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 4. - NP2_U02, Efekt przedmiotowy 5. - NP2_U05 Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 6. - NP2_K01 Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. Student posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki specjalnej; w szczególności definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań. Zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Efekt przedmiotowy 2. Student posiada pogłębioną znajomość systematyki w obrębie pedagogiki specjalnej, jej przedmiotowych i metodologicznych relacji z innymi naukami. Efekt przedmiotowy 3. Student prezentuje pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych uwarunkowań edukacji; rozumie istotę prawidłowości i odmienności rozwoju, normy i odchylenia od normy. Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 4. Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju. Efekt przedmiotowy 5. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin. Potrafi przygotowywać i prowadzić badania: rozróżniać orientacje w metodologii badań społecznych, dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i opracowuje projekt swoich badań; potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza badania pedagogiczne; przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Student posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników. Potrafi wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań. Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 6. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Student dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i doskonali umiejętności wykorzystywania dostępnych źródeł. Nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: udział w ćwiczeniach: 60 godz. konsultacje: 50 godz. przygotowanie do ćwiczeń: 80 godz. czytanie wskazanej literatury: 150 godz. przygotowanie referatu/pracy: 250 godz. przygotowanie do kolokwium: 10 godz. suma godzin: 600[600/25(30) = 20] Liczba ECTS: 20 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.