Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Seminarium magisterskie

General data

Course ID: WNP-PEZ-SEM-MGR2-WS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
Course homepage: http://uvbebga
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W04, NP2_W05,

NP2_W25, NP2_U02,

NP2_U05, NP2_K01,

Short description: (in Polish)

Znajomość terminologii pedagogicznej, specyfiki pedagogiki, w tym zwłaszcza pedagogii personalistycznej oraz zasady prowadzenia badań i pisania pracy naukowej.

Full description: (in Polish)

1.Pedagogika i pedagogia - podstawowe zasady

2. Metodologiczna swoistość pedagogiki

3. Potrzeba dyscypliny metodologicznej

4. Teoria i praktyka w pedagogii osoby

5. Kryterium personalistyczne

- pozytywne, negatywne

- elementy metody personalistycznej

6. Przegląd metod pedagogii osoby

- analiza wybranych metod

- różnorodność metod

7. Wychowanie - pedagogia - pedagogika. Zależności

8. Pseudowychowanie

9. Problemy szczegółowe (autorytet, krytyczność, władza wychowawcza, przymus, samowychowanie).

Bibliography: (in Polish)

A. Literatura merytoryczna:

1. pozycje ogólne

Baden-Powell, Wskazówki dla skautmistrzów

Bednarski F., Wychowanie młodzieży dorastającej, Navo, Warszawa 2000

Chudy, Pedagogia godności, TN KUL, Lublin 2009.

Gordon T. Wychowanie bez porażek, IW Pax, Warszawa 1991

Korczak J. Pisma Wybrane, t I-III, Nasza Księgarnia, Warszawa 1984.

Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2000.

Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, RW KUL, Lublin 2000.

Starnawski W., Prawda jako zasada wychowania, Wyd. UKSW, Warszawa 2008.

Tarnowski J. Jak wychowywać, Wyd. ATK, Warszawa 1993.

Woroniecki J., Katolicka etyka wychowawcza, RW KUL, Lublin 1986

Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów., (red.) F. Adamski, AM, Kraków 2005.

prace K. Wojtyły - Jana Pawła II

2. pozycje szczegółowe w zależności od zainteresowań uczestnika seminarium

B. Literatura metodologiczna:

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000,

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2011

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006,

Podstawy metodologii badań w pedagogice (red.) S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student:

w zakresie wiedzy:

- ma ugruntowaną wiedzę na temat metod, technik i narzędzi badawczych

- zna najważniejsze problemy współczesnej pedagogiki.

w zakresie umiejętności potrafi:

- analizować kontrowersyjne zagadnienia pedagogiczne,

- przeprowadzić badania, formułować hipotezy, wyciągnąć wnioski,

- w sposób klarowny przedstawia własne stanowisko, potrafi precyzyjnie zreferować cudze poglądy

- przedstawić na piśmie zagadnienie w uporządkowany merytorycznie i metodologicznie sposób (struktura pracy, przypisy, bibliografia)

- sprawnie korzysta z technologii informacyjnej

w zakresie postaw:

- ma świadomość obowiązywania norm zawodowych i moralnych w badaniach naukowych,

- pracuje w sposób zaplanowany i odpowiedzialny

liczba ECTS - 3 (1 ECTS = 25/30 godz.)

udział w pracy seminarium (wykład, dyskusja, prezentacja) - 15 godz.

przygotowanie do zajęć - 30 godz.

lektury - 30 godz.

suma godzin - 75

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

aktywne uczestnictwo w zajęciach

umiejętność zreferowania (streszczenia) obcych tekstów

sformułowanie tematu, problemu badawczego, struktury pracy oraz harmonogramu działania

umiejętność właściwego cytowania, sporządzania przypisów, bibliografii.

Oceny

niedostateczna (2) - (student) nie potrafi stosować terminologii; nie rozumie specyfiki metodologicznej pedagogiki; nie potrafi stosować właściwych metod;

dostateczna (3) - zna terminologię, podstawowe zasady pisania pracy; potrafi stosować większość metod; dostrzega specyfikę metody personalistycznej;

dobra (4) - zna dobrze terminologię, rozumie specyfikę pedagogiki osoby; potrafi jasno formułować problemy pedagogiki;

bardzo dobra (5) - potrafi właściwie określić specyfikę i uwarunkowania pedagogiki w tym pedagogiki osoby, potrafi myśleć krytycznie i oceniać kontrowersyjne problemy, trafnie analizuje złożone problemy pedagogiczne

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)