(in Polish) Seminarium magisterskie
General data
Course ID: | WNP-PEZ-SEM-MGR2-WS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://uvbebga |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W04, NP2_W05, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01, |
Short description: |
(in Polish) Znajomość terminologii pedagogicznej, specyfiki pedagogiki, w tym zwłaszcza pedagogii personalistycznej oraz zasady prowadzenia badań i pisania pracy naukowej. |
Full description: |
(in Polish) 1.Pedagogika i pedagogia - podstawowe zasady 2. Metodologiczna swoistość pedagogiki 3. Potrzeba dyscypliny metodologicznej 4. Teoria i praktyka w pedagogii osoby 5. Kryterium personalistyczne - pozytywne, negatywne - elementy metody personalistycznej 6. Przegląd metod pedagogii osoby - analiza wybranych metod - różnorodność metod 7. Wychowanie - pedagogia - pedagogika. Zależności 8. Pseudowychowanie 9. Problemy szczegółowe (autorytet, krytyczność, władza wychowawcza, przymus, samowychowanie). |
Bibliography: |
(in Polish) A. Literatura merytoryczna: 1. pozycje ogólne Baden-Powell, Wskazówki dla skautmistrzów Bednarski F., Wychowanie młodzieży dorastającej, Navo, Warszawa 2000 Chudy, Pedagogia godności, TN KUL, Lublin 2009. Gordon T. Wychowanie bez porażek, IW Pax, Warszawa 1991 Korczak J. Pisma Wybrane, t I-III, Nasza Księgarnia, Warszawa 1984. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2000. Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, RW KUL, Lublin 2000. Starnawski W., Prawda jako zasada wychowania, Wyd. UKSW, Warszawa 2008. Tarnowski J. Jak wychowywać, Wyd. ATK, Warszawa 1993. Woroniecki J., Katolicka etyka wychowawcza, RW KUL, Lublin 1986 Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów., (red.) F. Adamski, AM, Kraków 2005. prace K. Wojtyły - Jana Pawła II 2. pozycje szczegółowe w zależności od zainteresowań uczestnika seminarium B. Literatura metodologiczna: Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000, Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2011 Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006, Podstawy metodologii badań w pedagogice (red.) S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: w zakresie wiedzy: - ma ugruntowaną wiedzę na temat metod, technik i narzędzi badawczych - zna najważniejsze problemy współczesnej pedagogiki. w zakresie umiejętności potrafi: - analizować kontrowersyjne zagadnienia pedagogiczne, - przeprowadzić badania, formułować hipotezy, wyciągnąć wnioski, - w sposób klarowny przedstawia własne stanowisko, potrafi precyzyjnie zreferować cudze poglądy - przedstawić na piśmie zagadnienie w uporządkowany merytorycznie i metodologicznie sposób (struktura pracy, przypisy, bibliografia) - sprawnie korzysta z technologii informacyjnej w zakresie postaw: - ma świadomość obowiązywania norm zawodowych i moralnych w badaniach naukowych, - pracuje w sposób zaplanowany i odpowiedzialny liczba ECTS - 3 (1 ECTS = 25/30 godz.) udział w pracy seminarium (wykład, dyskusja, prezentacja) - 15 godz. przygotowanie do zajęć - 30 godz. lektury - 30 godz. suma godzin - 75 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) aktywne uczestnictwo w zajęciach umiejętność zreferowania (streszczenia) obcych tekstów sformułowanie tematu, problemu badawczego, struktury pracy oraz harmonogramu działania umiejętność właściwego cytowania, sporządzania przypisów, bibliografii. Oceny niedostateczna (2) - (student) nie potrafi stosować terminologii; nie rozumie specyfiki metodologicznej pedagogiki; nie potrafi stosować właściwych metod; dostateczna (3) - zna terminologię, podstawowe zasady pisania pracy; potrafi stosować większość metod; dostrzega specyfikę metody personalistycznej; dobra (4) - zna dobrze terminologię, rozumie specyfikę pedagogiki osoby; potrafi jasno formułować problemy pedagogiki; bardzo dobra (5) - potrafi właściwie określić specyfikę i uwarunkowania pedagogiki w tym pedagogiki osoby, potrafi myśleć krytycznie i oceniać kontrowersyjne problemy, trafnie analizuje złożone problemy pedagogiczne |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.