Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Bachelor seminar

General data

Course ID: WNP-PEZ-SLDEK21617
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Bachelor seminar
Name in Polish: Seminarium licencjackie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem seminarium jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej. Poznanie podstaw metodologii badań pedagogicznych - strategii ilościowych i jakościowych.

Poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej.

Bibliography: (in Polish)

1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Tadeusz Pilch, Teresa Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001 (lub inny)

3. Heinz- Hermann Kruger, Metody badań w pedagogice, Wydawnictwo Pedagogika GWP, Gdańsk 2007

4. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 200

5. Mieczysław Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999

6. Gnitecki J., stęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999

Literatura UZUPEŁNIAJĄCA:

7. Jerzy Brzeziński, Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK1.: Student wyjaśnia terminy i pojęcia badań pedagogicznych (problemy badawcze, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia )

EK2.: Student wyjaśnia na czym polegają strategie ilościowe oraz jakościowe w badaniach pedagogicznych

EK.3.: Student prawidłowo sporządza bibliografię

EK.4. Student poprawnie dokonuje cytowań w przygotowywanej pracy licencjackiej

EK5.: Student stosuje wybrane metody badań ilościowych w pedagogice

EK6.: Student stosuje wybrane metody badań jakościowych w pedagogice

EK7. Student samodzielnie przygotowuje pracę licencjacką

PUNKTY ECTS ( 6):

Cykliczne spotkania: 30

Studiowanie literatury: 50

Pisanie pracy licencjackiej: 100

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena ciągła przygotowania do seminarium.

Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie bardzo dobrym- ocena bdb

Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie dobrym- ocena db/ db+

Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie poprawnym- ocena dst

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)