Science and technology for teachers
General data
Course ID: | WNP-PEZ-TE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Science and technology for teachers |
Name in Polish: | Przyroda i technika dla nauczycieli |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów pedagogiki podstawowych informacji, kompetencji i umiejętności z zakresu rozumienia zjawisk przyrodniczych, geograficznych, technicznych w kontekście nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego dla przedmiotu przyroda i technika. Dotyczy to również wielu niezbędnych kompetencji społecznych mieszczących się w zakresie pracy z tą grupą wiekową oraz w kontekście pracy nauczyciela. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów pedagogiki podstawowych informacji, kompetencji i umiejętności z zakresu rozumienia zjawisk przyrodniczych, geograficznych, technicznych w kontekście nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego dla przedmiotu przyroda i technika. Dotyczy to również wielu niezbędnych kompetencji społecznych mieszczących się w zakresie pracy z tą grupą wiekową oraz w kontekście pracy nauczyciela. Student przeznacza na godziny zajęciowe 15 godzin (w tym wyjścia w teren ) pogłębiającymi wiedzę, a także na przygotowanie do zleconego projektu. |
Bibliography: |
(in Polish) Peter C. Brown Henryk L. Roediger. 2016. Harwardzki podręcznik skutecznego uczenia się. Instytut Wydawniczy PAX; Poziomek U., Marszał D., Skrobek A.M., Woźniak M., Żurawska I., 2016, Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Poradnik, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa; Podstawa programowa: https:// podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) wiedza P_WP1_01 - posiada szeroką, specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie przedmiotu przyrody i techniki dla nauczycieli. P_WP1_02 - zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków. P_WP1_03 - ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej w zakresie przedmiotu przyrody i techniki dla nauczycieli. umiejętności P_UP1_03 - potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie wszystkich obszarów edukacyjnych przedmiotu przyroda i technika dla nauczycieli, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić zajęcia z dziećmi z różnymi dysfunkcjami, (przygotowując różne wersje lub wyjaśnienia do kart pracy) z wykorzystaniem wymogów odpowiedniej metodyki. P_UP1_10 - potrafi zastosować w projektowaniu działalności wychowawczej, edukacyjnej i terapeutycznej zasady organizacji, metody i sposoby pracy w grupie przedszkolnej i klasie szkoły podstawowej ogólnodostępnej i integracyjnej dla przedmiotu przyroda i technika. P_UP1_11 - potrafi analizować i oceniać przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań wychowawczych i edukacyjnych dla przedmiotu przyroda i technika. P_UP1_12 - potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w przedszkolu, szkole i placówkach rewalidacyjnych w przedmiocie przyroda i technika. kompetencje społeczne P_KP1_01 - rozumie potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne w aspekcie prowadzenia zajęć z przyrody i techniki. P_KP1_02 - jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w edukacji, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka na obszarze przyrody i techniki. P_KP1_03 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka oraz jego rewalidacji w kontekście różnych dysfunkcji, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w zakresie przedmiotu przyroda i technika |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w trakcie trwania kursu) 2. Aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, aktów prawnych, udział w dyskusjach, ćwiczeniach terenowych) 3. Zrealizowane projektu na (zaliczenie) 4. Zaliczenie egzaminu (test – pytania zamknięte + otwarte) Punktacja z egzaminu: 100-90% - 5 89-80% - 4,5 79-70%, - 4 69-60% - 3,5 59-50% - 3 Dokument utworzony dnia 09/26/2019 kod: WNP-PE-TE cykl: 2019/20_Z Kryteria oceniania w zakresie wiedzy (Efekty kształcenia 1-2): - na ocenę 5 (bdb.) student posiada wysoce uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wysokim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 4 (db.) student posiada odpowiednio uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na odpowiednim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 3 (dst.) student posiada wystarczająco uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wystarczającym poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada uporządkowanej wiedzy na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; nie zna biopsychospołecznych uwarunkowań przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 3-4): - na ocenę 5 (bdb.) student na wysokim poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wysokie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada odpowiednie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 3 (dst.) student na wystarczającym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wystarczające umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); nie posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (Efekty kształcenia 7-8) - na ocenę 5 (bdb.) student bardzo odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wyraźnie rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wysokim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wysokim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 4 (db.) student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; odpowiednio rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na odpowiednim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na odpowiednim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 3 (dst.) student wystarczająco przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wystarczająco rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wystarczającym poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wystarczającym poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 2 (ndst.) student nie przygotowuje się do swojej pracy, nie projektuje i nie wykonuje działań pedagogicznych; nie rozumie potrzeby ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych mu źródeł. Nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.