Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Science and technology for teachers

General data

Course ID: WNP-PEZ-TE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Science and technology for teachers
Name in Polish: Przyroda i technika dla nauczycieli
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów pedagogiki podstawowych informacji, kompetencji i umiejętności z zakresu rozumienia zjawisk przyrodniczych, geograficznych, technicznych w kontekście nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego dla przedmiotu przyroda i technika. Dotyczy to również wielu niezbędnych kompetencji społecznych mieszczących się w zakresie pracy z tą grupą wiekową oraz w kontekście pracy nauczyciela.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów pedagogiki podstawowych informacji, kompetencji i umiejętności z

zakresu rozumienia zjawisk przyrodniczych, geograficznych, technicznych w kontekście nauczania przedszkolnego i

wczesnoszkolnego dla przedmiotu przyroda i technika. Dotyczy to również wielu niezbędnych kompetencji społecznych

mieszczących się w zakresie pracy z tą grupą wiekową oraz w kontekście pracy nauczyciela. Student przeznacza na

godziny zajęciowe 15 godzin (w tym wyjścia w teren )

pogłębiającymi wiedzę, a także na przygotowanie do zleconego projektu.

Bibliography: (in Polish)

Peter C. Brown Henryk L. Roediger. 2016. Harwardzki podręcznik skutecznego uczenia się. Instytut Wydawniczy PAX;

Poziomek U., Marszał D., Skrobek A.M., Woźniak M., Żurawska I., 2016, Przyrodnicza edukacja przedszkolna i

wczesnoszkolna. Poradnik, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa; Podstawa programowa: https://

podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

wiedza

P_WP1_01 - posiada szeroką, specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie przedmiotu przyrody i techniki dla nauczycieli.

P_WP1_02 - zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków.

P_WP1_03 - ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej w zakresie przedmiotu przyrody i techniki dla nauczycieli.

umiejętności

P_UP1_03 - potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie wszystkich obszarów edukacyjnych przedmiotu przyroda i technika dla nauczycieli, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić zajęcia z dziećmi z różnymi dysfunkcjami, (przygotowując różne wersje lub wyjaśnienia do kart pracy) z wykorzystaniem wymogów odpowiedniej metodyki.

P_UP1_10 - potrafi zastosować w projektowaniu działalności wychowawczej, edukacyjnej i terapeutycznej zasady organizacji, metody i sposoby pracy w grupie przedszkolnej i klasie szkoły podstawowej ogólnodostępnej i integracyjnej dla przedmiotu przyroda i technika.

P_UP1_11 - potrafi analizować i oceniać przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań wychowawczych i edukacyjnych dla przedmiotu przyroda i technika.

P_UP1_12 - potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w przedszkolu, szkole i placówkach rewalidacyjnych w przedmiocie przyroda i technika.

kompetencje społeczne

P_KP1_01 - rozumie potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne w aspekcie prowadzenia zajęć z przyrody i techniki.

P_KP1_02 - jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce indywidualizacji w edukacji, wynikającej ze specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka na obszarze przyrody i techniki.

P_KP1_03 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka oraz jego rewalidacji w kontekście różnych dysfunkcji, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w zakresie przedmiotu przyroda i technika

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania: Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w trakcie trwania kursu) 2. Aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, aktów prawnych, udział w dyskusjach, ćwiczeniach terenowych)

3. Zrealizowane projektu na (zaliczenie) 4. Zaliczenie egzaminu (test – pytania zamknięte + otwarte) Punktacja z egzaminu: 100-90% - 5 89-80% - 4,5 79-70%, - 4 69-60% - 3,5 59-50% - 3

Dokument utworzony dnia 09/26/2019 kod: WNP-PE-TE cykl: 2019/20_Z

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy (Efekty kształcenia 1-2): - na ocenę 5 (bdb.) student posiada wysoce uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wysokim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 4 (db.) student posiada odpowiednio uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na odpowiednim poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 3 (dst.) student posiada wystarczająco uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; na wystarczającym poziomie zna biopsychospołeczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków - na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada uporządkowanej wiedzy na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw; nie zna biopsychospołecznych uwarunkowań przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości wychowanków Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 3-4): - na ocenę 5 (bdb.) student na wysokim poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wysokie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada odpowiednie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 3 (dst.) student na wystarczającym poziomie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); posiada wystarczające umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); nie posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (Efekty kształcenia 7-8) - na ocenę 5 (bdb.) student bardzo odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wyraźnie rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wysokim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wysokim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 4 (db.) student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; odpowiednio rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na odpowiednim poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na odpowiednim poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 3 (dst.) student wystarczająco przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; wystarczająco rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie, na wystarczającym poziomie, wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi na wystarczającym poziomie czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne - na ocenę 2 (ndst.) student nie przygotowuje się do swojej pracy, nie projektuje i nie wykonuje działań pedagogicznych; nie rozumie potrzeby ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych mu źródeł. Nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)