Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Theory of education

General data

Course ID: WNP-PEZ-TKK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Theory of education
Name in Polish: Teoria kształcenia
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W12, NP2_U01,

NP2_U11, NP2_K04

Short description: (in Polish)

Teorię kształcenia dość powszechnie utożsamia się z dydaktyką, co jest błędem. Kształcenie jest odrębną formą działania pedagogicznego, w której głównym agensem jest odbiorca oddziaływań edukacyjnych – dziecko/uczeń/wychowanek/dorastający. Interwencje wychowawcze/edukacyjne mają za zadanie zachęcić go do podjęcia własnej aktywności i go w niej wspierać. Tak więc kształcenie się jako czynność własna dziecka/ucznia/wychowanka/dorastającego wyznacza ingerencjom rodzi-ca/nauczyciela/wychowawcy nieprzekraczalną granicę, a przez to zmusza do koncypowania tych ingerencji z uwzględnieniem wolności i sprawczości podmiotu oddziaływań edukacyjnych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu:

- założenia teorii wychowania, uczenia się i nauczania, kształcenia, opieki, w tym usytuowanie teorii kształcenia w zakresie pedagogiki, przedmiot i zadania teorii kształcenia oraz relacje dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych,

- zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego,

- współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia,

- zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej, kompetencje i wymagania dotyczące pracy nauczyciela, pedagoga, wychowawcy, konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, potrzebę i sposób wyrównywania szans edukacyjnych.

Student potrafi:

- rozpoznawać różnorodne zjawiska i problemy, w oparciu o wiedzę z różnych źródeł, w szczególności teorię z zakresu pedagogiki, jak również jej subdyscyplin,

- pracować z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do potrzeb i możliwości jednostek,

- pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wdrażając działania innowacyjnej.

Student gotów jest do respektowania dyrektyw metodycznych w działaniach praktycznych, doskonalenia swoich umiejętności i kompetencji w tym zakresie.

Opis ECTS:

udział w zajęciach – 8,

praca własna:

- wykonywanie zadań po zajęciach – 16,

- przygotowanie do zajęć (lektura tekstów) – 22,

- rozwiązywanie quizów do lektur – 4.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)