Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Therapy of Specific Learning Difficulties in Mathematics

General data

Course ID: WNP-PEZ-TSTMA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Therapy of Specific Learning Difficulties in Mathematics
Name in Polish: Terapia specyficznych trudności w uczeniu się matematyki
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Trudności zwykłe a specyficzne w uczeniu się matematyki. Zależność między poziomem dojrzałości szkolnej a trudnościami w uczeniu się matematyki. Metody i formy pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się matematyki.

Full description: (in Polish)

Testy zdolności matematycznych:

Kalkulia III

Trójkąt Liczbowy

Brytyjskie skale możliwości szkolnych

Kwestionariusz operowania liczbami

Skala umiejętności matematycznych

Sprawdzian dla ucznia i kwestionariusz G. Pawlik.

Diagnoza dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki w/g Gruszczyk - Kolczyńskiej.

Metody i formy pomocy uczniom z trudnościami matematycznymi.

Przykładowe scenariusze zajęć, z uwzględnieniem teoretycznych podstaw i zasad.

Specjalne zdolności matematyczne.

Bibliography: (in Polish)

E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997.

E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989.

R. I. Arends, Uczymy się nauczać, Warszawa1998

T. Lewowicki, Kształcenie uczniów zdolnych, Warszawa 1980.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

K_W02, K_W04, K_W05;

Umiejętności

KK_U01, KU_02

Kompetencje społeczne

K_K02, K_K03, K_K04

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność i aktywność na zajęciach. Prezentacje multimedialne. Budowa i ocena przykładowych scenariuszy zajęć dla dzieci z: trudnościami i specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

Wiedza:

ocena:

3,0 - student zna i potrafi zastosować do określonego typu trudności odpowiednie metody, potrafi skonstruować prosty scenariusz zajęć;

4,0 - student potrafi skonstruować poprawny scenariusz zajęć, potrafi zastosować różnorodne metody i formy pracy dla optymalizacji efektów pracy;

5,0 - student potrafi skonstruować ciekawy scenariusz zajęć, stosuje innowacyjne metody i formy pracy;

Kompetencje:

ocena:

3,0 - ma podstawową swiadomość rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych,

4,0 - jak wyżej oraz odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem,

5,0 - jak wyżej oraz wykazuje się znajomością najnowszej literatury

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)