Therapy of Specific Learning Difficulties in Mathematics
General data
Course ID: | WNP-PEZ-TSTMA |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Therapy of Specific Learning Difficulties in Mathematics |
Name in Polish: | Terapia specyficznych trudności w uczeniu się matematyki |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Trudności zwykłe a specyficzne w uczeniu się matematyki. Zależność między poziomem dojrzałości szkolnej a trudnościami w uczeniu się matematyki. Metody i formy pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się matematyki. |
Full description: |
(in Polish) Testy zdolności matematycznych: Kalkulia III Trójkąt Liczbowy Brytyjskie skale możliwości szkolnych Kwestionariusz operowania liczbami Skala umiejętności matematycznych Sprawdzian dla ucznia i kwestionariusz G. Pawlik. Diagnoza dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki w/g Gruszczyk - Kolczyńskiej. Metody i formy pomocy uczniom z trudnościami matematycznymi. Przykładowe scenariusze zajęć, z uwzględnieniem teoretycznych podstaw i zasad. Specjalne zdolności matematyczne. |
Bibliography: |
(in Polish) E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997. E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989. R. I. Arends, Uczymy się nauczać, Warszawa1998 T. Lewowicki, Kształcenie uczniów zdolnych, Warszawa 1980. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza K_W02, K_W04, K_W05; Umiejętności KK_U01, KU_02 Kompetencje społeczne K_K02, K_K03, K_K04 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność i aktywność na zajęciach. Prezentacje multimedialne. Budowa i ocena przykładowych scenariuszy zajęć dla dzieci z: trudnościami i specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Wiedza: ocena: 3,0 - student zna i potrafi zastosować do określonego typu trudności odpowiednie metody, potrafi skonstruować prosty scenariusz zajęć; 4,0 - student potrafi skonstruować poprawny scenariusz zajęć, potrafi zastosować różnorodne metody i formy pracy dla optymalizacji efektów pracy; 5,0 - student potrafi skonstruować ciekawy scenariusz zajęć, stosuje innowacyjne metody i formy pracy; Kompetencje: ocena: 3,0 - ma podstawową swiadomość rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych, 4,0 - jak wyżej oraz odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem, 5,0 - jak wyżej oraz wykazuje się znajomością najnowszej literatury |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.