Seminars in English at B2+ level - Education-Morality-Democracy
General data
Course ID: | WNP-PEZ-WAPDS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Seminars in English at B2+ level - Education-Morality-Democracy |
Name in Polish: | Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+ - Education-Morality-Democracy |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - I rok II st. niestacjonarne 2021/22 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | English |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W09; NP2_W10; NP2_U04; NP2_U10 |
Short description: |
The purpose of the course is to familiarize students with the basic concepts of moral education. Thanks to that they will be enable to recognize problems arising at the interface of education, morality and politics, and especially one of the nowadays predominant social coexistence form - democracy. In the analysis of pedagogi-cal phenomena, the point of reference will be philosophical, psychological and sociological concepts that seem helpful in pointing out the pedagogical proprium of moral education. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: - zna kulturowe uwarunkowania procesów edukacyjnych, w szczególności wychowania moralnego i przekazu wartości; - potrafi wyrazić własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych; - potrafi zastosować posiadane umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; - potrafi napisać krótki tekst akademicki w języku angielskim, - samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną w języku angielskim, przedstawiając swoje poglądy odnośnie wychowania moralnego, podając argumenty za i przeciw. Opis ECTS: - udział w spotkaniach warsztatu – 8 godzin - czytanie literatury – 10 godzin - przygotowanie się do zajęć / praca na platformie e-learningowej Moodle – 15 godzin - wykonywanie zadań badawczych – 12 godzin - przygotowanie pisemnej pracy semestralnej – 5 godzin |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 5.0 - 90–100% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 4.5. - 80–89% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 4.0 - 70–79% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 3.5. - 60–69% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 3.0 - 50–59% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną 2.0 - mniej niż 50% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 8 hours, 17 places
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
The purpose of the course is to familiarize students with the basic concepts of moral education. Thanks to that they will be enable to recognize problems arising at the interface of education, morality and politics, and especially one of the nowadays predominant social coexistence form - democracy. In the analysis of pedagogi-cal phenomena, the point of reference will be philosophical, psychological and sociological concepts that seem helpful in pointing out the pedagogical proprium of moral education. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.