Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Seminars in English at B2+ level - Education-Morality-Democracy

General data

Course ID: WNP-PEZ-WAPDS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Seminars in English at B2+ level - Education-Morality-Democracy
Name in Polish: Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+ - Education-Morality-Democracy
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - I rok II st. niestacjonarne 2021/22
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W09; NP2_W10; NP2_U04; NP2_U10

Short description:

The purpose of the course is to familiarize students with the basic concepts of moral education. Thanks to that they will be enable to recognize problems arising at the interface of education, morality and politics, and especially one of the nowadays predominant social coexistence form - democracy. In the analysis of pedagogi-cal phenomena, the point of reference will be philosophical, psychological and sociological concepts that seem helpful in pointing out the pedagogical proprium of moral education.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student:

- zna kulturowe uwarunkowania procesów edukacyjnych, w szczególności wychowania moralnego i przekazu wartości;

- potrafi wyrazić własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych;

- potrafi zastosować posiadane umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

- potrafi napisać krótki tekst akademicki w języku angielskim,

- samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną w języku angielskim, przedstawiając swoje poglądy odnośnie wychowania moralnego, podając argumenty za i przeciw.

Opis ECTS:

- udział w spotkaniach warsztatu – 8 godzin

- czytanie literatury – 10 godzin

- przygotowanie się do zajęć / praca na platformie e-learningowej Moodle – 15 godzin

- wykonywanie zadań badawczych – 12 godzin

- przygotowanie pisemnej pracy semestralnej – 5 godzin

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

5.0

- 90–100% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

4.5.

- 80–89% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

4.0

- 70–79% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

3.5.

- 60–69% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

3.0

- 50–59% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

2.0

- mniej niż 50% liczby punktów uzyskanych za pisemną pracę semestralną

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 8 hours, 17 places more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description:

The purpose of the course is to familiarize students with the basic concepts of moral education. Thanks to that they will be enable to recognize problems arising at the interface of education, morality and politics, and especially one of the nowadays predominant social coexistence form - democracy. In the analysis of pedagogi-cal phenomena, the point of reference will be philosophical, psychological and sociological concepts that seem helpful in pointing out the pedagogical proprium of moral education.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)