Contemporary Trend in Special Education
General data
Course ID: | WNP-PEZ-WKPS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Contemporary Trend in Special Education |
Name in Polish: | Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://krd8upd |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Realizacja przedmiotu służy: - uzyskaniu przez studenta rozszerzonej wiedzy o miejscu, charakterze, znaczeniu współczesnej pedagogiki specjalnej w systemie nauk, jej specyfice przedmiotowej, jak również w obrębie nowo wyłaniających się subdyscyplin pedagogiki specjalnej, a ponadto - nabyciu podstawowych umiejętności wykorzystywania tej wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji współczesnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii, wsparcia i resocjalizacji. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty uczenia się i opis ECTS Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. - NP2_W01; Efekt przedmiotowy 2. - NP2_W03; Efekt przedmiotowy 3. - NP2_W07; Efekt przedmiotowy 4. - NP2_W25 Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 5. - NP2_U01; Efekt przedmiotowy 6. - NP2_U02; Efekt przedmiotowy 7. - NP2_U04 Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 8. - NP2_K07; Efekt przedmiotowy 9. - NP2_K12 Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie aktualny przedmiot, podmiot, główne pojęcia, założenia, cele, metody w obrębie współczesnej pedagogiki specjalnej. Efekt przedmiotowy 2. Student rozpoznaje współczesne kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej, jej nurty i systemy pedagogiczne, tłumaczy ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. Efekt przedmiotowy 3. Student charakteryzuje istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, normy, odchylenia od normy i patologii. Efekt przedmiotowy 4. Student objaśnia współczesne aspekty edukacji specjalnej (w tym edukacji włączającej) i terapii osób odmiennych rozwojowo w kontekście biologicznych, psychologicznych i społecznych zależności; dostrzega i interpretuje zmiany aktualnie zachodzące w systemie współczesnej rehabilitacji, kształcenia, wychowania i profilaktyki osób o specjalnych potrzebach rozwoju. Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 5. Student łączy, wyszukuje i przetwarza informacje z zakresu subdyscyplin pedagogiki osób odmiennych rozwojowo w celu analizowania i interpretacji problemów kształcenia, wychowania i terapii. Efekt przedmiotowy 6. Student obserwuje, diagnozuje i racjonalnie ocenia przydatność typowych metod i dobrych praktyk w realizacji praktycznych zadań edukacyjnych, wychowawczych i terapeutycznych związanych z działalnością pomocową, rehabilitacyjną i resocjalizacyjną. Efekt przedmiotowy 7. Student prezentuje własne poglądy, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw pedagogiki specjalnej, poglądów jej twórców, kierując się przy tym zasadami etycznymi. Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 8. Student zachowuje otwartość na problemy terapeutyczno-edukacyjne, jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w dziedzinie pedagogiki specjalnej, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania wspierające edukację inkluzyjną i terapię osób odmiennych rozwojowo. Efekt przedmiotowy 9. Student akceptuje konieczność respektowania wartości, celów i zasad w procesie opieki, resocjalizacji, edukacji, terapii, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych i terapeutycznych w stosunku do osób ze specjalnymi potrzebami w zakresie rozwoju. ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: Udział w wykładzie - 15 godz. Konsultacje - 5 godz. Przygotowanie do wykładu - 5 godz. Czytanie literatury - 25 godz. Przygotowanie do egzaminu - 10 godz. Suma godzin - 60 [60/25(30) = 2] Liczba ECTS: 2 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.