Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Contemporary Trend in Special Education

General data

Course ID: WNP-PEZ-WKPS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Contemporary Trend in Special Education
Name in Polish: Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
Course homepage: http://krd8upd
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Realizacja przedmiotu służy:

- uzyskaniu przez studenta rozszerzonej wiedzy o miejscu, charakterze, znaczeniu współczesnej pedagogiki specjalnej w systemie nauk, jej specyfice przedmiotowej, jak również w obrębie nowo wyłaniających się subdyscyplin pedagogiki specjalnej, a ponadto

- nabyciu podstawowych umiejętności wykorzystywania tej wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji współczesnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii, wsparcia i resocjalizacji.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty uczenia się i opis ECTS

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. - NP2_W01; Efekt przedmiotowy 2. - NP2_W03; Efekt przedmiotowy 3. - NP2_W07; Efekt przedmiotowy 4. - NP2_W25

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 5. - NP2_U01; Efekt przedmiotowy 6. - NP2_U02; Efekt przedmiotowy 7. - NP2_U04

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 8. - NP2_K07; Efekt przedmiotowy 9. - NP2_K12

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie aktualny przedmiot, podmiot, główne pojęcia, założenia, cele, metody w obrębie współczesnej pedagogiki specjalnej.

Efekt przedmiotowy 2. Student rozpoznaje współczesne kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej, jej nurty i systemy pedagogiczne, tłumaczy ich historyczne i kulturowe uwarunkowania.

Efekt przedmiotowy 3. Student charakteryzuje istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, normy, odchylenia od normy i patologii.

Efekt przedmiotowy 4. Student objaśnia współczesne aspekty edukacji specjalnej (w tym edukacji włączającej) i terapii osób odmiennych rozwojowo w kontekście biologicznych, psychologicznych i społecznych zależności; dostrzega i interpretuje zmiany aktualnie zachodzące w systemie współczesnej rehabilitacji, kształcenia, wychowania i profilaktyki osób o specjalnych potrzebach rozwoju.

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 5. Student łączy, wyszukuje i przetwarza informacje z zakresu subdyscyplin pedagogiki osób odmiennych rozwojowo w celu analizowania i interpretacji problemów kształcenia, wychowania i terapii.

Efekt przedmiotowy 6. Student obserwuje, diagnozuje i racjonalnie ocenia przydatność typowych metod i dobrych praktyk w realizacji praktycznych zadań edukacyjnych, wychowawczych i terapeutycznych związanych z działalnością pomocową, rehabilitacyjną i resocjalizacyjną.

Efekt przedmiotowy 7. Student prezentuje własne poglądy, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw pedagogiki specjalnej, poglądów jej twórców, kierując się przy tym zasadami etycznymi.

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 8. Student zachowuje otwartość na problemy terapeutyczno-edukacyjne, jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w dziedzinie pedagogiki specjalnej, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania wspierające edukację inkluzyjną i terapię osób odmiennych rozwojowo.

Efekt przedmiotowy 9. Student akceptuje konieczność respektowania wartości, celów i zasad w procesie opieki, resocjalizacji, edukacji, terapii, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych i terapeutycznych w stosunku do osób ze specjalnymi potrzebami w zakresie rozwoju.

ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

Udział w wykładzie - 15 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Przygotowanie do wykładu - 5 godz.

Czytanie literatury - 25 godz.

Przygotowanie do egzaminu - 10 godz.

Suma godzin - 60 [60/25(30) = 2]

Liczba ECTS: 2

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)