Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The pedagogical workshop – Social competencies useful in "flexible work" – the analysis of available empirical data

General data

Course ID: WNP-PEZ-WPDAKP3
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: The pedagogical workshop – Social competencies useful in "flexible work" – the analysis of available empirical data
Name in Polish: Warsztat pedagogiczny - Kompetencje społeczne przydatne w "elastycznej pracy" - analiza dostępnych danych empirycznych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP1_W01; NP1_W02/PSI_W16; NP1_U01/PSI_U01; NP1_U05//PSI_U05; NP1_U13; NP1_K01/PSI_K01; NP1_K03

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest wyposażenie Studentów w podstawową wiedzę dotyczącą zmian zachodzących w modelu zatrudnienia (głównych przyczyny, przebiegu i skali tych zmian) – istotnych z punktu widzenia zarówno współczesnego pracownika, jak i pracodawcy, a także w umiejętności m.in. dostrzegania i analizowania zjawisk (ich konsekwencji) towarzyszących elastyczności zatrudnienia i elastycznej organizacji pracy oraz rozwinięcie gotowości do uzupełniania i doskonalenia kompetencji społecznych przydatnych również w „elastycznej” pracy.

Full description: (in Polish)

1. Design Thinking - istota, etapy procesu, wybrane techniki i narzędzia, przykłady zastosowania w pracy pedagoga/nauczyciela - 2 godz.

2. Właściwości elastycznego modelu zatrudnienia - istotne z punktu widzenia pracowników - 2 godz.;

3. Elastyczne, innowacyjne formy organizacji pracy w praktyce współczesnych przedsiębiorstw oraz przestrzeni coworkingowych - 2 godz.;

4. Kompetencje społeczne – elementy składowe, uwarunkowania i możliwości rozwoju na różnych etapach życia zawodowego - 3 godz.;

5. Analiza wybranych kompetencji społecznych w kontekście elastycznego modelu zatrudnienia. Prezentacja oraz ocena projektów studenckich - 6 godz.

Bibliography: (in Polish)

1. Bańka A., (red.), Psychologia jakości życia, Poznań 2005.

2. Beck U., Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności, Warszawa 2002.

3. Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013.

4. Deloitte, First Steps into the Labour Market. International survey of students and graduates, Central Europe 2018.

5. Eurofound, Overview of new forms of employment – 2018 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2018.

6. Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań 1999.

7. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

8. Marody M., Giza – Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Warszawa 2004.

9. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa 2016.

10. Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Kraków 2005.

11. Wojnarowska A., Pomiar kompetencji społecznych – przegląd zagadnień, [w:] Diagnostyka resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia, A. Wojnarowska (red.), Lublin 2011.

12. Wyniki badań w ramach projektu PARP i UJ „Bilans Kapitału Ludzkiego” (BKL): https://www.parp.gov.pl/component/site/site/bilans-kapitalu-ludzkiego

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

EK_01 Student zna terminologię używaną w pedagogice, w szczególności z zakresu pedagogiki pracy, doradztwa zawodowego, diagnozy i analizy rynku pracy, zarządzania zasobami ludzkimi;

EK_02 Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice oraz pedagogice specjalnej, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody;

UMIEJĘTNOŚCI:

EK_01 Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji na temat problemów edukacyjno–społecznych;

EK_02 Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań;

EK_03 Student potrafi współpracować z innymi, pracować w zespole;

KOMPETENCJE:

EK_01 Student posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności;

EK_02 Student ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu specjalności i budowania warsztatu zawodowego.

Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS): 4 punkty ECTS razy 25 godzin pracy = 100h

- godziny kontaktowe - warsztaty - 15h

- przygotowanie się do zajęć, lektury - 45h

- przygotowanie projektu - 35h

- udział w konsultacjach (także zdalnych) - 5h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania: Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów:

- Indywidualna praca zaliczeniowa - studium przypadku pracownika korzystającego z elastycznej formy organizacji pracy (miejsca, czasu, zadań) (NP1_W01, NP1_U01, PSI_U01, NP1_K03);

- Projekt studencki zespołowy - zaplanowanie, przeprowadzenie i ocena warsztatu wpisującego się w problematykę zajęć, z wykorzystaniem - do prezentacji wybranego zagadnienia - wyników analiz zawartych m.in. w dostępnych raportach z badań (krajowych i zagranicznych) (NP1_W01, NP1_W02/PSI_W16, NP1_U05/PSI_U05, NP1_U13, NP1_K03, PSI_K01);

- Aktywny udział w zajęciach*, pracach zespołu, dyskusji (NP1_W01, NP1_U01, NP1_K01);

- Analiza SWOT, Burza mózgów, Elementy Design Thinking (NP1_W01, NP1_U13, NP1_K01).

* możliwa jest 1 nieusprawiedliwiona nieobecność.

Na ocenę dostateczną (3,0) - Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą współczesnego rynku pracy, w tym zmian zachodzących w modelu zatrudnienia, potrafi wyszukać, zarejestrować i poddać analizie (pracując indywidualnie oraz w zespole) konsekwencje towarzyszące elastyczności zatrudnienia, również odnoszące się do kompetencji społecznych przydatnych w „elastycznej pracy”.

Wzmocnienie oceny dostatecznej (3,5; 4,0; 4,5; 5,0) dzięki a. zaprezentowaniu (i poddaniu analizie) efektów indywidualnej pracy zaliczeniowej; b. przygotowaniu na zajęcia dodatkowych materiałów źródłowych na temat omawianych zagadnień; c. materiałów wzbogacających prezentację zespołu projektowego (dane z badań, opinie ekspertów, dobre praktyki); d. dzięki wyjątkowo aktywnemu udziałowi w projekcie studenckim (np. pełnienie funkcji lidera). Wymienione elementy (a, b, c, d) będą poddane autoocenie oraz zostaną ocenione przez pozostałych Uczestników zespołu/warsztatów.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)