Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Pedagogical workshop - Competencies for Preschool and Early Education Teachers

General data

Course ID: WNP-PEZ-WPKB3
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Pedagogical workshop - Competencies for Preschool and Early Education Teachers
Name in Polish: Warsztat pedagogiczny - Kompetencje nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Na zajęciach studenci poznają podstawowe cechy i kompetencje dobrego pedagoga. Podczas zajęć warsztatowych będą rozwijać umiejętności niezbędne w pracy nauczyciela i wychowawcy.

Full description: (in Polish)

1. Kompetencje nauczyciela

2. Funkcja opiekuńcza i wychowawcza nauczyciela.

3. Umiejętności interpersonalne – jak podnieść ich poziom?

4. Zajęcia warsztatowe.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

Strychowski W., Strykowska J., Pielachowski J., Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2003,

Ferenc K. , Kozioł E. (red)., Kompetencje nauczyciela wychowawcy, Zielona Góra 2002,

Majewska-Gałęziak (red.)., Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych.

Literatura uzupełniająca:

Dylak S., Nauczyciel – kompetencje i kształcenie zawodowe, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, red. T. Pilch, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2004.

Czykwin. E., Samoświadomość nauczyciela, Białystok 1995.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK1 - Student ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń.

EK2 - Ma wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej.

Umiejętności:

EK3 - Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych.

EK4 - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej.

EK5 - Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.

Kompetencje:

EK6 - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki.

EK7 - Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

EK8 - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.

Uzasadnienie ECTS:

Udział w ćwiczeniach: 15 godz.

Analiza literatury: 15 godz.

Przygotowanie prezentacji i zajęć: 10 godz.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

Ocena dost. (3,0) – student ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz dotyczącą uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej.

Ocena dost. plus (3,5) - student ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości oraz dotyczącą uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej.

Ocena db (4,0) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości oraz dotyczącą uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej.

Ocena db. plus (4,5) - student ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń oraz dotyczącą uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej.

Ocena bdb (5,0) - student zna procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłócenia. Posiada wiedzę dotyczącą uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej.

Umiejętności:

Ocena dost. (3,0) – student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych. Potrafi analizować motywy i wzory ludzkich zachowań. Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej.

Ocena dost. plus (3,5) - student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych. Potrafi analizować motywy i wzory ludzkich zachowań. Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej.

Ocena db. (4,0) – student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań. Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego.

Ocena db. plus (4,5) – student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej. Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny.

Ocena bdb. (5,0) - student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej. Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów.

Kompetencje:

Ocena dst (3,0) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych.

Ocena dst. plus (3,5) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się dostateczną dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych.

Ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych.

Ocena db plus (4,5) - ma dużą świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych.

Ocena bdb (5,0) - ma dużą świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się wysoką dojrzałością i z zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych.

Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, indywidualna lektura tekstów – ocenianie ciągłe.

Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, referat, pokaz a weryfikowane poprzez samodzielne skonstruowanie scenariusza zajęć.

Efekty w obszarze kompetencji społecznych - ocenianie ciągłe.

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu),

2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, udział w dyskusjach, ćwiczeniach),

3. przygotowanie scenariusza zajęć.

Na ocenę końcową składają się:

aktywność podczas zajęć – max.25 pkt.

przygotowanie scenariusza i poprowadzenie zajęć - max.25 pkt.

Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 50.

50-48 – ocena 5,0

47-42 – ocena 4,5

41-36 – ocena 4,0

35-31 – ocena 3,5

30-27 - ocena 3,0

26 i poniżej – ocena 2,0

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)