Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Warsztat pedagogiczny - Pedagogika Lasu - poznawanie i doznawanie siebie w naturze

General data

Course ID: WNP-PEZ-WPW-MP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Warsztat pedagogiczny - Pedagogika Lasu - poznawanie i doznawanie siebie w naturze
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia niestacjonarne I stopnia:

NP1_W15 NP1_U08, NP1_K03,

NP1_K09, NP1_K08, NP1_W33,

NP1_U11

Full description: (in Polish)

Pedagogika Lasu to przedmiot teoretyczno-praktyczny przeznaczony dla osób wrażliwych na przeżycia wartości transcendentnych (dobra, prawdy, piękna i wolności) w biocenotycznych warunkach leśnych. Zdefiniowane zostaną elementarne pojęcia z zakresu regionalizacji fizyczno-geograficznej wybranego obszaru leśnego i ich wpływu na człowieka, antropologii filozoficznej wyjaśniającej potrzebę źródłowego doświadczenia samego siebie w naturze; ekologii, leśnictwa i przyrodoznawstwa, pozwalającego na identyfikację najbardziej pospolitych gatunków zwierząt leśnych i roślin, w środowisku lokalnym. Przeprowadzone zostaną podstawowe ćwiczenia z technik biwakowych w celu bezpiecznego, ekologicznego i efektywnego przebywania w terenie leśnym. Pozyskana wiedza i zdobyte umiejętności pozwolą na zaplanowanie i przeprowadzenie jednodniowych zajęć praktycznych w terenie leśnym, uwzględniających metodykę pedagogiczną, antropologiczną i geragogiczną.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

B. Śliwerski, M. Paluch, Uwolnić szkołę z systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków, 2021

R. Louv, Ostatnie dziecko lasu, Warszawa 2020

A. Komorowska, M. Rokita, Kuchnia błotna, Kraków, 2019

J. Orzelska, W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie, Kraków, 2014

M. Kostrzyński, Gawędy o wilkach i innych zwierzętach, Warszawa 2020

O. Tokarczuk, Czuły narrator, 2020

Literatura uzupełniająca:

B. Powell, Skauting dla chłopców, (reprint), 2010

T. Gooley, Jak czytać wodę, Kraków, 2018

J. Kurek, K. Maliszewski, W przestrzeni dotyku, Chorzów, 2009

U. Zajączkowska, Patyki i Badyle, Warszawa, 2019

Ch. Foster, Jak Zwierzę. Intymne zbliżenie z naturą, Poznań, 2017

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 15 hours, 25 places more information
Coordinators: Michał Paluch
Group instructors: Michał Paluch
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)